У Тернополі – джаз!
17 вересня в галереї Бункермуз (бульвар Шевченка 1) відбудеться джазовий концерт Йоеля Ґріпа та П’єра Бореля.
А також відбудеться показ короткого метру Йоеля Ґріпа.
Йоель Гріп (fr/se) — контрабас
П’єр Борель (de/fr) — альт-саксофон
Импровізаційна сцена країн Скандинавії давно відома меломанам по всьому світі. Різноманітна і мультижанрова, від Свенда Асмуссена (Svend Asmussen) до Яна Гарбарека (Jan Garbarek) та Свена-Аке Йоханссона ( Sven-Ake Johansson), гуртів Esbjorn Svensson Trio та The Thing — вона поповнюється новими іменами. Одне з них — Йоель Гріп.
Харизматичний шведський контрабасист закінчив Консерваторію Пібаді (Меріленд, США), а останні кілька років мешкає в Парижі. 29-річний Йоель бере активну участь у сучасній европейській імпро-тусовці, виступає по обидва боки Атлантики та в Азії. Серед його регулярних проектів можна назвати Keller/Grip/Johansson, Noah Rosen Trio, Peeping Tom, Jolly Boat Pirates, Kege Sno, Je Suis!, SNUS. Також в активі музиканта співпраця з уже згаданим Свеном-Аке Йоханссеном, Еваном Паркером (Evan Parker),Аланом Сільва (Alan Silva), Алексом Дьорнером (Axel Dörner), Жан-Люком Капоззо (Jean-Luc Cappozzo), Матсом Густафссоном (Mats Gustafsson), Херманом Келлером (Hermann Keller), Барре Філіпсом (Barre Phillips) та Ітару Окі (Itaru Oki). Поза суто музичним контекстом, Йоель часто співпрацює із контемпорарі-танцюристами та танцюристами-буто (Butoh), художниками, поетами та творцями фільмів. Сам він також створює которкометражки: зняті в основному під час гастрольних подорожей, вони відображають розмаїття світу, як його бачить автор.
Як продюсер Йоель заявив про себе, створивши лейбл Umlaut Records, який пропагує креативні форми організації колективів музикантів і просуває їхню музику на інтернаціональних теренах. Із 2003 року Гріп — один з головних організаторів фестивалю Hagenfesten у шведському місті Дала-Фльода. Ще один з напрямів діяльності невгамовного Йоеля — дотичний до музики соціальний проект “Public Health Music”.
Соратник Йоеля по дуету, француз П’єр Борель, почав грати з 6 років і у свої 24 має ступінь магістра з джазу і продовжує навчатися філософії у Берліні. П’єр виступав на багатьох майданчиках у Європі, концертував у США та Японії. Його регулярна співпраця включає колаборації з такими артистами, як Дід’є Лассер (Didier Lasserre), Тобіаш Деліус (Tobias Delius), Ханс Лінженс (Hannes Lingens), Дерек Ширлі (Derek Shirley), Крістоф Курцман (Christoph Kurzmann), Клейтон Томас (Clayton Thomas), Ігнас Шік (Ignaz Schick), Тетуці Акіяма (Tetuzi Akiyama), Мадока Куно (Madoka Kouno) та іншими. Разом із Хансом Лінженсом та Флоріаном Бергманом (Florian Bergmann) вони утворюють коллектив Umlaut Berlin, що за останні кілька років видав три альбоми та організував два однойменні фестивалі імпровізаційної музики.
Хоча хлопці страшенно полюбляють бі-боп і пост-боп, в рамках даного проекту надають перевагу псевдоелектронним звукам — створюваним через нестандартне звуковидобування, але без використання ефектів. Динамічний дует досліджує хаос та організований простір, витягує на світ божий мелодії і не-мелодії, ритми і аритмічні субстанції аби, побавившись із ними вдосталь, кинути назад у небуття.
Коментарі вимкнені.