Тернопіль без маршруток
Гірко визнавати, що в сучасному європейському місті, такому як Тернопіль, досі немає нічного громадського транспорту, досі люди “приречені” на користування тільки послугами таксистів.
Важливою проблемою є те, що в нічні години (хоча б раз на годину) недоступною є послуга маршрутних таксі чи тролейбусів. Хоча у багатьох містах України це питання вирішено: у Севастополі їздять тролейбуси, а у Вінниці – маршрутки. Відсутність альтернативи зумовлює людей або дорого платити таксистам, враховуючи мінімальну суму перевезення, або добиратися іншими способами, здебільшого, пішки, що, враховуючи нинішню криміногенну ситуацію, є досить небезпечним. Для прикладу можу згадати свого друга, який, будучи студентом і живучи в гуртожитку, ходив пішки на залізничний вокзал задля того, щоб зекономити.
Окрім того, власники нічних закладів змушені надавати послуги повернення додому своїм працівникам, що не є для них економічно вигідним.
7 квітня у Тернополі була проведена акція з приводу визначення актуальності даного питання. Результати опитувань і відгуків красномовно свідчать, що тернополяни охоче користувалися б таким видом транспорту і це задовольнило б їхні потреби і зменшило б витрати на нічний транспорт. На основі спілкування з мешканцями міста “вималювалась картина” щодо доцільності запровадження одного-двох маршрутів через усе місто.
Існує думка, що перевізникам нічні маршрути можуть бути невигідними. Але проведені опитування прямо доводять, що за надання таких послуг люди готові платити більше, ніж складає денний тариф. Тобто, щодо питання рентабельності, то витрати перевізників оптимізуються.
Отже, один-два маршрути, які охопили б усе місто з чітко визначеним графіком могли б вирішити проблему відсутності нічного громадського транспорту у Тернополі. Нехай ціна квитка була б вищою на 50-100 % денного тарифу, але це усе одно було б у 4-5 разів дешевше, ніж таксі.
Тому я вважаю, що нічний маршрут доцільно запроваджувати, адже у нашому місті живе багато студентів, які часто змушені їхати додому вночі, багато осіб, які працюють у пізні години, а також туристи, кількість яких зросте вже на наступний рік (у зв’язку з проведенням Євро-2012).
обома руками за те.
скажімо: 13, 16, 27, 18 маршрути.
Стрьомно якось. треба коло водія – міліціонера