На останній сесії міськради розглядали кілька, на перший погляд, “технічних” питань

Sorokalit_TernopilНа останній сесії міськради, за зверненням кількох забудовників (“Креаторбуд”, “Тернопільбуд”, “Добробуд”, “Матла” та ін.) розглядали кілька, на перший погляд, “технічних” питань, що стосувалися прийому в комунальну власність інженерних мереж водо-, теплопостачання та водовідведення.

Суть, здавалося б, проста: забудовник безкоштовно передає в комунальну власність новозбудовані та/або реконструйовані інженерно-транспортні мережі, котрі після цього починають обслуговуватись міськими “Водоканалом” та “Тепломережами”.

Проте тут є важливий нюанс. Законодавство дозволяє зараховувати вартість частини переданих мереж у рахунок обов’язкової плати пайового внеску на розвиток інженерно-транспортної інфраструктури (у місті він обраховується в процентному відношенні від проектно-кошторисної вартості будівництва – 3% для житла і 6% для решти видів будівництва).

А в окремих забудовників вартість цих мереж, які вони передають у комунальну власність міста наближена (або і вища) до розміру пайового внеску, котрий вони повинні були б сплатити до бюджету.

У процесі підготовки до сесії окремі депутати та профільна депутатська комісія з питань ЖКГ, яку на сьогодні очолюю, виявила у даному питанні кілька можливостей маніпуляцій:

По-перше, які саме мережі варто зараховувати взамін прямої грошової сплати (законодавство говорить лише про ті мережі, котрі будуються за межами будівельного майданчика).

По-друге, чи варто звертати увагу на проектно-кошторисну вартість (саме від якої і рахується процент!), котру подають забудовники і від якої вираховується % сплати (адже навіть на останній сесії офіційна проектно-кошторисна вартість житла у різних забудовників коливається в досить широкому діапазоні – від 1500 до 6800 грн./м2* (якщо не помилився, то по одному з об’єктів, розрахунок показує навіть менше 1000грн./м2))?

* Не буду озвучувати назви компаній по якихось, на жаль, з певних причинах сумнівно-низькими кошторисами, але зазначу, що найкращим (найвищим) серед поданих був від компанії “КреаторБуд”.

Під час дискусії з цього приводу я запропонував доповнити рішення орієнтовно такими словами:

або “з правом зарахування їх (мереж) вартості в рахунок сплати пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно в частині мереж, побудованих за межами земельної ділянки забудовника, одночасно є частиною цілісної модернізованої інженерно-транспортної інфраструктури міста, а не побудованої виключно для можливості функціонування й здачі в експлуатацію нового будівництва, а також на суму, що не перевищує 1% від проектно-кошторисної вартості будівництва”.
або “з правом зарахування їх (мереж) вартості в рахунок сплати пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста виключно в частині мереж побудованих за межами земельної ділянки забудовника, одночасно є частиною цілісної модернізованої інженерно-транспортної інфраструктури міста, а не побудованої виключно для можливості функціонування й здачі в експлуатацію нового будівництва”

Так, як мої пропозиції наштовхнулись на “гостру полеміку”, то наразі зійшлись на доповненні пунктом “за погодженням профільної депутатської комісії”.

Однак питання не закрите і надалі потребує глибшого усестороннього вивчення та приведення до простої, прозорої процедури з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін. Адже потрібно і інженерні мережі розвивати, і не погіршувати інвестиційний клімат міста.

Зазначу, що в Верховній Раді зараз на розгляді перебуває законопроект, котрий передбачає повне скасування вищезгаданого пайового внеску… Добре це чи погано – питання також дискусійне.

Депутат Тернопільської міської ради Іван Сороколіт.

Коментарі вимкнені.