Скандал у “Тернопільелектротранс”: чоловік судиться з керівництвом

Тернопільський водій тролейбуса Іван Маталига одноосібно “воює” з дирекцією КП “Тернопільелектротранс”. Каже, хоче захистити свої права, оскільки вважає дії керівництва незаконним. Через суд він скасував один із наказів директора. Тепер звернувся у прокуратуру для розслідування іншого наказу

– Вони на мене тиснуть і хочуть позбутися через те, що я звичайний водій, який підняв голос проти начальства, – каже Іван Маталига.

На погрози, хамське ставлення та психологічний тиск керівництва КП “Тернопільелектротранс” скаржиться водій тролейбуса Іван Маталига. Також чоловік вважає дії дирекції щодо нього незаконними. Звинувачення чоловіка там відкидают. Кажуть, за плечима у водія – неодноразові порушення трудової дисципліни.

Відсудив гроші

Тернополянин торік виграв суд. Тоді він звернувся у Тернопільський міськрайонний суд із позовом про незаконне зменшення розміру премії, яким його покарали через “порушення посадових інструкцій водіїв”.

– Суд визнав, що з мого боку ніяких порушень не було, – запевняє пан Маталига. – Тому наказ про накладання дисциплінарного стягнення на мене визнав незаконним та таким, що треба скасувати.

Наказ про зменшення розміру премій стосувався водіїв, які “не пройшли інструктаж з безпеки дорожнього руху у встановлений термін без поважних причин” (копія документу в редакції “20 хвилин”, – прим.ред.)

– Згідно з розпорядженням дирекції, я мав пройти інструктаж 1 вересня. А за графіком я був у той день вихідний, тому поїхав у село, – розповідає чоловік. – Пройшов інструктаж у свій вихідний наступного дня. Адже 3 вересня без талону про проходження інструктажу мене б не допустили до роботи.

Чоловік обурюється, що інструктаж пройшов у вихідний, але його все-таки покарали.

– Коли вийшов на роботу, побачив наказ про стягнення премії через невчасне проходження інструктажу, – продовжує чоловік. – Такого раніше не було, щоб за затримку карали таким чином.

Рішення міськрайонного суду керівництво КП “Тернопільелектротранс” оскаржувало в апеляційному суді Тернопільської області. Однак, ті підтримали рішення попереднього суду, згідно з яким їх зобов’язали скасувати наказ та повернути гроші. Але дирекція так і не виконала рішення суду. До того ж, почала погрожувати та принижувати його, запевняє пан Маталига.

– Тоді я звернувся в суд з проханням, щоб підприємство відшкодувало завдані мені матеріальні та моральні збитки, – зізнається чоловік. – Але суд відмовив мені у проханні.

Щоб бути обережним та не попастися на новому порушенні, пан Маталига звернувся до керівництва з проханням видати йому копію колективного договору, в якому розписані положення про оплату праці, преміювання, а також обов’язки колективу та дирекції.

– Вони мені відмовили, – продовжує співрозмовник. – Тому я звернувся у виконавчий комітет міськради. Заплатив за копію документа 77 гривень. Там мені сказали, що колективний договір – це документ, доступ до якого може мати кожен член колективу. Тому вони знову порушили законодавство, приховуючи від мене договір.

Медогляд – під контролем
За словами пана Маталиги, керівництво далі продовжувало вишукувати причини, щоб звільнити його за статтею, або власним бажанням.

– В останній день відпустки, 11 травня, мені зателефонували і сказали, що змінили умови проходження медогляду, – пригадує чоловік. – Тому мене примусили пройти позачерговий медогляд, мовляв, через постійні мої скарги на здоров’я.

Пан Маталига каже, що ніколи не скаржився на здоров’я, тому наказ про проходження його позачергового медогляду є безпідставним.

– Наступний медогляд я мав проходити аж 10 січня 2013 року, – каже співрозмовник. – Я просив дирекцію показати мені документи, в яких скаржусь на те, що хворію. Жодного разу я не зривав роботу, до мене не викликали швидку…

Чоловік вирішив пройти медогляд щоб довести, що здоровий та придатний до роботи.

