Леся Колінець: “Без сучасних автостоянок місто нормально функціонувати не зможе”

Леся Колінець, голова ТОГО «Фонд соціально-економічних ініціатив»

Важко не помітити, з якою швидкістю зростає кількість транспорту на вулицях нашого міста. Якщо раніше дозволити собі придбати власне авто міг далеко не кожен, то сьогодні таку можливість має значно більше громадян. Разом з тим, чим більше стає автомобілів, тим більше проблем виникає. Однією з них є їх зберігання. Над цим, на жаль, не задумуються ті, хто зводить багатоповерхівки – абсолютно не переймаються тим, де зберігатимуть мешканці свої авто. Останні паркують їх в основному у дворах будинків, на газонах, порушуючи тим самим Правила благоустрою, які діють на території Тернополя. Але роблять це не тому, що їм так хочеться, а через те, що інших варіантів просто немає.

– Останнім часом багато уваги приділяється обговоренню проблематики стратегічного розвитку міста Тернополя, – зауважує Леся Колінець, голова ТОГО “Фонд соціально-економічних ініціатив”, доцент ТНЕУ. –   Важливим його елементом, як на мене, є вирішення питання тимчасового та постійного зберігання авто мешканцями міста. Зрештою, це передбачено Державними будівельними нормами, встановленими на законодавчому рівні.

– Що маєте на увазі?

– Йдеться про те, що, у житлових районах провинно бути забезпечено постійне зберігання стовідсотково усіх автомобілів, які належать жителям цих районів, а також тимчасове зберігання автомобілів відвідувачів. Що стосується кількості місць постійного зберігання легкових автомобілів у житлових районах, то її повинні визначати, виходячи із кількості населення даного району.

Якщо говорити про гаражі та автостоянки індивідуальних автомобілів, то їх  рекомендується розміщувати якомога далі від внутрішніх дворів будинків та дитячих майданчиків. Отож, у житлових районах найбільш доцільним є розміщення гаражів та автостоянок за рахунок використання підземного простору. Згідно правил ДБН допускається влаштування споруд для зберігання індивідуальних автомобілів, вбудованих у перші цокольні й підземні поверхи багатоповерхових житлових будинків.

– Здається, у Тернополі цих норм дотримуються далеко не всі забудовники…

– На жаль, так воно і є. Мотивують тим, що це надто дороге задоволення, оскільки  вартість одного квадратного метра стоянки практично ідентична вартості метра житла. На території міста є лише кілька будинків, які мають вбудовані підземні гаражі та стоянки. Тому важливо, аби на державному та місцевому рівнях було вирішено питання надання певних пільг будівельним організаціям, за рахунок яких можна було б здешевити будівництво підземних стоянок.

– Проблема зберігання та тимчасового паркування автомобілів є не менш актуальною і в іншому ракурсі. Щодня спостерігаємо надзвичайно велике їх скупчення на центральних вулицях міста і особливо біля центрального  міського ринку. На жаль, до цього часу ця проблема не лише не знайшла відповідного вирішення, а й загострилася. Що думаєте з цього приводу?

– Питання назріло уже давно і вихід із ситуації тільки один. У центрі міста та біля ринку неодмінно потрібно будувати багаторівневі стоянки. Адже, припарковані обабіч головних вулиць автівки  серйозно перешкоджають рухові громадського та приватного транспорту, створюючи безконечні затори.  Треба врахувати, що у вихідні ситуація стає ще більш напруженою, адже до місцевого транспорту додається приїжджий і на дорогах панує суцільний хаос.

Ми позиціонуємо Тернопіль як туристичний центр, а без сучасних стоянок він не зможе повноцінно функціонувати. Тому вже зараз потрібно працювати над  підбором земельних ділянок, придатних для будівництва таких багаторівневих стоянок.

Спілкувалася Світлана ВІТРОВА

Коментарі вимкнені.