Тернопільська міська рада може позбавити тернополян гаражів-боксів та 5,8 га землі під ними?

Власники гаражів-боксів, які об’єдналися у гаражний кооператив «Аляска Атво», котрих за різними даними є від 500 до 800 чоловік, нарікають на керівництво Тернопільської міської влади, яке, передавши земельну ділянку під гаражами одному з комунальних підприємств, може у перспективі взагалі позбавити їх місця для утримання автомобілів. Чи насправді це має місце, спробували розібратися  журналісти «Номер один». Під час журналістського розслідування виявили ряд цікавих фактів, які мали б насторожити як самих власників гаражів, так і тернопільську владу.

Чи «Будінвестзамовник» рівноцінно замінить “Промінь»?

Будівництво гаражних боксів їх власники здійснювали самостійно, за власні кошти понад 15 років тому. Досі у них не виникало жодних проблем, адже своєчасно оплачували послуги ТДНТП «Промінь». Саме воно до недавнього часу займалося обслуговуванням території, на якій розташовані гаражі. З боку підприємства претензій до власників гаражних боксів не було ніяких. Не було й жодного натяку на те, що комусь спаде на думку позбавити їх законних прав, пов’язаних з користуванням та обслуговуванням автомобілів та місць для їх зберігання. Але люди відчули щось нечисте.

На території автостоянки знаходиться 1340 гаражів, розповідає голова ОК «Аляска Авто» Борис Юрковський. – Їх власниками переважно є люди з низьким рівнем доходів. Це колишні працівники тернопільських підприємств, які у роки економічної кризи фактично були викинуті на вулицю. Вони не мали змоги збудувати капітальні споруди та, стягнувшись з останнього, таки звели ці гаражі. Однак міська рада нещодавно прийняла рішення, яким перекреслила усі наші плани. Як з’ясувалося, і це засвідчують документи, 23 листопада 2012 року депутати своїм рішенням надали дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 5, 8 га під будівництво та обслуговування гаражів на вулиці Текстильній, 38 комунальному підприємству Тернопільської міської ради «Тернопільбудінвестзамовник». Такий крок викликав стурбованість у членів кооперативу. Адже, за їхніми словами, новий землекористувач зможе розпоряджатися земельною ділянкою на власний розсуд, у тому числі всупереч волі власників гаражних боксів.

Виявляється, як повідомив «Номер один» депутат Тернопільської міської ради Василь Фостик, на окрузі якого знаходяться дані гаражі, , ТДНТП «Промінь» звернулося до міської ради з клопотанням про передачу земельної ділянки під гаражами в комунальну власність міста, оскільки не має змоги надалі її обслуговувати.

– До «Променя» надійшло звернення від організації, яка займається питаннями благоустрою земель, про те, що вони не раціонально використовують земельну ділянку. Мова йшла саме про тих 5,8 га. Відповідно це їм загрожувало штрафними санкціями. Мабуть, це рішення і стало останньою каплею для Міністерства оборони («Промінь» належить саме цій структурі – авт.), чому вони написали відмову від державного акта на право постійного користування цією земельною ділянкою. Оскільки в міськраді знали, що на цій землі є гаражі, за якими потрібно було наглядати, цю землю й було передано КП «Тернопільбудінвестзамовник», яке зобов’язано провести землеустрій, присвоїти ділянці кадастровий номер, визначити межі тощо, – розповів Василь Фостик.

Разом з тим певна частина власників гаражів були проти такого перебігу подій і вирішили об’єднатися в гаражний кооператив, щоб саме йому було надано в користування та обслуговування займану гаражами територію. Посилаючись на ч.1 ст.41 Закону України «Про кооперацію», у якій йдеться про те, що гаражним кооперативам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлового і гаражного будівництва передаються у власність безоплатно або на правах оренди, 3 січня цього року члени обслуговуючого кооперативу «Аляска Авто» звернулися до органу місцевого самоврядування із клопотанням про надання дозволу на складання проекту землеустрою. Проте їм відмовили, мовляв, сесійне рішення прийнято відповідно до вимог чинного законодавства і підстав для його скасування немає. Водночас, як повідомив «Номер один» начальник відділу земельних ресурсів ТМР Віктор Кібляр, надання земельних ділянок гаражному кооперативу та іншим юридичним і фізичним особам може здійснюватись відповідно до вимог ст. 134 Земельного кодексу України тільки шляхом проведення аукціону. Відповідно на торги могли б вийти і треті особи.

Тому, на перший погляд, міська рада вчинили правильно, але члени ОК «Аляска Авто» переконані, що законодавство цілковито на їхньому боці, оскільки вони є не просто гаражним, а обслуговуючим кооперативом. Адже на даній земельній ділянці уже існують гаражі, тому він має законне право претендувати на землю, яка перебуває у комунальній власності міста. Підтвердженням тому є ст. 119 Земельного кодексу України, у якій чітко зазначено, що «громадяни, які добросовісно, відкрито і безперервно користуються земельною ділянкою протягом 15 років, але не мають документів, які б свідчили про наявність у них прав на цю земельну ділянку, можуть звернутися до органу державної влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу її у власність або надання у користування», а не на тендерній основі, як стверджують чиновники.

