Реконструкція «Циганки» і перша смерть до Дня міста

Вивчаючи питання реконструкції набережної Тернопільського ставу по вул. Білецькій, з метою зменшити кількість порушень які допускаються в результаті низького рівня професійності працівників міської ради Тернополя, фахівці «ДемАльянсу» знову наштовхнулись на приховування правдивої інформації зі сторони Тернопільської міської ради. Намагаючись прослідкувати розгляд цього і інших питань на архітектурно-містобудівній раді при виконавчому органі архітектури, на наш запит, жодної відповіді ми не отримали. Однак трагічні події останніх днів, котрі привели до смерті людини змусили нас відмовитись від довготривалих судових позовів і негайно подати громаді матеріал який повинен убезпечити тернополян від біди і заставити таки владу думати про безпеку людей, про виконання своїх обов’язків та дотримання законів України, а не про можливе власне збагачення та піар акції до Дня міста.

Перш за все звертаємо увагу на вимоги законодавства України щодо території «Циганки». Територія на якій проводиться реконструкція відноситься до прибережної захисної смуги, її ширина повинна бути не менше 50 м. Ця смуга є частиною великої водоохоронної зони навколо ставу. На території смуги діє більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони. Водним кодексом України забороняється будівництво будь-яких споруд, у тому числі …гаражів та стоянок автомобілів (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних). То ж яким чином на проїжджій частині вулиці Білецької у межах прибережної захисної смуги паркуються автомобілі та будуються нові стоянки? Ким і коли в цій смузі було погоджено, чи надано дозвіл на розміщення чи будівництво закладів ресторанного типу. Доводимо до відома Тернополян, що на початок «Циганки» по течії вздовж акваторії, де купаються люди, здійснюється скидання неочищених стічних вод (порушення ст. Статті 87 Водного кодексу України), а на території пляжу відсутні рятувальники та медичний персонал. Границя зони купання не позначена розпізнавальними знаками. Акваторія в якій здійснюється купання маси людей знаходиться в зоні Тернопільського водозабору, що може привести до зараження джерела водопостачання міста. Ухили та дно ставу в межах акваторії пляжу не відповідають вимогам безпеки, тому виходячи із зазначеного вище, на території набережної «Циганки» використання акваторії ставу для купання є небезпечним і заборонено законодавством.

Незважаючи на це міська влада всіляко рекламує тернополянам «кота в мішку» – реконструкцію набережної, та ще й до Дня міста, приховуючи небезпеку для здоров’я та життя людей. З демонстраційних матеріалів мережі Інтернет стає зрозуміло, що на набережній буде відсутня будь-яка огорожа пляжів та спортивних майданчиків від урізу води, ніби заманюючи відпочиваючих у воду. А розміщені і запроектовані стоянки автомобілів і бари просто знущання над законодавством. Стає зрозумілим, що автор проекту зовсім не володіє Законодавством України та нормами, або навмисно їх порушує. Яким чином ця людина отримала дозвільні документи на діяльність у сфері архітектури питання риторичне. Відтак стає зрозумілим, що під благими намірами наведення благоустрою на набережній маскують намагання приховати чи узаконити допущені міською радою небезпечні порушення Законів України. Приховування рішень архітектурно-містобудівної ради можуть свідчити про те, що її не було, або проект було відхилено. Однак ми уже не раз стикались із тим, що розмір совісті чи фаховості членів цієї ради настільки малий, що мабуть, кілька «срібняків» можуть переважити вимоги законодавства. З великою вірогідністю можемо припускати, що якщо було позитивне рішення по цій реконструкції то воно містить корупційну складову через конфлікт інтересів (пов’язані особи підтримують «свій» об’єкт), що не раз прослідковувалось. Щодо огорожі території пляжу, яка стала перешкодою для доступу рятувальних служб, то важливо зазначити, що вона була встановлена довкола території реконструкції і є обов’язковою. Інша річ, чому на території виконання будівельних робіт знаходились сторонні люди котрі купались у ставі, мали б відповісти правоохоронці.

Хто ж винен у масі цих порушень? Відповідь лежить на сторінках Законів України. Оскільки земельна ділянка прибережної захисної смуги надана Тернопільській міській раді, то Рада мала мати створені спеціалізовані служби по догляду за водними об’єктами, прибережними захисними смугами. Не мала права рада погоджувати тимчасове користування цими землями для стоянок, барів і інших закладів не дозволених законом. Саме виконавчим комітетом міської ради згідно ст. 87 Водного Кодексу України має здійснюватись контроль за додержанням режиму використання території прибережної захисної смуги. І він же зобов’язаний доводити до відома населення, всіх заінтересованих організацій рішення щодо меж водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також водоохоронного режиму, який діє на цих територіях. Чому керівники органів екології не бачать кричущих порушень мабуть можна пояснити інформацією із нашої статті https://www.facebook.com/ternopil.demalliance/posts/1038413242914411

Тож якщо громада міста та органи державної влади, правоохоронці не заставлять місцевих ненаситних «князьків» та їх розгодованих посіпак дотримуватись законодавства, не накажуть за його порушення, за бездіяльність – небезпека проживання у місті буде тільки збільшуватись, умови життя громади погіршуватись за рахунок збільшення добробуту окремих пов’язаних з владою міста осіб. А з усіх рупорів у місті і далі буде звучати «жить стало лучше, жить стало веселе…» Але кому? Тоді був 1935 рік, пам’ятаймо історію не допустіть повтору біди в Тернопільському варіанті.

ДемАльянс Тернопіль

Коментарі вимкнені.