Телеміст з Табачником не виправдав очікувань тернопільських студентів
У п’ятницю, двадцять третього вересня, відбувся довгоочікуваний телеміст із студією Савіка Шустера. В рамках програми «Шустер LIVE» студенти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка мали змогу поспілкуватися із міністром освіти і науки, молоді та спорту України Дмитром Табачником. Запитати про найболючіші педагогічні проблеми зважилося небагато молодих людей.
Перше запитання пролунало з уст студентки Омелян Надії:
– Меня беспокоит мое будуще. Я выпускаюсь педагогом и не знаю, что ждет меня дальше: идти работать в школу я не вижу смысла, идти работать за такую зарплату, какую сейчас дают. И, скажите, стране нужны молодые специалисты? И, если они нужны, почему вы не обеспечите нам такие условия, чтобы мы хотели идти и работать в школу? – поцікавилася у міністра дівчина.
Чому запитання було поставлене російською мовою, а це вже, погодьтесь, своєрідний ляпас по обличчі нашого українського міста, яке не надто полюбляє Табачника, адже він сповідує на такий патріотизм, як у нас тут прийнято, – пояснила майже відразу: мовляв так їй зручніше було, адже сама родом не з Тернополя, а з Харкова. В житті спілкується українською, але боялась від хвилювання переплутати слова, тому озвучила своє питання російською.
Міністр не змусив довго очікувати на відповідь:
– Я думаю, що коли будь-яка людина подавала документи до педагогічного вузу, то вона прагнула стати вчителем. Якщо залишився рік до завершення, і вона тепер каже, що не бачить сенсу працювати педагогом, це говорить про те, що людина обирала свою професію не досить усвідомлено.
Після чого Дмитро Табачник пояснив, що ж на сьогодні заробітна плата вчителя становить 84 відсотки від середньої заробітної плати. Розповів, коли педагогам піднімали заробітні плати, і що залежать вони передусім від економічної ситуації у країні загалом, і що для молодих фахівців створені також певні умови… Словом, взявся розповідати те, чим студентів задовільнити було важко. Власне, респондента відповіді міністра не зрозуміла, вже згодом сказавши, що Табачник відповідав по-хамськи, втікав від прямої відповіді, і , схоже, не замислилася над тим, яким ж тоном вона поставила своє запитання посадовцю.
Наступне запитання від бойової дівчини приємно вразило. Про це мало хто каже вголос.
– Скажіть будь ласка! Я хочу працювати за своєю спеціальністю, я маю велике бажання, але мені говорять: «Вибачте, ви не потрібні і за вашим фахом немає де працювати». Що мені робити, якщо я хочу працювати за своєю спеціальністю?
У студії почалося жваве обговорення проблеми, відразу ж з’ясувалось, що дівчина вчиться на бюджетній формі навчання, тобто держава мала б забезпечити її роботою в обов’язковому порядку. Міністр поцікавився фахом студентки і дуже здивувався тому, що вона не затребувана.
– Якщо мені пан Табачник особисто запропонує роботу – я буду дуже рада! – резюмувала дівчина, тим самим змусивши міністра пообіцяти зателефонувати у Хмельницький (звідти родом студентка) в управління освіти і поцікавитися станом вакансій для філологів. Тож очікуємо на подальший розвиток подій.
Другокурсниця Вербило Ольга поцікавилася тим, коли ж вчительський фах стане престижним. Однак питання було сформульовано по-дитячому наївно і не чітко:
– Наскільки мені відомо, у східній Україні і загалом по всій Україні діє закон про престиж праці шахтаря. На жаль, на заході України цей закон не є актуальним , втім, натомість ми маємо багато педагогів. Чому би вам не прийняти закон про престиж праці педагога? Чому наші батьки і молодь повинні виїжджати закордон у пошуках заробітків?
– Закон про престиж праці шахтарів діє по всій Україні. Зокрема, ті шахтарі, які працюють у Львівській області, в Червонограді, також підпадають під дію цього закону. Стосовно ж педагогів, то минулого року Кабміном було прийнято постанову про двадцятивідсоткове збільшення заробітної плати усім педагогам саме для підняття престижу педагогічної праці, – відповів міністр.
Та і ця студентка відповіді на своє запитання не почула, очевидно й сама не зовсім розуміючи, що престиж – це одне, зарплатня – інше (адже вантажники нерідко отримують зарплати вищі, аніж в педагогів, при цьому їхня праця не вважається престижною), а те, що українці їдуть закордон – не завжди залежить від міністра освіти.
– Чесно кажучи, я чекала чогось подібного і на чітку відповідь не розраховувала. Хоча, на мою думку, Табачнику потрібно віддати належне, оскільки він і так досить непогано “викручувався” із незручних положень, яких йому завдавали тернопільські студенти. Відповідав він, стандартно, як кожен політик: питають про одне – відповідає про інше, – пояснила дівчина згодом.
На цьому запитання від тернопільських студентів закінчилися. Незадоволені холодом і відповідями міністра, а також тим, що був повернутий до них спиною під час телемосту, студенти пішли обговорювати подію у соціальних мережах.
Опозорились наші студенти от і все. Питання банальні. Ні про що. Може дасть Бог тільки одне добре – дасть студентці роботу
Мдя. Интеллектуальный уровень тернопольских студентов оставляет желать лучшего. Не знать таких банальных вещей как то, что бюджет утверждает ВР, что министр образования НЕ МОЖЕТ самостоятельно повышать зарплаты педагогам, что “престиж” и “зарплата -разного поля ягоды. Вопрос первой студентки вообще добил: Уровень учительских зарплат последние 20 лет никак особо не менялся и 5 лет назад, при ее поступлении, было асболютно прогнозируемо дальнейшее их неповышение из-за общего кризиса в стране. Так что непонятно чего вообще барышня хотела от Табачника…
Киев, мабуть на ефір прийшли тільки безстрашні))) Назагал в Тернополі чи не найбільше розумних, інтелегентних студентів, підкованих і в політиці, і в економіці серед інших українських міст. Та вони чомусь проігнорували захід. Тому мабуть варто вам пошукати причину тернпоільського ефіру і серед підводних камінців програми “Шустер LIVE”)
На ефір прийшли тільки проплачені.Спозорили місто на всю Україну!