Чому скандально розпались “Гайдамаки” і хто в тому винен – розповідають музиканти
Відповідаючи на запитання, які виникають і ще виникатимуть у зв’язку із ситуацією, що склалась навколо гурту «Гайдамаки», музиканти гурту наголошують: Гурт «Гайдамаки», у тому складі, в якому Ви звикли його бачити, існування не припиняв, але через непримиримі творчі розбіжності «Гайдамаки» обрали різні музичні шляхи з вокалістом Олександром Ярмолою. Відповідний лист-роз’яснення музиканти надіслали Погляду.
– Наголошуємо – новоутворений Олександром Ярмолою польсько-український колектив не є «Гайдамаками» до яких усі звикли, це – музична фальсифікація, іншими словами, кавер-версія гурту. Цей проект, за словами самого Олександра Ярмоли (!), мав би називатися «Ярема» та планував грати музику відмінну від Гайдамаків, – розповідають музиканти.
Істинні «Гайдамаки» – це не просто колектив музикантів на сцені, а живий музичний організм, який формувався під час сотень концертів по всьому світу, багатогодинних виснажливих репетицій, централізованого звукового продюсування проекту, спільної роботи на сцені, єдиної філософії та світосприйняття. Жоден сесійний музикант, який би високий професійний рівень він не мав, не зможе точно відтворити авторську ідею звучання, емоційне та філософське наповнення кожної з композицій, адже просто не є їх творцем, вважають музиканти.
– Набрані ж Ярмолою для співпраці музиканти, на нашу думку, порушують професійну етику. Адже під своїми іменами вони виконуватимуть чужий музичний матеріал, напрацьований музикантами «Гайдамаків» протягом останніх 15-ти років. А споживач такої продукції – «платитиме» за «піратську копію», – кажуть “гайдамаки”. – Музика, яку представляють так би мовити «оновлені Гайдамаки», жодного відношення до оригінального звучання колективу не має.
Зі свого боку музиканти «Гайдамаків» підкреслюють – власної творчої роботи не припиняють. Наразі завершується запис нового матеріалу. Це будуть «Гайдамаки», добре відомі, але, водночас, з новим звучанням та притаманним гурту колоритом.
«В період активної роботи, гастролей та записів,» – кажуть учасники гурту, «накопичується багато творчих ідей, реалізовувати які не дозволяють ті чи інші рамки. Тож, тепер – саме час ї їх втілити у життя». Вже найближчим часом результати творчої роботи увірвуться до музичного простору.
До подій, що зараз відбуваються з офіційним сайтом гурту Haydamaky, та спільнотами у соціальних мережах (зокрема видалення так званих «небажаних» коментарів) музиканти гурту «Гайдамаки», жодного відношення не мають, адже були усунені від адміністрування та доступу до ресурсів. Наразі вони працюють над новим медіа-контентом.
Шановні друзі!
Ви мабуть помітили, що останнім часом з гуртом «Гайдамаки» сталося багато нових, несподіваних на перший погляд, подій. Виходячи з усього цього, хотілося б прояснити ситуацію, що склалася, та відповісти на всі запитання, які, можливо, вас цікавлять.
Кілька днів тому було презентовано оновлений офіційний сайт гурту, нових музикантів колективу та нову пісню. Рішення на перший погляд різке, але обґрунтоване.
Проблеми взаємодії в творчості та протиріччя наростали протягом останніх років, в результаті чого гурт у старому складі за останні роки не презентував жодної нової власної пісні, робота над новим альбомом в черговий раз була перенесена на невизначений термін, та виникли проблеми в інших сферах. Також треба зазначити, що більшість музикантів першого складу Гайдамаків поступово залишила гурт і на мій погляд, з молодого позитивного колективу однодумців, гурт перетворився на комерційний проект за участю нових людей, несвідомих того, як все складалося на початку.
Зі свого боку, зайнятий закордонною діяльністю, спілкуванням з зовнішніми партнерами та працею над текстами, впевнений у лояльності команди, я прогавив момент розколу всередині гурту. Півроку тому несподівано для себе я отримав гостру критику, вимогу віддати контакти всіх партнерів, «змінити шаровари на Ролекс» та перестати співати на соціальні теми. А якщо не подобається, то можу собі йти нафіг на протязі тижня. Цікаво, чому зараз хтось пише про рейдерство? Та про «ніж в спину»?
Я пішов на ряд компромісів в надії якось вирулити та продовжити розвиток гурту в напрямку, який заклав, але з часом зрозумів, що це неможливо, ні про які дружбу та партнерство вже не йде. З того часу я не чув жодної розмови про творчість, а лише про піар та гроші.
Я почав робити нові пісні з іншими музикантами, з метою запустити соло-проект. Але за півроку зрозумів, що решту старого складу цікавить тільки назва. Нових творчих ідей я у них не бачив крім бажання записатися з кимсь з відомих Українських вокалістів, або їхати на старій програмі.
Тоді я вирішив піти на цей радикальний крок. Як лідер гурту, а також автор всіх пісень та назви, та той, хто організаційно здійснив підйом Гайдамаків на міжнародному рівні, я мав на це право.
Нові музиканти добре відомі старим учасникам гурту, не треба питати: «А хто ці люди?» Це Петро Ханцевич, «Дзік», вчитель Дема по гітарі та продюсер останніх записаних старим складом треків Гайдамаків та Томаш «Суло», який догравав на тих треках бас в особливо складних місцях. Їх ніхто не називає іменами старих членів гурту, як дехто пише в «фейсбуці» і вони мають таке саме право увійти до складу гурту як Соловій і Борисенко, що прийшли на місце Рассела та Дідика, і щось ніхто цим сильно не переймався.
Я безмежно вдячний всім колишнім членам гурту за щастя працювати разом, позитивні та веселі часи, які ми мали в минулому: Руслану Оврасу, Руслану Трочинському, Івану Леньо, Вові Шерстюку, Олександру Дем’яненко, Жені Дідику, Івану Ткаленко, Владу Гримальському, Сергію Браварнюку, Сергію Борисенку, Сергію Соловію, Олександру Чаркіну та Владу Павлову. Того творчого доробку, який ми створили разом, ніхто від нас не забере і ніщо не перекреслить.
Нова сторінка історії відкриє нові імена. Творчість та час розставлять все на свої місця.
Дякую за увагу,
Олександр Ярмола
“Ловіть злодія!” -кричить злодій, біжучи по базару. Цей давно відомий людям трюк демонструє нам Іван Леньо&Ко.
Якось в нас був на інтерв’ю Ярмола. Рідкісна паскуда, після того для Гайдамак взагалі було табу. Ярмола дозволяв образливі висловлювання на адресу змі, куди сам і напросився на інтерв’ю. В усіх працівників зявилась відраза до гурту, бо хоч якими професійними вони були на сцені, в житті соліст виявився паскудою рідкісною. Але за якийсь час, десь з рік, менеджер зателефонувала і запропонувала, шоб прийшов Іван, після довгих вагагань – погодились. І о чудо – приємна людина.
Я не знаю, що не поділив гурт, хто професфйний, хто ні, хто більше праці вкладав, але Ярмола самозакоханий, від людини так і тхне гниллю. Іван – приємний і цікавий.