На Тернопільщині громада УПЦ КП хоче судитися з УПЦ (МП) за храм

Добитися права служити в церкві святої Анни у селі Кути Шумського району Тернопільської області прагне громада УПЦ КП, зареєстрована 29 вересня 2015 року. Храм приватизований і належить громаді УПЦ (МП) із 1997 року.

Вірні Київського Патріархату аргументують свої права на Богослужіння в сільській церкві тим, що вони доклалися до її будівництва у 1991-1997 роках, адже й самі були членами громади УПЦ (МП) до виходу з цієї конфесії. Нагадаємо, що частина вірних УПЦ (МП) покинула цю конфесію після того, як у серпні 2015 року її настоятель, будучи нетверезим, побився із тестем, а чернець, який його деякий час замінював, дуже часто поминав Московського Патріарха Кирила. У грудні ситуація в селі загострилася.

Кути_6.jpeg

“16 серпня 2015 року парафіяльними зборами ми вирішили створити громаду УПЦ КП. 29 вересня ми отримали статут релігійної громади. Але потрапити до храму ми не змогли, – розповів кореспонденту РІСУ Володимиру Морозу староста громади Київського Патріархату і депутат Шумської райради від ВО “Свобода” Ярослав Мосійчук. – Мотивували тим, що вони збудували собі храм, а тепер нехай Київський Патріархат собі будує. Але ж церкву будували у 1991-1997 роках і гроші здавали всі люди. У мене є касова книга, в якій написано, хто скільки здавав”.

Як говорить парох громади Київського Патріархату у Кутах о. Василь Кравець, громада УПЦ КП зробила декілька спроб домовитися з громадою УПЦ (МП) про почерговість.

“13 грудня 2015 року ми відслужили біля хреста і хотіли поговорити з іншою громадою. Але службу затягнули до восьмої вечора… – говорить о. В. Кравець. – Ми згодні, що вони дозволяють нам служити у певні дні”.

Але домовленості на місці, чи при наступній зустрічі в Шумській райадміністрації сторони не досягли.

“Московський Патріархат звернувся до поліції і сказав, що 13 грудня має бути захоплення храму. Приїхало багато співробітників. Потім, коли ми зустрілися в райадміністрації, говорили, що храм будували спільно і коштував він у 1997 році 97 тис. грн. Це тоді було 50 тис. доларів. Ми казали, щоб поділити ту суму на дві громади. А вони говорять, що це для них забагато, – продовжує Я. Мосійчук. – На Миколая, 19 грудня, люди вийшли всім селом і почали блокувати вихід з церкви, але на територію не вступали. На Анни, 22 грудня, ми відправили Богослужіння  і розійшлися. Вони знову скаржаться у поліцію. Проти мене вже є три судові позови. У селі відібрали 13 наших активних родин і от починають викликати: по 2-3 години потрібно у поліції пояснювати щось. Людей це напружує. Готуємо судові позови, але для чого це все? Отак разом будували, а тепер поділити не можемо. Збираємо гроші, бо суди дорогі. Адвокати майже всі відмовляють”.

Прихильники УПЦ КП у Кутах, за словами о. В. Кравця, є з кінця 1990-х.

Кути_5.jpeg

“Я служу на парафії у сусідньому селі з 1998 року. Уже тоді у Кутах були люди, які хотіли бути в Українській Церкві – 20 домів. Ходили вони у Васьківці, Шумськ, Малі Садки”, – каже настоятель громади УПЦ КП.

Тож, як не парадоксально, але у Кутах яблуком розбрату між громадами став храм, будівництво якого завершилося 18 років тому!

Секретар Тернопільської єпархії УПЦ (МП) о. Степан Балан коментує, що громада їхньої конфесії у Кутах вважає такі пропозиції УПЦ КП провокацією, адже храм – давно належить їй.

“Там у громади всі документи в порядку. Вони ж відкрито заявляють, що всюди реєструють свої громади. Називають інші села, – розповів о. С. Балан для РІСУ. – Не дають нашим людям молитися. Я б не ставив так питання, що ми не пускаємо. Храм відчинений для всіх і якщо хочете молитися – моліться, але не зі священиком іншої конфесії. Тож питань, задавалось би, не повинно бути”.

Кути_1.jpeg

кути_2.jpeg

Кути_3.jpeg

Кути_4.jpeg

Заступник директора Департаменту з питань культури, релігій та національностей Тернопільської облдержадміністрації Ігор Кульчицький пояснює, що громада УПЦ КП у цьому селі зареєстрована як новоутвореня, а не через зміну юрисдикції попередньої громади. “Власником культової споруди є громада, яка її будувала. Тож ми зареєстрували нову громаду згідно із законодавством, – коментує він. – Подальші відносини – справа жителів села. Вони можуть домовитися про використання цієї культової споруди за взаємною згодою. Або ж можуть доводити своє право на користування судовим шляхом, оскільки доклалися до її створення. Ми спостерігаємо за розвитком ситуації. Поки порушення громадського порядку не було. Обидві сторони ведуть діалог.

РІСУ

Коментарі вимкнені.