Тепер є надія на те, що у Тернополі буде функціонувати сучасна велоінфраструктура

Тернопіль нарешті у тренді! Так  3 березня депутати міськради проголосували «за» програму розвитку велосипедної інфраструктури Тернополі. Тим самим зробили перший крок на зустріч роверистам зі стажем, та тим, хто лише планує придбати двоколісного приятеля.

Насправді, програму виписували ретельно та не один місяць. Її творці – спільнота “ВелоТернопіль», зокрема Юрій Суходоляк не приховують, що довелось неодноразово побігати «по кабінетах», аби пояснити усю доцільність та перспективу вело-дітища.

Також багато часу та праці затратили начальник управління відділу інженерно-транспортної інфраструктури Андрій Дроздовський та головний спеціаліст відділу економічного розвитку та промисловості Галини Косс.

До речі, знайшли вело-любителі однодумців і серед депутатського корпусу. Так, разом з активістами-роверистами «набивали гулі» над створенням програми й депутати Назарій Зелінка та Іван Сороколіт.

– Програма велоінфраструктури є результатом близько року роботи, а саме головне, що вона розроблена громадськими активістами-велосипедистами Тернополя, людьми які фактично щоденно пересуваються містом на велосипедах. При її розробці було взято до уваги напрацювання інших міст України та Європи. Думаю це стане поштовхом для розвитку на поширення велоруху та велокультури в місті. Завдяки прийняттю цієї програми ми зможемо залучати в тому числі європейські кошти для її реалізації та розвитку інфраструктури в місті,- каже депутат міськради та співавтор програми Назарій Зелінка.

Дійсно, такі доволі амбітні плани, підкріпили незначним бюджетом. Зокрема цього року на програму з державної казни міста передбачено лише 860 тис. грн..

Більше того, в міській раді не планують «стелити асфальт» окремо для велосипедистів. Велику частину робіт виконуватимуть комплексно, тобто під час капітальних ремонтах шляхо-мостового господарства, об’єктів благоустрою, що значно зекономить витрати.

– Популярність велосипеда зростає. Це можна бачити на прикладі значної кількості місць продажу велосипедів та появи сервісів велопрокату. Однак, зараз велосипед у Тернополі – швидше розвага і відпочинок, а не транспортний засіб. Тому, як концепція, так і Програма ставлять собі на меті перетворити велосипед в Тернополі на зручний та ефективний транспортний засіб,- каже співавтор програми, депутат міськради Іван Сороколіт.

На думку Сороколіта, хибним є твердження про те, що варто розпочинати серйозно будувати велоінфраструктуру лише тоді, коли на дрогах міста є величезна кількість велосипедистів. Мовляв, коли тернополяни почнуть масово їздити на роботу велосипедами – аж тоді для них створять зручніші умови. Та очевидно, що це не так. Велосипедом почнуть їздити широкі верстви населення в робочих та побутових справах, коли це буде зручно та безпечно!

– Сьогодні повноцінно перейти на їзду велосипедом щодня можуть лише справжні шанувальники й фанати. Вибуховий перехід же відбудеться тоді, коли нам вдасться адаптувати до велосипедної їзди головні транспортні артерії міста. Коли буде зручно та безпечно переїхати велосипедом з Сонячного на Дружбу чи з Березовиці на Новий Світ!,- пояснює Сороколіт.

Тепер принаймні є надія на те, що в недалекому майбутньому в Тернополі буде функціонувати сучасна велоінфраструктура та збільшиться кількість велосипедистів – людей, небайдужих до власного здоров’я та екологічного стану довкілля.

ЛТДейлі

Коментарі вимкнені.