«Новий позитивізм» у Тернополі
Полотна, на яких поєдналися експресіонізм та абстракціонізм, представили в обласному краєзнавчому музеї. Їх авторка — уродженка Настасова Тернопільського району, нині мешканка Відня Христина Куріца-Ціммерман — називає свій стиль «новим позитивізмом».
У її роботах немає сюжетності й звичної натуралістичності. Натомість — чистота кольорів (найчастіше художниця послуговується помаранчевими, жовтими, червоними, зеленими, синіми барвами) та витонченість форм: гармонійне поєднання чіткої геометричності й пластики.
Директор художнього музею Ігор Дуда вважає, що картини Христини Куріци-Ціммерман можуть зацікавити тернополян, не зважаючи на те, що абстракціонізм не новелета для поціновувачів мистецтва. Стиль художниці привертає увагу запереченням традиції наслідування форми, динамікою, близькою до футуризму, переплетенням геометричних фігур, абсолютним відходом від реалістичності у категорії чистої форми та кольору. Ігор Дуда зауважує, що роботи Христини Куріци-Ціммерман — приклад того, чим жила Європа колись. Адже ця манера поєднання абстракціонізму та експресіонізму вже відійшла у минуле. Крім того, незвичним є великоформатність картин.
Полотна, представлені на виставці «Новий позитивізм», подаровані музеєві мисткинею. Як розповів директор установи, пані Христина досить часто буває у Настасові, де малює, відвідує і Тернопіль, а з художнім музеєм товаришує давно, тому передала до нього деякі свої роботи. Так, одна з них перебуває у постійній експозиції. Як пояснив Ігор Дуда, постійному представленню більшої кількості полотен стає на заваді їх великоформатність. Наразі художниця подарувала музеєві сім картин і кілька пастелей. Шість полотен і три пастелі представлені на виставці. Ігор Дуда уточнив, що експозицію не приурочували жодній даті, але прикметно, що це перша виставка Христини Куріци-Ціммерман у Тернополі.
Кілька слів треба сказати й про мисткиню. Народилася вона у Настасові. Ще дитиною разом із батьками виїхала до Австрії. Там навчалася у Промисловій школі в Граці, згодом у Віденській академії мистецтв, де студіювала живопис, графіку, кераміку, мистецтво гобелену. Її роботам притаманні пластичність ліній та органічна несподіваність кольорових поєднань. Мистецтвознавці відзначають, що її живопис резонує з найбільшими колористами ХХ сторіччя — Казимиром Малевичем, Франтішеком Купкою, Августом Макке…
Анна ЗОЛОТНЮК, «Вільне життя плюс»
Коментарі вимкнені.