Мрії губернатора Тернопільщини

Учасники виїзного засідання Комітету Верховної Ради України з питань транспорту «Стан та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Тернопільської області» оглянули Тернопільське обласне комунальне підприємство “Фірма “Тернопільавіаавтотранс” (аеропорт “Тернопіль”).

Як розповів начальник управління розвитку інфраструктури, транспорту та енергозбереження Василь Ясіновський, Тернопільське обласне комунальне підприємство “Фірма Тернопіль-авіаавтотранс” включає в себе аеропорт “Тернопіль”, що належить до классу «Г», пропускною спроможністю 50 пас/год.

«Після передачі у 2001 році  авіапідприємства („Тернопільавіаавтотранс”) з державної в комунальну власність Тернопільської обласної ради практично призупинились регулярні авіаційні перевезення, при наявності існуючого попиту на дану послугу.  На теперішній час виконуються лише чартерні перевезення. Відсутність регулярних авіаційних рейсів не дозволяє стабілізувати роботу підприємства. В 2015 році підприємством від господарської діяльності отримано 150 тис. гривень доходів, в тому числі 90 тис. гривень від авіаційної діяльності (за 12 місяців  2014 року підприємством отримано 157,8 тис. гривень доходів, в тому числі 103 тис. гривень від авіаційної діяльності) та  забезпечено здійснення 29  авіарейсів та відправлення 48 пасажирів», – зазначив Василь Ясіновський.

Упродовж останніх десяти років у розвиток підприємства не вкладалися цільові кошти. За рахунок коштів, які виділялись відповідно до діючих обласних програм розвитку аеропорту  погашалась лише кредиторська заборгованість підприємства за попередні роки, що призвело до виникнення заборгованості по заробітній платі, яка, на даний час, становить 4298,8 тис. гривень,  в тому числі  із заробітної плати  161,8 тис. гривень; податки і збори – 937,3 тис. гривень; соціальні внески  – 2 175,5 тис. гривень; штрафів  524,7 тис. гривень; інші витрати  493,5 тис. гривень.

Проведено перемовини з інвесторами, зокрема компанією «IBS Group» Швейцарія, «Ebert Ingenieureu» Німеччина, «Intelligence Business Sustems Ltd» Дніпропетровськ та представниками польського менеджменту, що займалися відновленнями діяльності європейських аеропортів. За результатами перемовин досягнуто домовленостей щодо подальшої співпраці після завершення процедури приватизації земельної ділянки.

З метою створення на території області найбільшої у Західній Україні системи змішаних перевезень з використанням всіх видів транспорту і формування відповідної транспортної інфраструктури в області розроблено проект  транспортно – логістичного кластеру, реалізація якого забезпечить формування ринку логістичних послуг, ефективне обслуговування споживачів регіону та зростання обсягу інвестицій в основний капітал області.

«Відновлення  авіаційних рейсів з аеропорту «Тернопіль» призведе до фінансової стабілізації роботи аеропорту «Тернопіль», створення додаткових робочих місць, задоволення існуючого попиту споживачів на авіаперевезення, що матиме позитивний  вплив  на соціально-економічний розвиток області, покращення інвестиційного клімату, що в свою чергу забезпечить повернення коштів в державний бюджет шляхом сплати податків та платежів», – зазначив голова обласної державної адміністрації Степан Барна.

Після огляду інфраструктури підприємства голова Комітету з питань транспорту Верховної Ради України Ярослав Дубневич констатував, що злітна полоса добре збережена.
«Дивно, що з 2, 5 млн з обласного бюджету кошти не були направлені не на ремонт даху , який протікає, – зазначив Ярослав Дубневич. – Однак це не питання влади, а господарського підходу керівництва аеропорту. Крім того, нам озвучили ті мінімальні суми, які потрібні , щоб аеропорт отримав систему сертифікації і відновив прийом літаків, в тому числі у нічний час. Це сума 85 тисяч грн. Я думаю, що такі кошти знайдуть в обласному бюджеті. А в  свою чергу сприятимемо, щоб аеропорт отримав сертифікати і міг приймати літаки».

Коментарі вимкнені.