Тернопільська мерія не хоче заробляти сотні тисяч гривень, а тариф за паркування збільшила вдвічі, аби приватник мав надприбутки

Надприбутковий, як порахував Андрій Шкула, паркувальний бізнес міська рада віддала приватникам. Після цього збільшила для тернополян ціну за паркування удвічі, а збори в міський бюджет встановила на мінімально можливому рівні

Майже всі міські парковки чиновники віддали приватнику і підняли вартість паркування до чотирьох гривень за годину.

Від 200 до 1500 грн може отримувати за день з однієї (!) парковки приватний підприємець Євген Тешнер. Щоправда, це не чистий прибуток. Загалом підприємець збирає гроші на дев’ятьох із дванадцяти парковок міста.

Місто могло мати більше

Організовувати паркування на платних парковках Тернополя та заробляти на цьому міська рада дозволила Євгену Тешнеру наприкінці серпня 2012 р. Йому віддали дев’ять із 12-ти офіційних міських парковок. Три інших залишились за ПП “Привокзальний майдан”, ТОВ “Епіцентр К” та ПП “Продекспорт” (з них платна – лише біля вокзалу – прим. авт.). А вже за чотири місяці, у січні цього року, під час засідання виконавчого комітету змінили ціну за паркування з 2-х до 4-х гривень за годину.

– Уже тричі суб’єкт господарювання, який займається платним паркуванням автотранспорту на вулицях міста, подавав відповідні розрахунки з приводу зміни тарифів на цю послугу, – сказав після подорожчання начальник управління транспорту міської ради Ігор Мединський. Двічі виконавчий комітет відхиляв цю пропозицію, однак цього разу паркувальник заявив, що якщо тарифи не переглянуть, він буде змушений розірвати укладену раніше угоду. Зважаючи на те, що щороку від платного паркування до бюджету додатково надходить понад 600 тис. грн, міська рада змушена була іти на компроміс.

Та цей компроміс, як ми з’ясували, вигідний лише підприємцю.

– Ставку збору в міський бюджет, згідно з Податковим кодексом, встановлюють за кожен день провадження діяльності за квадратний метр парковки у розмірі 0,03 до 0,15 відсотка мінімальної заробітньої плати, – каже київський юрист Богдан Глядик. – Міські чиновники самі, залежно від прибутковості парковки та інших обставин, визначають, скільки має сплачувати підприємець в означених кодексом межах.

У міській раді підтвердили, що саме за таким принципом і на основі вказаних норм здійснюють розрахунок.

Якщо брати в гривнях, то йдеться про суму від 35 коп. до 1,70 грн. Члени міськвиконкому, попри те, що ціну за паркування подвоїли, обмежились мінімально можливою платою – 35 копійок за метр парковки на день (0,03% від 1147 грн – мінімальної зарплати станом на 1 січня 2013 р. – прим. авт). Так, найбільша парковка на вулиці Живова налічує 1444 м. Оплата за неї – 505 грн на день. Наступна за величиною парковка – на вулиці Митрополита Шептицького – має площу 693 кв. м, тобто плата на день – 243 грн. Дещо менша стоянка – на Майдані Волі, з площею 610 кв. м, даватиме місту 214 грн. Найменша парковка, яку обслуговує підриємець, – має 149 квадратів. Плата за неї – 52 грн на день. Суми сплат, здавалося б, чималі, якби не одне “але” – розмір прибутків із цих парковок.

– У Тернополі ніде ставити машини, – каже тернопільський водій Іван Семко. – Якщо на ніч авто можна залишити під вікнами чи на узбіччі дороги, то вдень – лише на парковці. Безплатних нема, доводиться на платних ставити. І навіть там місця треба чекати, бо все зайнято. Коли у Центрі у справах чи на ринку години дві постояти треба — набігає вісім гривень.

Мерія паркувати не захотіла

Ми вирахували можливі прибутки з названих вище парковок. Розрахунки приблизні, але, зважаючи, що місця на парковках майже завжди зайняті, – показові.

Так, на парковці, що на Живова, платно паркують 66 автомобілів. Робочий день на парковці, як повідомили у мерії, — з 9.00 до 15.00, хоча власні спостереження свідчать, що гроші там збирають і о 16 годині. Загальна сума зборів на день – 1580 (!) грн. Мінус 505 грн міській раді — і залишається більше тисячі.

