Туристичний потенціал є? Час його використовувати
Як зробити свій населений пункт привабливим для туристів? І так, аби приїджаючи, вони провели тут щонайбільше часу та хотіли повернутись? За яких умов туристична галузь приноситиме прибутки?
Про це та інше йшлося на туристичному воркшопі, який відбувся в Теребовлянській ОТГ за сприянням програми DOBRE. На захід запросили представників Туристичної асоціації Тернопілля, Шумської, Скалатської, Вишнівецької та Зборівської громад.
Теоретична частина воркшопу відбулась у конференц-залі Могильниці, відновленого та осучасненого за сприяння DOBRE.
Головне – стратегія
Програмний спеціаліст DOBRE Олег Процик каже, що у багатьох громад є великий потенціал, але мало хто його використовує. Теребовлянська ОТГ одна із найбільш зацікавлених і активних. Уже майже рік, як у Теребовлі відкрили туристично-інформаційний центр. Тут, зокрема, можна замовити різноманітні екскурсії на одній з чотирьох мов, купити сувенірну продукцію, віднедавна ще й взяти на прокат ровер. У місті теж відчутна діяльність ТІЦ’у – з’явились туристичні вказівники, мапа, рекламно-інформаційні тубуси. “Для того, аби розвивати туризм, повинна бути стратегія, – переконаний директор КП “ТІЦ” Степан Зелінський. – Туристові має бути приємно та комфортно гостювати у місті – це стосується і зрозумілої навігації, і наявності туалетів, і чистих вулиць, і охайних будівель. Вигляд бідного та неохайного міста пригнічує, а туристи їдуть за приємними емоціями”.
Не архітектурою єдиною
Пам’яток історії чи архітектури не достатньо, каже пан Степан. Спочатку їх треба гарно показати, а лиш потім продати. Тому нині ТІЦ активно займається маркетингом і промоцією. Комплексна робота дає свої результати – Теребовля має регулярну відвідуваність туристів – Степан Зелінський розповідає, що у серпні через день проводили екскурсії. Поки міська рада допомагає ТІЦові у фінансуванні, проте наступного року центр планує вийти на самозабезпечення, тим більше підрахунки показують: притік туристів збільшується. Пан Степан розповідає, що вдалий старт відбувся завдяки взаємодії з міською владою, додає, що й не думав раніше, що органи влади можуть так ефективно працювати. Голова теребовлянської ОТГ Сергій Поперечний каже, що зміни у місті не можливі без активної молоді: “Вона думає по-іншому. Їй просто треба дати можливість реалізовувати свої проекти”.
Як притягнути відвідувача в музей?
“Що треба зробити, аби в музей прийшли люди? Їх треба туди притягнути. Не за волосся, руку чи ногу, а цікавими ідеями. Турист, як котятко – спочатку не знає, де йому дітись, і ви берете – мордочкою його в молочко. Ми мусимо дати йому цікаве – і тоді він зрозуміє – що й це добре, і це добре, а потім повернеться до хати, аби йому знову дали поїсти”, – каже директор теребовлянського музею-майстерні Володимир Худий.
Під його керівництвом краєзнавчий музей змінився. Крім того, що кардинально поміняли експозицію, інший тепер і принцип діяльності установи. Поки обмірковують, який вигляд матиме нова експозиція, але вже визначились, що то не буде традиційний формат подачі інформації. “Сучасний музей – це не тільки показати й розповісти, а й дати нагоду відвідувачам потримати в руках експонати, зрозуміти, як вони працюють”, – пояснює пан Володимир.
Наразі у музеї триває ремонт – його планують завершити до наступної весни, і за задумом це має бути музей-дерево – на фасаді місцевий скульптор створить масштабну стилізовану ліпнину у вигляді дерева. Але вже зараз тут можна взяти участь у різноманітних творчих активностях.
“Ми пропонуємо те, що можна швидко створити, а заразом поринути в мистецтво та історію. Кожен турист у нас може сам собі виготовити сувенір. Приміром, перенести фото на дерево, випалити на дереві зображення, розписати горня чи тарілку. І ці заняття приваблюють не тільки тих, хто до нас приїжджає – теребовлянці теж приходять. Приводять дітей, а потім і самі сідають за роботу – бо творчість захоплює. І отак, як Степан помучить порозповідає, я роблю відвідувачам чай, вони сідають, пороблять. А після того кажуть: ми у вас так класно відпочили”.
Співпраця громад
До Теребовлі вже їздять колеги зі Східної України, аби перейняти досвід, а цей воркшоп, окрім обговорення, мав на меті ще й згуртувати різні громади. Неодноразово звучала думка про співпрацю: аби в одних громадах розповідали про те, які послуги турист може отримати в інших. Учасники підписали меморандум про утворення першого у Теребовлянській ОТГ туристичного кластеру. Тобто об’єднання, яке координуватиме спільну діяльність в туристичному бізнесі.
Анна Золотнюк.
Коментарі вимкнені.