– До цього часу ми користувалися послугами автостоянки на основі договорів з ТДНТП «Промінь», – зазначає Борис Юрковський. – Однак 28 грудня минулого року підприємство зняло охорону і припинило збирати кошти за обслуговування. На даний час обслуговуванням території автостоянки практично ніхто не займається. Кооператив також без офіційного передання йому права на використання і обслуговування земельної ділянки під гаражами не може розпочати своєї діяльності. Наразі питання зависло у повітрі і ми не знаємо, що маємо робити далі. Та найбільше нас здивувало те, що ТДНТП «Промінь», яке начебто відмовилось нас обслуговувати, знову почало збирати кошти уже за січень. Тоді постає питання: на основі чого? І куди ідуть наші гроші? До того ж тут знову з’явилася охорона. Та з якою фірмою укладено угоду – не відомо. Але найбільше обурив той факт, що наприкінці грудня власникам гаражів запропонували укласти договір з ТОВ «СІО», яке до даної ділянки не має жодного стосунку. Ми не можемо зрозуміти, що відбувається, і ніхто нас про це не повідомляє.

Депутат Василь Фостик підтвердив, що існує таке особі  ТОВ «СІО», але він гаражникам не рекомендує з ним мати справу.

– На одній з зустрічей з гаражниками мені показали договір з ТОВ «CІО». Для мене це стало несподіванкою, я не знаю, звідки воно взялося. Я так зрозумів, третя організація, ТОВ «СІО», захотіла укласти договори із власниками гаражів. Коли я побачив цей договір, то сказав людям його не підписувати. Моє бачення – люди мають укладати прямі договори між КП. Якщо ж гаражники хочуть увійти в кооператив і за загальною угодою працювати з комунальним підприємством, то немає проблема. За цю пропозицію і міський голова, але на сьогодні немає спільної думки у власників гаражів. Є відцентрові сили, які створюють ажіотаж навколо цієї проблеми, є вже кілька кооперативів, ініціативних груп тощо, – переконує депутат.

Платити чи не платити?

Стурбовані члени гаражного кооперативу розповіли журналістам «Номер один» і про фінансову сторону даного питання. Так, до останнього часу за обслуговування їх гаражів вони вносили плату «Променю» – 85,76 грн. на місяць, натомість нині в кулуарах «ходять» інші ціни. Люди кажуть, що від них вимагатимуть оплати по 10 грн. з 1 кв. м. Відповідно у місяць плата з одного гаража орієнтовно становитиме 100 грн. При цьому, якщо власники гаражів не платитимуть за  новими цінами, то їх, за словами членів гаражного кооперативу, просто  не будуть пускати на територію. Не погоджуючись з новими розцінками, вони наводять просту арифметику. Якщо раніше люди платили ТДНТП «Промінь» 85,76 грн., з яких близько 10 тис. грн. йшли в міський бюджет як плата за землю, а решта – за електроенергію, охорону та благоустрій, то нині ціна має бути не більша, а менша.  Адже комунальне підприємство має певні пільги в оплаті за землю (ця сума приблизно в три рази буде меншою, ніж та, яка є нині). Якщо підрахувати, що один пост охорони орієнтовно обходиться 8 тис. грн., два – 16 тисяч (саме стільки постів охорони є на території гаражів) плюс додамо 3-4 тис. грн. плати за землю і ще кілька тисяч – за електроенергію, то загалом назбирається близько 25 тисяч гривень. Питається, а кому ж тоді, якщо зі всіх 1300 власників тимчасових гаражів зберуть по 100 грн., піде понад 100 тис. грн.? Важко повірити, що ці гроші потраплять до міського бюджету…

Не знайшовши розуміння в особі чиновників міської ради, аби відстояти свої законні права, члени кооперативу звернулися з адміністративним позовом до Тернопільського міськрайонного суду про визнання незаконним та скасування рішення Тернопільської міської ради. Вони також вимагають вжити заходів забезпечення позову шляхом встановлення заборони КП «Тернопільбудінвестзамовник» вчиняти будь-які дії щодо складання проекту землеустрою для відведення земельної ділянки площею 5,8 га на вулиці Текстильній, 38.

Віталій Попович (“Номер один”)

 

КОМЕНТАР

Ігор Турський, секретар Тернопільської міської ради:

– Власник земельної ділянки під тимчасовими гаражами підприємство Міноборони «Промінь» письмово відмовився від земельної ділянки і передав її міській раді. Депутати ж міськради передали її КП фірмі “Тернопільбудінвестзамовник”. У керівництва міськради тверда позиція – люди, які мали там гаражі, і надалі там їх будуть мати. Ніхто не має наміру цих людей звідти виганяти. Не варто перейматися і збільшенням плати за обслуговування гаражних боксів. Сума буде встановлена згідно зі всіма нормативами, при цьому вона не повинна бути більшою, ніж та, яка є нині.

Роман Кришталовський, директор КП «Тернопільбудінвестзамовник»:

– Дана земельна ділянка належала колишньому оборонному підприємству КБ «Промінь». Цільове призначення землі – під промисловість, там мали бути корпуси  заводу. Місто вилучило в «Променя» цю земельну ділянку, бо ходили чутки, що власники підприємства хотіли знести гаражі і на їх місці збудувати комплекс, аналогічний «Подолянам». Тоді ніхто б не дивився, що понад 1300 власників авто просто стояли б на дорогах наших вулиць чи біля під’їздів будинків. Тому переконаний, міська влада Тернополя вчинила правильно, що спершу вилучила ці землі, а потім передала комунальному підприємству.  На сьогодні ж, поки «Тернопільбудінвестзамовник» не отримав державного акта на землю, ми офіційно не можемо брати з гаражників плату за обслуговування, однак вирішуємо, як правильно вчинити, щоб можна було хоча б брати плату за світло, охорону, прибирання території тощо. Лише коли всі юридичні моменти вдасться владнати, буде ставитись питання, чи ми збиратимемо гроші самі, чи це буде робити кооператив, з яким ми укладемо угоду.

Номер Один

Коментарі вимкнені.