Новий мер Тернополя знає як пробудити молодь?

Останнім часом почав замислюватися над тим, що собою зараз являє тернопільська молодь і чому панує така пасивність в громадському житті? З одного боку, ніби щось відбувається в місті: безліч акцій, форумів, круглих столів і т.д., а з другого – всюди одні і ті ж самі обличчя, які ти вже бачив по сто раз. Тому для себе виділив приблизно три шляхи вирішення цієї проблеми:

1.      Потрібно вийти за рамки «зони комфорту»

На жаль, ми вже призвичаїлися працювати в комфортному для себе форматі: Влада – МГО – ЗМІ – Влада – МГО – ЗМІ… Для нас цей формат вже став настільки звичним, що ми навіть не звертаємо уваги на те, що відбувається за межами цієї зони. Ми намагаємося щось робити, щоб про це написали наші ЗМІ і оцінила наша влада. Але парадокс полягає у тому, що 95% населення міста взагалі не в курсі про ці процеси , які відбуваються, ніби в іншому вимірі. Плюс кожна «молодіжка» працює в форматі створення своєї «туси», і в процесі діяльності не виходить за межі цієї «туси», залишаючись таким собі клубом за інтересами з невеликою кількістю членства.

Вирішення проблеми: кардинально переосмислити формат роботи в «молодіжках», йти до учнів, студентів і нести ідею в маси, ту ідею, яка буде позитивно сприйнята та підтримана. Першочергово маємо працювати для молоді, а не для влади та ЗМІ.

2.      Збудувати для молоді соціальний ліфт

Тенденція за останні роки показує, що дуже багато тернопільських абітурієнтів поступають у ВНЗ в інші міста (Київ, Львів, Харків), або в інші країни (Польща, США). З одного боку це добре, тому що люди здобувають якіснішу освіту і стають хорошими професіоналами, проте, якщо проаналізувати, то тільки одиниці із них добиваються успіху. Переважна більшість губиться і розчиняється у великих містах і стає середньостатистичним офісним планктоном.

Біда для Тернополя полягає у тому, що ми втрачаємо хороші інтелектуальні та кадрові ресурси, які могли б у майбутньому принести користь рідному місту.

Вирішення проблеми: кожна МГО чи студентське братство має бути зацікавленим у створенні соціального ліфту для розвитку свого членства. Тобто дати можливість своїм членам якісно суспільно розвиватися після закінчення університету: допомагати з працевлаштуванням і т.д.

3.      Пропагувати культуру служіння суспільству, здорового способу життя та любові до рідного міста

Кожного дня з екранів телевізорів, з біг-бордів та в Інтернеті нам нав’язують кредо сучасного життя: «Живи в своє задоволення, відривайся, бухай, заводь вільні стосунки і не переймайся цим всім, бо життям потрібно насолоджуватися тут і зараз».

Якщо подивитися статистику, то в Тернополі є 6 клубів за місцем проживання (3 – спортивні і 3-народознавчі) і приблизно 10 нічних клубів. Середня пропускна здатність перших приблизно 30 чол./1 раз, а других – 500 чол/1 раз. Відповідно можемо зробити висновки, хто виховує нашу молодь.

Вирішення проблеми: пропаганда по школах та університетах правильних цінностей за допомогою прикладу успішних людей, власний приклад, соціальна реклама по місту і т.д. Але головним завданням є переконати бізнесменів вкладати гроші у заклади, розвиваючого та оздоровчого, а не розважального типу. Це звичайно «із зони фантастики», але не помиляється той, хто нічого не робить.

Тому маємо над чим працювати Тернопільською Молодіжною міською радою протягом 2013 року

Любомир Шимків

Коментарі вимкнені.