Чи варто тернополянам довіряти онлайн-рецензіям?
Приблизно кожен четвертий відгук на сторінках магазинів побутової техніки – фальшивка. Такого висновку дійшли експерти журналу “Audіo Vіdeo Foto Bіld”.
Бажаєте обзавестися новим фотоапаратом? Придбати більший холодильник, нову кавоварку чи зняти затишний готельний номер? Чимало людей перед тим, як зважитися на придбання нової речі чи розпланувати відпустку, цікавляться рецензіями користувачів, що вже випробували бажаний товар чи послугу й змогли оцінити усі переваги й недоліки.
Втім, німецькі експерти не радять особливо покладатися на об’єктивність таких рецензій. За оцінками спеціалізованого журналу “Audіo Vіdeo Foto Bіld”, від 20-и до 30-и відсотків таких коментарів написані промоагентами.
Розпізнати фальшивку нереально
У межах журналістської перевірки журнал зв’язався з кількома агентствами, які пропонували свої послуги оцінок на сайтах. “Пакет послуг” з 35 коментарів такі агенції пропонували за ціною від 190 до 299 євро. Загалом на замовлення журналу сторонні агенти написали 100 коментарів і в жодному з них не можна було прямо розпізнати фальшивку, написану на замовлення.
Між тим, такі замовні коментарі, як вказує журнал, стосуються оцінки усіх сфер послуг: електроніки, мобільних телефонів, ресторанів, готелів, страхових та туристичних агенцій тощо. При тому, що розпізнати підсадних “тролів” у потоці відгуків майже нереально.
Підказкою може бути лише те, що один користувач коментує за нетривалий період цілу низку товарів чи послуг, оперуючи складною професійною лексикою й довгими текстами.
Гра в автентичність
Перевірка виявила також, що більшість онлайн-магазинів взагалі не контролюють потік коментарів. Не особливо можна покладатися і на значки “автентичності” покупця у його анкеті користувача.
З тим же успіхом будь-який товар може придбати агенція, а відтак подавати замовні відгуки під виглядом автентичного користувача, зазначає агенція dpa.
Коментарі вимкнені.