– Вони думали, що я його не встигну пройти лікарів за два дні, – продовжує чоловік. – Якщо би я не мав довідки, то мене б недопустили до роботи та звільнили за прогул.

Через те, що огляд був позаплановий, всі витрати на нього довелося платити водію.

– Мене вразило хамське відношення до мене. У поліклініку об 11 годині мене, як якогось маніяка чи вбивцю, повів начальник служби експлуатації, – пригадує водій. – Згодом по п’ятах за мною кабінетами ходив начальник маршруту.

Довго не хотіли давати дозвіл. Врешті дати “добро” на роботу.

– Я вирішив довести свою правоту, бо всі мовчать та бояться, – каже чоловік. – Мене колектив підтримує, але боїться начальства, тому не говорять вголос. А я хочу захистити свої права. На жаль, у нашій державі не тільки не цінують працівників, але й принижують їх, користуючись тим, що ми не знаємо своїх прав.

Незаконно вимагав компенсацію

Звинувачення у тиску водія тролейбуса Івана Маталигу керівництво КП “Тернопільелектротранс” відкидає. Каже, що той апелює неправдивими фактами.

– Висновок медичної комісії, яку пройшов пан Маталига 14 травня, доказує, що він здоровий, – каже юрист підприємтва КП “Тернопільелектротранс” Семен Качур. – Хоча він звернувся до суду з проханням компенсувати йому моральні збитки у розмірі 22 тис. 641 грн за погіршення стану здоров’я, яке пов’язував, начебто з діями адміністрації.

Саме ці скарги водія щодо стану здоров’я зумовило керівництво підприємства направити його на позаплановий медичний огляд, пояснює юрист.

За плечима у водія – неодноразові порушення, пов’язані з безпекою дорожнього руху, запевняє пан Качур.
– Згідно посадової інструкції водій тролейбуса не має права перевозити сторонніх осіб у кабіні водія, – продовжує він. – Однак протягом 2009 року Іван Маталига неодноразово вчиняв такі порушення. А також виявлялись порушення щодо недотримання дистанції руху на дорозі. Та інші, які він вчинив раніше, так у 2004 році він скоїв ДТП і приховав той факт від дирекції, в 2005 р. через його вину був обрив лінії контактної мережі.

Стягнення премії, яке оскаржив Іван Маталига у суді підприємство повертає, відповідно до наказу директора за №148 від 11 травня 2012 р. «Про донарахування премії» у розмірі 100 грн. 94 коп., пояснив юрист.
Коментар
Василь Когут (54 р.), адвокат:
– Якщо у конфлікті з адміністрацією суд визнав правоту водія, то чоловік — на правильному шляху. Є рішення суду, тому він повинен через виконавчу службу просити документи про примусове стягнення присуджених йому грошей. У випадку, коли він відчуває тиск збоку адміністрації, подальший розвиток справи може розглядати прокуратура. Враховуючи перспективу відносин між адмінітсраціїєю та підлеглим, якщо керівництво далі проводитиме незаконні дії, то їхнє непорозуміння зафіксують правоохоронні органи і проведуть незалежне розслідування.

20 хвилин

-1 thoughts on “Скандал у “Тернопільелектротранс”: чоловік судиться з керівництвом

  • 20:41 | 19.05.2012 о 20:41
    Permalink

    якщо перевозити в кабіні водія посторонніх – це порушення,то потрібно позвільняти весь колектив,тому що в кабіні завжди крім водія і контролера можна побачити ще когось,тих же чоловіка чи дружину. Я неодноразово їдучи транспортом це помічала,але не думала про те,що це є порушенням.

  • 18:57 | 29.06.2012 о 18:57
    Permalink

    А випуск на лінію технічно несправного тролейбуса не є порушенням зі сторони адміністрації. Впевнений жоден тролейбус невідповідає правилам технічної експлуатації, що автоматично загрожує безпеці руху та п\безпечному перевезенню пасажирів. Я б звернувся на місці водіфя до контролюючих органів про відповідність вимогам ПТЕ тролейбусів, а потім вимагав звільнення відповідних керівників з посади за порушення ПТЕ і ПДР

Коментарі вимкнені.