Скільки коштують послуги ДАІ?

Кілька тижнів тому, у виступі на засіданні Керуючої ради Комітету з економічних реформ Президент України підкреслив, що «сьогодні питання дерегуляції практично дорівнює боротьбі з корупцією. Зволікання з виконанням цих завдань неприпустиме». Глава держави зауважив, що наслідком такого зволікання є, зокрема, таке ганебне явище, як невпорядкованість адміністративних послуг.

“У мене складається враження, що їх вже надає будь-хто за ціною, взятою зі стелі. За що вам мають дякувати люди, якщо ви їх змушуєте платити за те, що їм не потрібно”, зауважив Президент.
Глава держави назвав недопустимою ситуацію, коли вартість окремих послуг, що надаються ДАІ протягом декількох хвилин, сягає половини місячної заробітної плати лікаря чи вчителя.
«Так, вартість ініційованої зміни посвідчень водіїв для виїзду за кордон становить близько 500 грн. За що? За зміну одного папірця протягом 5-10 хвилин?», – наголосив Президент.
Межі здорового глузду, на переконання Глави держави, сягає також вартість переоформлення документів під час продажу автомобіля чи заміни технічного паспорта.
«Про яку соціальну справедливість може йти мова? Що ви зробили для людей, щоб обдирати їх? Вимагаю невідкладно переглянути перелік усіх послуг, що надаються підрозділами МВС, і зокрема – Державтоінспекцією чи їх госпрозрахунковими підприємствами, привести їх вартість до обґрунтованого мінімуму, скасувати зайві», – сказав Президент.

Задавшись питанням, а скільки ж на сьогоднішній день відповідно до законодавства коштують послуги ДАІ, ми отримали шокуючу інформацію.
Єдиним правовим актом, який встановлює плату за надання послуг органами ДАІ є спільний Наказ МВС, Мінфіну та Мінекономіки від 05.10.2007 за № 369/1105/336. Наказ кожен може собі скачати на сайті Верховної Ради України.
Іншого документа, який би надавав право законно отримувати плату за послуги ДАІ не існує.
Крім того, чітко встановлено порядок справляння послуг, зокрема розрахунки за надання послуг здійснюються у формі попередньої оплати або за фактом їх виконання. Оплата здійснюється шляхом перерахування замовником коштів через банки та/або відділення поштового зв’язку. Забороняється приймати плату за послуги безпосередньо працівниками органів та підрозділів МВС України. Підтвердженням оплати послуг є платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку або відділення поштового зв’язку. Кошти, що надійшли від надання платних послуг, зараховуються на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті на ім’я підрозділів МВС в органах Державного казначейства України, і використовуються відповідно до бюджетного законодавства.

Найцікавіше ж питання, скільки коштують певні послуги ДАІ, з яким рано чи пізно стикається майже кожен, а саме: державний технічний огляд, реєстрація транспортного засобу та зняття з реєстрації.

  • Отже, вартість техогляду згідно Наказу:
    для автомобілів, автобусів – 12 грн.;
    для мототранспорту та причепів – 8 грн.
  • Крім цього, вартість так званої спецпродукції у вигляді пластикового талона про проходження техогляду становить – 80 грн.
    Податок з власників транспортних засобів з 01.01.2011 р. скасовано новим Податковим кодексом України.
    Таким чином, в ДАІ при проходженні техогляду водій повинен заплатити не більше 100 грн. До того ж на кожну суму повинна бути квитанція з рахунком Держказначейства.
    Перед цим необхідно також заїхати на діагностичну станцію та отримати протокол огляду транспортного засобу, який дійсний 45 днів. Тут ціни визначаються за домовленістю, і становлять по Україні від 100 до 300 грн. Але це вже не стосується послуг ДАІ, адже станції належать приватним особам і ціни визначаються за домовленістю. Водій самостійно вправі обрати найбільш вигідну для себе станцію.
  • Йдемо далі – при реєстрації транспортних засобів, тобто взятті на облік підрозділами ДАІ надаються такі послуги:
  • проведення оцінки вартості автомобіля (не потрібно для нових авто) – 117 грн.;
  • виготовлення номерних знаків (за комплект) – 91,50 грн.;
  • реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів – 12,0 грн.;
  • проведення перевірки даних (з видачею про це довідки) про реєстрацію транспортного засобу, або його перебування у розшуку, установлення року виготовлення, справжності реєстраційних документів, підтвердження факту придбання (митного оформлення) транспортного засобу та надання іншої інформації про транспортний засіб з використанням можливостей Національного центрального бюро Інтерполу та обліку правоохоронних органів іноземних держав – 49,0 грн.;
  • комплексне дослідження транспортних засобів 123,95 грн.;
  • надання поліграфічних та комп’ютерних послуг під час оформлення реєстраційних документів – 24,0 грн.;
  • копіювання документів (за один аркуш формат А4) – 0,20 грн.
  • спецпродукція у вигляді свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі – 160 грн.
    Отже при реєстрації (постановці на облік) транспортних засобів потрібно заплатити в середньому 500 грн.

Від надання поліграфічних і комп’ютерних послуг ви можете відмовитись, набравши заяву самостійно (хоча б для того, щоб не стояти в черзі) та поробивши необхідні копії.

При знятті з обліку оплачуються поліграфічні та комп’ютерні послуги – 24,0 грн. комплексне дослідження транспортних засобів 123,95 грн.; номери “транзит” – 52,50 грн., всього 200 грн.

Врегульовано цим наказом й інші послуги, наприклад за зберігання автомобіля на штрафмайданчику сплачується 18 грн. за першу добу, і 10 грн. за кожну наступну. Максимальний строк перебування на майдачнику не більше 3 днів.

Пам’ятайте, за кожну послугу, яку Вам надано, повинна бути квитанція банку, в якій вказано рахунок Держказначейства з призначенням саме за конкретну послугу. Все, що сплачується більше зазначених сум – це звичайнісінький хабар, за давання якого, між іншим, стаття 369 Кримінального кодексу України передбачає відповідальність аж до позбавлення волі від 3 до 8 років з конфіскацією майна.

Дослідження провели депутати Гусятинської районної ради “Фронт Змін”.

Гусятин

Коментарі вимкнені.