Як “Укрпошта” ділить наші мільярди

«Укрпошта» – це не тільки сіренькі співробітники з тьмяними очима, що штампують древніми печатками конверти. Співробітники пошти на місцях – це верхівка айсберга, під темною ж водою – сотні мільйонів гривень, які можна безкарно «пиляти» на свій розсуд.
Це – не власні домисли, і не голослівні твердження. Трохи пізніше я поясню, чому штампування конвертів та відправка бандеролей – золоте дно.
Поки що поглянемо «на місця». Отже, голос народу – найоб’єктивніший викривач, а народ стверджує – на пошті їх обманюють. Обман здійснюється часом досить невигадливими способами.
Приміром, відправляє якась дама коробочку. Обмотує її перед відправкою своїм скотчем. На одному з відділень Дніпропетровська її запитують – «У вас скотч є?» Вона каже – «Є». Працівники пошти беруть її скотч, і з його допомогою клеять свої пломби. Вердикт – «три гривні!» У відповідь на обурення і справедливе питання «За що?» відповіді немає. Не виявилося також і книги скарг. Йдіть з миром…
Це дрібниці. І пропадають посилки з цінними вантажами теж – дрібниці. Неприємні, іноді для громадян катастрофічні (одна моя знайома примудрилася відправити комплектуючі вартість в 3000 доларів бандероллю – пропала), але дрібниці.
Корупційна передача в користування державному підприємству приміщень п’яти (!) шкіл Житомирського району в 2005-му році – теж дрібниця, але вже більш істотна.
А ось спроба в 2009 році «систематизувати дані» користувачів поштового зв’язку (по суті, наказом № 919 передбачалося провести колосальний збір особистої інформації) – це вже не жарти.
І умисне заниження вартості послуг для «своїх» підприємств за малу частку – це теж дуже серйозно. Місяць тому СБУ затримала співробітника «Укрпошти», який примудрився, «скорегувавши» тарифи для певної компанії, нанести шкоду державі на суму понад 4 мільйони!
У 2005 році Антимонопольний комітет України виявив дивину в роботі відділень Донецької, Харківської області, а також у Києві. Суть полягала в тому, що тарифи на деякі послуги були завищені, і рентабельність таким чином збільшилася в… 80 разів. Антимонопольний комітет пальчиком погрозив, і «Укрпошта» тарифи привела в норму. При цьому в Інтернеті розмістилися новини з кокетливими заголовками «Укрпошта знизить тарифи».
Цікаво, а гроші, переплачені людьми, їм повернули? Ні, звичайно ж.
У листопаді з’явилася інформація про те, що якась фірма виграла тендер на надання послуг з просування корпоративного порталу підприємства. «Укрпошта» виділила ТОВ на цю послугу 1 мільйон. Фірма, що буде рухати «Укрпошту» на Facebook і Google, зареєстрована в Макіївці, і має трьох засновників – з Тернополя, Волинської області, і Києва. Теж дрібниця. Подумаєш – мільйон …
А ось що по-справжньому серйозно – це фішка під назвою «рентабельність». Рентабельність «Укрпошти», як стверджує керівництво підприємства, становить близько 0,8 -1%. На перший погляд – не розгуляєшся. Але це тільки на перший погляд. Як співробітники держпідприємства вміють дану рентабельність підвищувати, ми вже зазначили вище. Однак це від жадібності. Насправді, при таких цінах намагатися «зрубати бабло» ще – просто свинство.
У 2005 році загальна сума чистого доходу «Укрпошти» склала 2 068,1 млн.грн. При цьому прибуток виявилася напрочуд скромним – 16,8 мільйонів.
За 9 місяців 2006 року підприємство заробило 1 міліард 816 мільйонів. А прибуток, знову-таки, копійчаний – 17 мільйонів 800 тисяч. Як так? Дуже просто. У «Укрпошти» багато витрат. За ті ж 9 місяців 2006 року вони склали 1 млд. 786 млн. Так і отримуємо рентабельність в 1 відсоток.
За 9 місяців минулого року наколядували цілих 199 мільярдів! Але й витрати, знову ж таки, збільшилися колосально. Тому заробіток – 20 мільйонів. Таким чином, «Укрпошта» може заробляти і 100 мільярдів на рік, але витрати традиційно складуть 99,98 мільярдів, та суми надходжень до бюджету при цьому будуть рівні 19-20 мільйонам.

Тепер трохи про тарифи «Укрпошти»
Там є такий розділ «ПЕРЕСИЛАННЯ Поштових ВІДПРАВЛЕНЬ ДО ІНОЗЕМНИХ ДЕРЖАВ»
По-перше, ціна вказана в доларах США. З яких це пір американська валюта стала у нас “ходити” при оплаті послуг державних підприємств?!
Ціна за бандероль від 1 кілограма до 2-х становить 8,6 долара. Для порівняння – бандероль тієї ж маси з Німеччини в Україну летить за 5 євро. З Голландії теж за кг відправлень візьмуть 5 євро. В принципі, ціна майже однакова (у нас дорожче!), що для нас, що для них, без урахування того, що для них євро – національна валюта, а для нас долар – ні.
Також слід взяти до уваги, що середня зарплата в згаданих мною країнах перевищує українську в багато (десятків?) разів. Таким чином, українці платять за пересилання орієнтовно в 14 разів (переведемо долари в гривні, і розділимо на те, що платять жителі Європи) більше європейців. Весело, правда?
Що там заявляє керівництво «Укрпошти» про рентабельність? 1 відсоток? На що витрати такі? На зарплати в 1300 гривень співробітникам (народ розбігається, платня – копійки)?
Поки державні компанії, які заробляють мільярди, будуть платити в бюджет 20 мільйонів, не вибратися нам з тієї ями, де сидимо безвилазно вже багато років. Сидимо, і дивимося на те, як під дахом держпідприємств йде запеклий поділ наших мільярдів…

Анатолій Шарій

Коментарі вимкнені.