На парковці, що на Шептицького – 48 місць. Працює вона сім годин. Збір на день – 1344 грн. Мінус 243 грн міськраді — залишається більше 1100 грн. Парковка на Майдані Волі вміщує 37 автівок і також працює сім годин. Це 1036 грн, а після сплати мерії залишається 822 грн.

Найменша парковка, яку віддали підприємцеві, має дев’ять місць. Це 252 грн на день. Після сплати мерії залишається дві сотні. Якщо брати до прикладу місячну діяльність парковок, то найбільша з них, з уже відмінусованими відрахуваннями до мерії, може дати (по понеділках не працює – прим. авт.) – майже 28 тис. грн виручки. Найменша ж, яка працює п’ять днів на тиждень, дасть підприємцю майже 4,5 тис. грн. на місяць.

Щоправда, підприємець, який заробляє на цих парковках, зобов’язаний обладнати їх відповідно до закону та утримувати у належному стані. А найголовніше – встановити паркомати. Ці пристрої недешеві. Приміром, той, що вже стоїть у Тернополі, коштує близько 40 тис. грн. Проте на великих парковках, де більше 30 авто, він може окупитися за два-чотири місяці, а на менших – від дев’яти машин – до року.

Тепер у Тернополі є лише один паркомат. Ще декілька, як повідомили в управлінні транспорту, встановлять навесні. До речі, згідно з законом, там, де немає паркоматів, за стоянку можна не платити. Однак паркувальники все одно збирають із водіїв гроші.

– Купували ці паркомати в Україні, – розповів перед подорожчанням нашій газеті приватний підприємець Євген Тешнер. – Вони обійшлися дуже дорого. Попередній тариф не змінювався з 2007 року. Ціна за годину буде нижчою, якщо оплачувати послугу одразу за добу.

Ми запитали у чиновників міської ради, чому жодному з комунальних підприємств не доручили утримання парковок та заробіток на них. Адже з підняттям тарифу – це сотні тисяч гривень у міський бюджет чи на підтримку комунальників. Паркомати, на які за бажання гроші можна знайти (приміром, нещодавно міська рада витратила більше 800 тис. грн на зміну схеми руху по Львівській, а це 20 паркоматів – прим. авт.), відбилися б за декілька місяців. Крім того, раніше саме КП “Тернопільміськавтотранс” займалось паркуванням у Тернополі.

“…Повідомляємо, що КП “Міськавтотранс” та інші комунальні підприємства міської ради не виявили бажання встановлювати паркомати та здійснювати паркування”, – повідомив у відповіді на наш запит заступник міського голови Володимир Камінський.

Отож, схоже на те, що мерія не хоче заробляти сотні тисяч гривень, а тариф за паркування збільшила вдвічі, аби підіграти приватнику та забезпечити йому надприбутки (денний збір з усіх парковок, уже з вімінусованими виплатами мерії, може сягати більше 4,5 тис. грн – прим. авт). Та міські чиновники твердо стоять на своєму — мовляв, дбаємо про бюджет і тернополян.

* Після виходу публікації до редакції звернулись представники ПП “Привокзальний майдан”, які повідомили, що кількість паркомість у них значно менша аніж вказали в мерії. Тобто і збори за паркування також значно менші. Проте конкретних сум нам не назвали.

20 хвилин

-1 thoughts on “Тернопільська мерія не хоче заробляти сотні тисяч гривень, а тариф за паркування збільшила вдвічі, аби приватник мав надприбутки

  • 10:13 | 8.02.2013 о 10:13
    Permalink

    Так Надал податківець і добре знає які прибутки з повітря(парковки0 отримує Тешнер,а по цьому випливає,що він в долі 100%

  • 12:27 | 8.02.2013 о 12:27
    Permalink

    Не треба фантазувати. Паркувальний бізнес (враховуючи сучасні вимоги до нього) ВЗАГАЛІ не вигідний. Хто бажає займатись цим ділом за нижчими цінами – ідіть в міську раду і пропонуйте! Тільки памятайте, що окрім збору грошей ще є зарплата працівникам, податки, утримання паркувальних місць (прибирання, розмітка, паркомати). А ще різні чинуші паркуються “по посвідченнях”.
    Невесела картина вимальовується.

Коментарі вимкнені.