Таємні схеми у Тернополі

Повне ігноруванням тернопільською владою містобудівного законодавства, катастрофічно низька фаховість у діях міської ради в галузі містобудування та архітектури, вже не раз ставали об’єктом уваги тернопільського ДемАльянсу. Зважаючи чи то на низьку компетентність, чи то виходячи з корисливих мотивів, місцева влада не здійснює спроб розв’язати ряд нею ж створених проблем щодо хаотичної забудови Тернополя.
Прагнучи бачити наше місто європейським та комфортним для життя, фахівці ДемАльянсу вирішили розробити та подати на розгляд громади свою програму заходів щодо впорядкування розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності у м. Тернополі. Однак, в процесі роботи нами було виявлено, що розміщення МАФів (тимчасових споруд) досить грамотно впорядковується кількома рішеннями Тернопільської міської ради прийнятими ще у 2003 році, проте теперішня влада «скромно» замовчує про їх існування. Виявляється проблема полягає не у відсутності нормативного регулювання, а в систематичному порушенні цих норм місцевою владою на чолі з міським головою.
При чому ці кричущі порушення можна згрупувати на кілька окремих схем, кінцевим результатом яких є розміщення МАФів у місцях не дозволених:
• рішеннями Тернопільської міської ради попередніх скликань прийнятих з метою усунення порушень у сфері містобудування;
• Законами України;
• будівельними, санітарними, протипожежними нормами;
• екологічним законодавством.
Одна із схем полягає в порушенні виконавчими органами ради (відділом земельних ресурсів та управлінням містобудування, архітектури та кадастру) рішень Тернопільської міської ради від 2003 р., яким було припинено надання дозволів на розміщення павільйонів та кіосків по магістральних вулицях з чітким переліком цих вулиць. Метою цих рішень було усунення порушень у сфері містобудування. Поступово місто почало виходити з хаосу і набирати Європейського вигляду.
Але уже з приходом С.В. Надала, незважаючи на масові публічні заяви в пресі про впорядкування та наміри щодо знесення незаконних споруд, по факту розпочалось приховане масове розміщення кіосків, павільйонів та літніх майданчиків саме по заборонених рішенням міської ради вулицях. Демонтовані споруди повертались в попередні місця, розміри їх і кількість почала збільшуватись в геометричній прогресії. Міська рада та міський голова, якби дійсно працювали в інтересах містян, мали б притягнути відповідні свої виконавчі органи до відповідальності за ці порушення. На практиці ж бачимо повне ігнорування проблеми, більш того, в багатьох випадках порушення покриваються тими кому громада довірила керівництво містом.
Наступна схема полягає в погодженні розміщення тимчасових споруд в межах червоних ліній вулиць міста, що само собою заборонено і є порушенням ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги». Зокрема, майже на усіх зупинках громадського транспорту, які розміщені в червоних лініях, замість дозволених приміщень для продажу квитків на тролейбуси чи автобуси, головний архітектор міста погоджував і погоджує розміщення об’єкти аж ніяк не схожі на кіоски для квитків. При чому у багатьох випадках ці споруди несуть небезпеку при висадці та посадці пасажирів, але головному архітектору до цього байдуже, як і до Законів України та елементарних норм. То невже він пішов на порушення через некомпетентність чи за «дякую»?
Черговою схемою є розміщення тимчасових споруд на магістральних інженерних мережах або в їх охоронних зонах: газопроводі, водопроводі, каналізації, силових кабелях, теплових мережах. Те, що це несе потенційну смертельну небезпеку для скупчення відвідувачів цих споруд головному архітектору байдуже. Ну і «шо…», що обслуговування таких мереж стає ускладненим та потребує значно більших коштів. А це виливається в якість та вартість наданих громаді комунальних послуг з кишень усіх мешканців. Але чому головний архітектор міста не знає основних державних будівельних норм, відповідність яким він повинен перевірити ставлячи свій підпис на паспорті прив’язки тимчасової споруди. Мабуть некомпетентність та байдужість до громади щедро оплачується?
Наступною схемою є погодження паспортів тимчасових споруд з фундаментами заглибленими в землю (на фундаментах це уже не тимчасова споруда). Тоді власник за підказкою того хто це погодив, по судовому рішенню, за дивної байдужості юристів міської ради відбирає у міської громади земельну ділянку і закріплює її за собою без будь-яких конкурсів, поза інтересами громади, у будь-якому місці тільки «порішавши» з потрібними людьми. Хоча у визначенні тимчасової споруди чітко зазначено «без влаштування фундаментів». Чому потім, для приведення забудови у норму Тернопільська громада, а не ті чиновники-махінатори викуповуватиме ці ділянки?
Літні майданчики – це уже особливий вид тимчасових споруд, але знову ж п. Бесага не знає, що тимчасові споруд торговельного призначення для здійснення підприємницької діяльності слід розміщати на відстані не менше 10 м від зовнішніх стін інших будівель і споруд з отворами, які не відповідають вимогам будівельних норм до протипожежних стін. При чому кілька будівель, до яких погодив п. Бесага В.Й. такі майданчики, уже горіли в недалекому минулому. Знову незнання будівельних норм чи щось інше?
Далі Тернопільська «класика» – так звані групи тимчасових споруд. Про які ми уже писали. І знову, ніби, незнання будівельних норм і Законів України чиновником від архітектури чи банальна корупційна схема?
Мабуть саме із цих схем почали рости житлові та садові палаци міських чиновників, депутатів та пов’язаних з ними осіб на щедро наданих їм земельних ділянках тернопільської громади за «чесно» зароблену заробітну плату з 2011 року.
Ми вважаємо, що першим кроком в напрямку впорядкування розміщення тимчасових споруд на території міста, повинно стати притягнення до відповідальності чиновників, які допускали вказані порушення з перевіркою їх статків. Їх наступники повинні суворо дотримуватись рішень міської ради та виконавчого комітету. Тільки зупинивши ці «таємні» схеми можна зробити надання погоджень на розміщення тимчасових споруд прозорими для усіх бажаючих, зупинити нанесення шкоди місту, розпочати впорядкування розміщення тимчасових споруд з дотриманням Законів України, будівельних норм та правил. Впорядкування проводити, по можливості, з врахуванням інтересів власників уже розміщених тимчасових споруд, адже в більшості випадків підприємці і не підозрювали, що їх штовхають на ці порушення.

ДемАльянс Тернопіль

Коментарі вимкнені.