Як достукатися до тернопільського таксі

Як достукатися до тернопільського таксі

Відмови таксистів заїжджати у деякі райони Тернополя та околиць доводилося чути не одному тернополянину. Наші читачі розповіли, як вони виходять із подібних ситуацій

Куди саме не приїжджають машини таксі і як вирішити цю проблему, “20 хвилин” запитала експертів та своїх читачів на сайті te.20minut.ua.

Як виглядає цей бізнес зсередини, розповіли також колишній тернопільський таксист, а також — диспетчер та власник однієї з таксофірм.

Найскладніше, як свідчать відгуки тернополян, викликати машину на вулиці Смакули, Гайову, Промислову, Зелену, Приміську, у мікрорайони “Кутків ці” та “Пронятин”, у села Гаї Шевченківські, Гаї Гречинські, Гаї Великі, Білу, Петрики та Байківці.

Назви вулиць знають не всі

“У мене неодноразово виникали проблеми з викликом таксі у с. Гаї Гречинські, що за п’ять хвилин їзди від Тернополя, — пише на сайті наш читач Руслан. — Коли я викликаю таксі в цей населений пункт, то завжди чую відповідь: “Вільної машини у цьому районі немає”. А коли погоджуюсь підійти до головної дороги, вона дивом з’являється. Я дуже обурений і невдоволений роботою таксі в нашому місті”.

Найпоширенішою причиною, чому в таких випадках диспетчери не завжди можуть знайти вільну машину, люди вважають поганий стан доріг.

Припускають навіть, що всі райони та вулиці міста просто поділені між таксофірмами.

“Коли телефонуєш на таксі і називаєш адресу, одразу відмовляють, бо той район “ кришує” інше таксі”, — пише на сайті ще одна наша читачка.

Наступна версія — таксисти не знають вулиць міста та околиць.

“На “Маяку” та біля “Фуршету” стоять десятки таксі. Але на вул. Приміську, що біля телевишки, викликати таксі потрібно з півгодини, поки не приїде один знайомий водій, — пише наш читач Віталій. — Він добре знає вулиці. Йому великий респект”.

10 грн за шкідливість

Щоб не потрапляти в неприємні ситуації, розповідають наші читачі, вони беруть номери телефонів безпосередньо у водіїв таксі і стають їхніми постійними клієнтами.

“У Підгороднє викликати таксі ввечері, та ще й у суботу чи неділю — взагалі нереально. А гості на свіжому повітрі люблять посидіти, — розповідає дописувачка skellya. — Вихід знайшли такий — самі взяли номери телефонів у водіїв і телефонуємо їм, а не диспетчерам”.

Також тернополяни нерідко обіцяють водіям таксі додаткову надбавку за те, що ті їдуть на виклики в місцевості з поганими дорогами чи на віддалені околиці.

“Дам хорошу пораду. Вона мене за три роки ще жодного разу не підводила, — ділиться досвідом тернополянин Назар. — Коли телефонуєте до оператора таксі, то додавайте чарівну фразу: “5(10) гривень до лічильника”. У такому випадку, як зауважив наш читач, у виклику машини зазвичай не відмовляють.

Перевіряють нечасто

У Тернопільському обласному управлінні у справах захисту прав споживачів пояснили: закон все ж регулює надання послуг перевізниками таксі. І якщо ці послуги надають неякісно, споживач має повне право звернутися в управління для захисту своїх прав.

— Відмови таксі виїжджати за адресою є порушенням прав споживачів. Адже такі послуги є задекларованими і їх повинні надавати якісно, — пояснює начальник Тернопільського обласного управління у справах захисту прав споживачів Олег Федорців. — Але наскільки правильно виконують свої функції фірми таксі, ми зараз сказати не можемо. Раніше планові і позапланові перевірки наше управління могло проводити в будь-який час. Рік тому їх скасували. І тепер ми можемо виїжджати на перевірку тільки за окремою скаргою.

“Чорні списки” таки є

У нашому місті чимало доріг у поганому стані, пояснює телефоном власник однієї з таксофірм.

— Водії, котрі є приватними підприємцями, бережуть свої авто, — зауважує чоловік. — Вони ж працюють на себе. А от ті водії, які їздять машиною від фірми, менше звертають увагу на стан доріг. Їм важливіше заробити гроші за виклик.

Скарги на відмови прислати машину доводиться чути й диспетчеру однієї з таксофірм, котрий погодився прокоментувати ситуацію.

— Остання була 15 січня, близько 8.00, — каже диспетчер. — У такий час ми, на жаль, не можемо задовольнити всі виклики — не вистачає авто.

Тим часом, як визнає голова обласної профспілки таксистів Петро Бабчишин, у фірмах тернопільських таксі справді є “чорні списки”. Тобто — адреси, куди машини на виклики не поїдуть.

— Причин для цього може бути багато, — зауважує він. — Насамперед потрібно перепитати, чому таксі не може приїхати на виклик. Відмова завжди має бути мотивована. Але якщо причина є, то в такому випадку виклик може коштувати дещо дорожче.

Розповідь колишнього таксиста

з коментарів на сайті te.20minut.ua

“Кілька років я відпрацював водієм в офіційних таксопарках. Потрібно розуміти, що водії відмовляються їхати в певні місця не просто так, знічев’я, через поганий настрій.

Найчастіше причина відмов — банальна відсутність прийнятного дорожнього покриття. Це — вулиці Загребельна, Гайова, Смакули, Яреми, Промислова, Поліська, Білогірська, половина “Нового Світу”.

Багато водіїв справді не знають міста. Хтось — через недосвідченість, хтось — через тупість, лінь, невідповідність професії.

Тепер про віддалені мікрорайони, тобто ближні села. Переважно пасажири вельми хитро, на їхню думку, їдуть до найближчої зупинки маршрутного транспорту. Наприклад із Кутківців, Пронятина — до “Ласкаво просимо”. З Підгороднього — до “Карпат”. Зі Шляхтинець, Байківців — до “Оріона”. Оплачують при цьому мінімальний проїзд або трохи більше.

Водій же їхав на замовлення, як мінімум, звідти ж. Бо коли відвозиш пасажирів у те ж таки Підгороднє, то, щоб не гнати порожнім назад, можеш прочекати там півдня.

На жаль, у нашому місті конкуренція між перевізниками спрацювала не на підвищення якості послуги, а на зниження її вартості. Не так давно існував заміський тариф 2,50 грн/км, (при 1,50 грн/км по місту) — щоб покрити собівартість вимушеного холостого пробігу. Зараз же водію вигідно везти пасажира за лічильником туди, де він дочекається наступного замовлення чи вільної посадки.

А ще існують дві основні “години-пік”: 8.00-10.00 та 17.00-19.00. Тому не чекайте від таксистів дива. Повірте — ви далеко не один/одна, кому “тра їхати” саме в цей момент.

Багато скарг доводилося чути і з приводу відсутності вільних машин уночі. Шановні, жоден закон не зобов’язує таксистів працювати цілодобово. Ба, навіть забороняє. А тому дякуйте, що є ті, хто возить вас уночі за ті ж копійки.

Зрозумійте нарешті: це вільний ринок. Ви маєте змогу вибирати перевізника, але він не зобов’язаний надавати вам послугу в збиток собі!”.

Коментарі вимкнені.