Рейтинги тернопільських інтернет-медіа та непрофесійне просування
Вітання читачам. Хотів в цій блог-публікації зробити невеличкий огляд місцевих медійний сайтів в аспекті рейтингів пошукових систем, поговорити про непрофесійну розкрутку та похвалити за креативність.
Огляд рейтингів
Час від часу заглядаю на ресурс, який дає консолідовані показники рейтингів по власній підбірці сайтів. Сьогодні чомусь колонка з PR (Page Rank. Показник рейтингу Google) пуста, то ж не буду її брати до уваги. Зупинюсь на тИЦ (Тематичний індекс цитованості. Показник рейтингу від Yandex) та кількостях проіндексованих сторінок Google’ом та Yandex’ом. Хоч є багато пошукових систем, але історично так склалось, що на території СНД саме Google і Yandex є найпопулярнішими. Показники рейтингу PR і тИЦ — це показник “крутості” сайту, чим він вищий, тим краще, тим вище ваш сайт у “видачі” (результатах пошуку). Не хочу зупинятись на визначеннях та принципах роботи, в мережі вдосталь інформації.
Розглянемо малюнок. За останній місяць має приріст по тИЦ половина популярних медійних ресурсів Тернополя: Реально, Тернопіль вечірній, Тернопільський тиждень, Експрес, ІНТБ, Бізнес область, Газета №1, Липа, ТВ4 і Погляд. В останнього найкращі результати. Це означає що саме ці ресурси цитували (розповсюджували публікації та ставили посилання сторонні сайти на джерело), саме вони запропонували якісний продукт на ринку медіа.
Наступний показник, на який звертаємо увагу — Індекс Google і Yandex. Це кількість сторінок, які проіндексовані цими пошуковиками, тобто, саме стільки сторінок доступні для пошуку. Якщо багато власників ресурсів женуться за відвідуваністю, то насправді треба гнатись за рейтингом пошукових систем (показником PR і тИЦ) і саме від них буде найякісніший трафік. Маючи високий PR і тИЦ, ви будете вище в результатах пошуку, пошукові роботи будуть частіше приходити до вас на сайт і швидше індексувати ваш контент, це означає що хтось потрапить на ваш ресурс швидше ніж на менш рейтинговий, використовуючи пошукові системи. Також ви стаєте більш привабливішими для рекламодавців, географія яких вже буде значно більша і ціну за рекламу можна ставити значно вищу та пропонувати більший перелік медійних продуктів. Повернусь до індексів. В табличці бачимо, що є певні сайти, які мають мінусовий приріст. Це погано і це сигнал того, що є проблеми з сайтом: сайт знаходиться на повільному хостингу, сайт часто недоступний, структура сайту не оптимізована, орфографічні помилки в контенті, низька якість контенту, не оптимізований контент, зловживання “копі-пейстом” та інше. Позитивний приріст тИЦ та індексів мають: Тернопіль вечірній, Експрес і Погляд. Виключення сторінок з індексу негативно впливає на загальний рейтинг, бо кожна сторінка має невеличку вагу.
Непрофесійне просування. Чим ризикує сайт і що отримує?
Випадково натрапив на дівчинку “Вконтакті”, якій “Про все” запропонувало путівку в Єгипет, якщо вона назбирає 100 тис. “лайків” (чи то входження в групу). Дівчинка відверто призналась, що ніколи таким не займалась, але повірила в свої сили та взялась за “розкрутку”. Смикалки вистачило лише на спам, в якому випрошувала лайки і входження в групу для сайту. Причому навіть не піарила ресурс, а концентрувала увагу на власній винагороді. На другий день спамеру заблокували сторінку. В даному випадку ресурс нічого не виграв, хоч і додалось людей в групу, які щиро дбали про виграш подружки, але точно не додали сторінку у вибране, тим більше не зробили стартовою. Ресурс нічого не програв, бо мотивував пустою обіцянкою наївну студентку. Ця ситуація класична в Інтернеті, коли беруть за дешево сумнівних спеціалістів. Особливо гіркі наслідки має сфера Інтернет-просування. Уявімо, що це був би підприємливий та кмітливий студент, який використав все програмне забезпечення, яке попалось під руку і “прогнав” ресурс по тисячах спам-каталогів. В результаті пошуковики би наклали санкції за “чорну” розкрутку у вигляді фільтрів чи бану довічно. Просувати ресурс, в першу чергу, потрібно якісним продуктом чи сервісом. Всі розумні книжки та професіонали в один голос кажуть — ніколи не випрошуйте прихильність, ніколи не використовуйте спам. Якщо продукт якісний, цікавий та незвичний, на вас автоматично підпишуться чи поставлять лайк. Є багато партнерських перевірених способів, які працюють безвідмовно. Може колись про це напишу докладніше. Загалом варто дбати про постійну аудиторію сайту, і це не покази лічильника, а це кількість людей, які ви зможете через сайт зібрати на прибирання вулиці, благодійність, акцію протесту чи звичайний пікнік. Саме це показник живої аудиторії, яка вмотивовано буде споживати і поширювати ваш інформаційний продукт. І цим можуть похвалитись дуже не багато тернопільських сайтів.
Нові медіа
Хочеться завершити позитивом. Нова Тернопільська газета зробила класну інфографіку по ремонту доріг міста. Деякі потужні медійні сайти мають цілі розділи з інфографікою. Також вона вдало використовується у випадку потреби поділу великої статті на менші. В Тернополі це поки більше диковинка. Аудиторія завжди віддячиться за цікавинки своєю увагою та поширенням вашого контенту.
Святослав Журовський
Ржунемогу! який прям профі!!! чувак, що таке Тернопільська липа? ніколи в житті не заходжу на такий сайт, щоб новини почитати. І що, виходить, що якась там бізнес-область має більшу відвідуваність ніж нормальні сайти. які опинилися нижче (БО ТИ ТАК СОБІ ЗАХОТІВ)? а то нічого, що та сама бізнес-область 99% новин передирає???а то нічого, що те саме з тим 0352…Незнаю, в Тернополі є всього декілька дійсно непоганих сайтів, які продукують справді власні новини, або щось глибинніше працюють, ніж всьо решта фуфло. До тих нормальних можу віднести 20 хвилин, За Збручем, Добу ну і Погляд. все інше…вибач, але то шо ти пишеш – бред сивої кобили в лунную ночь. Ти що десь працюєш з цих ХВАЛЕНИХ В БЛОЗІ видань? по ходу, що да, бо такої єрунди як тут – ще в житті не читав…тоже мені…”експерт”)))