До уваги тернополян: Порядок дій при безоплатному отриманні земельної ділянки

Стаття 121 Земельного Кодексу України гарантує кожному українцеві право на безкоштовне отримання землі із «державної або комунальної власності». Законодавець розділяє такі види земельних ділянок:

– не більше розміру паю для населеного пункту в якому планують отримати землю – для введення фермерського господарства,

– не більше 2 га – для ведення особистого селянського господарства,

– не більше 0,12 га – для ведення садівництва,

– не більше 0,25 га в селах, в селищах – не більше 0,15 га, в містах – не більше 0,10 га для будівництва,

– не більше 0,10 га для індивідуального дачного будівництва,

– не більше 0,01 га для будівництва гаража.

Майте на увазі, що згідно Земельного кодексу України один українець може лише раз безкоштовно отримати землю по кожному виду з переліку.

Порядок дій при отриманні безкоштовної земельної ділянки наступний:

  1. Подати заяву про безоплатне отримання землі в уповноважений розпоряджатися землею орган державної чи комунальної власності:
  • в сільську, селищну або міську раду якщо земля знаходиться на території населеного пункту,
  • в Головне управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру області при отриманні землі для ведення садівництва або особистого селянського господарства,
  • в райдержадміністрацію в усіх інших випадках.

В разі виникнення питань зверніться за консультацією.

До заяви додайте такі документи:

  • викопіювання кадастрової карти на якій позначте межі бажаної ділянки, її можна отримати на вимогу в районному або міському управлінні земельних ресурсів;
  • згоду землекористувача якщо земля наразі перебуває в користуванні;
  • у разі надання земельної ділянки для заняття фермерством – документи, які засвідчують досвід роботи у відповідній сфері або документ про спеціальну освіту;
  • копію паспорта.

В місячний термін Вам повинні надати рішення про розгляд Вашої заяви. Відмову Вам мають обгрунтувати.

  1. Виготовити проект землеустрою по відведенню земельної ділянки. Цей проект Вам потрібно замовити в землевпорядній організації, дуже важливо аби Ваш проект виконував сертифікований інженер-землевпорядник, інакше документи будуть вважатися недійсними.

Проект із землеустрою має містити точні межі земельної ділянки, що дозволить внести Вашу ділянку до Державного земельного кадастру, її геодезичні координати, а також кадастровий план.

  1. Землевпорядна організація виконує всі необхідні геодезичні роботи, готує та погоджує у встановленому порядку проект із землеустрою, який повинен бути в паперовій та електронній формі.
  2. Подати заяву про державну реєстрацію земельної ділянки в районний (міський) орган Держгеокадастру.

Разом із заявою потрібно подати такі документи в Держгеокадастр України:

  • копія паспорта,
  • копія довіреності, якщо від Вашого імені буде діяти інша особа, часто ці роботи виконує землевпорядна організація згідно попередньої домовленості,
  • копія ідентифікаційного номера,
  • готовий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погоджений відповідними державними установами (в паперовому та електронному вигляді),
  • квитанція про оплату послуг державі з реєстрації земельної ділянки та внесення даних до кадастру.
  1. Державний кадастровий реєстратор в термін до 14 днів розглядає Вашу заяву, якщо всі документи підготовлено правильно, то Вашу ділянку офіційно реєструють, а Вам видають Витяг з Державного земельного кадастру, в якому зазначено кадастровий номер вашої земельної ділянки.
  2. Письмове звернення до уповноваженого розпоряджатися землею органу (див. пункт 1) щодо затвердження проекту землеустрою, до якого додаються:
  • примірник погодженого проекту,
  • витяг з Державного земельного кадастру.
  1. Відповідний орган приймає рішення по вашому зверненню і в разі позитивної відповіді звертається до спеціального уповноваженого органу щодо реєстрації права власності на дану землю. Після цього приймається остаточне рішення про передачу земельної ділянки у Вашу власність без оплати. Вам надається рішення про безоплатну передачу земельної ділянки в якому мають бути вказані площа, адреса, цільове призначення та кадастровий номер земельної ділянки.
  2. Далі слід подати заяву про державну реєстрацію права власності на отриману землю.

До заяви про реєстрацію права власності на землю потрібно додати:

  • заяву встановленого зразка,
  • копію паспорта,
  • копію ідентифікаційного коду,
  • квитанцію про оплату витягу з Державного реєстру прав,
  • квитанцію про сплату державного мита,
  • рішення сільської (міської) ради про передачу Вам землі,
  • виписку з Державного земельного кадастру про реєстрацію земельної ділянки.
  1. Впродовж 14 денного терміну ви отримаєте відповідь, якщо всі документи відповідають вимогам, то ви отримаєте Свідоцтво про право власності та Витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно. З цього моменту Ви маєте всі права на земельну ділянку.

Якщо Вам потрібна консультація або допомога звертайтеся до нас:

ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» м. Тернопіль, вул. С. Крушельницької 1.

Тел. (098) 777-83-44, (066) 777-83-44.

 

Коментарі вимкнені.