В Тернополі до 2,5 гривні зросте проїзд у маршрутках!

Міське керівництво та перевізники готують для тернополян неприємний сюрприз. Невдовзі за проїзд в автотранспорті вони платитимуть більше. Чим спричинене підвищення вартості проїзду, скільки доведеться платити за перевезення і коли варто очікувати підвищення тарифу, з’ясовували журналісти «Номер один»

За пільговиків платитиме держава

У Тернополі зростання вартості проїзду очікують відтоді, як міська влада підписала з перевізниками договори, згідно з якими вони погодились перевозити пільгові категорії пасажирів за власні кошти, без виділення субвенцій з бюджету. Після цього перевізники стали наполягати на підвищенні ціни до 2,5 гривні.

– Це вже навіть не пропозиція, а вимога. Ми готові говорити про підвищення, але тільки тоді, коли визначимо, що запропонуємо тернополянам натомість. А ми повинні дати, по-перше, безплатний проїзд пільговикам, по-друге, ввести картки на проїзд. Картками можна розв’язати проблему обігових коштів. Ми пропонуємо три види карток: стандартну, соціальну і ще один вид для учнів шкіл та студентів. Але перевізники не дуже хочуть, щоб було видно, скільки вони насправді заробляють. Поки що ми перебуваємо на стадії переговорів, – заявив в одному з інтерв’ю міський голова Сергій Надал.

Втім, багато хто вважає рішення мера стосовно пільговиків утопією. На такий проект потрібні великі кошти. Зараз на місто виділено 1 млн. грн. на покриття  витрат перевізникам. Цього вистачить для роботи всього 8-10 машин. Маршрутка повинна перевозити рівну кількість пільговиків та пасажирів, які платять за проїзд. У середньому маршрутка перевозить 500 платників у день. За таку ж кількість пільговиків місто повинно повернути кошти перевізнику, а це близько 1000 грн. в день. Виходить, на рік для однієї машини потрібно 365 тис. грн. Якщо перевізникам не компенсовуватимуть коштів, вони зможуть протриматись максиму один місяць.

У Тернополі 48 тис. пільговиків. Їх проїзд фінансується за рахунок Державних субвенцій (місцевий бюджет залишається осторонь цього процесу). Однак виділена з держбюджету сума покриває витрати перевізників лише частково. За словами заступника міського голови з економічних питань Володимира Камінського, попереднього року державні субвенції надійшли не в повному обсязі. Як піде справа цьогоріч, наразі невідомо. Втім, враховуючи економію державних коштів в усіх галузях, розраховувати на повне погашення не варто. Так це чи ні ми зможемо дізнатися тільки наприкінці року, коли надійдуть субвенції. Натомість у міській раді запевняють, що переговори з урядовцями триватимуть доти, поки не вдасться добитися 70% компенсації перевізникам за пільгові категорії. За попередніми підрахунками ця сума становить близько 7 млн. грн.

У міській раді чекають на обґрунтування тарифу

У міській раді запевняють, що підвищення вартості проїзду жодним чином не пов’язане з рішенням міського голови забезпечити пільговикам проїзд в міському транспорті в необмеженій кількості. Перш за все перегляд тарифів пов’язаний з підвищенням цін на запчастини, паливно-мастильні матеріали, підвищенням заробітної плати, збільшення податкових ставок. Усі ці фактори зроблять перевезення пасажирів збитковою справою. До того ж, деякі перевізники обслуговують маршрути, які були нерентабельними ще до підвищення цін на паливні матеріали. За підрахунками перевізників, вартість перевезення у маршрутках повинна коливатись в межах 2,58-2,63 грн. Цікаво, у цю суму закладено компенсацію за перевезення пільговиків? Адже розрахунки з’явилась одразу після підписання договору з міським головою. Якщо держава неохоче компенсовує витрати перевізників, то за рахунок чого вони повинні виживати?  Перевізники подали у міську раду пропозицію підвищити вартість проїзду до 2,5 грн., проте на якій цифрі зійдуться обидві сторони, невідомо, адже економічного обґрунтування цій сумі поки що немає. До того ж розмір тарифів, які подають перевізники та комунальники, дещо відрізняються.

Чиновники переконані, що така ситуація не повинна викликати ажіотажу серед населення, адже це процес цілком прогнозований. Ситуація з підвищенням цін на проїзд наразі вивчається. На сьогодні міська рада замовила економічне обґрунтування нового тарифу і проводить порівняльну характеристику з іншими обласними центрами. Підписано регуляторний акт, який, згідно з законодавством, підлягає громадському обговоренню. За 30 днів до цього він буде розміщений у ЗМІ, а остаточне рішення буде прийнято тільки після громадських слухань. Втім, Володимир Камінський заспокоїв тернополян тим, що порівняно з іншими містами підвищення вартості проїзду буде мінімальним.

P.S. А тим часом вартість проїзду у міських маршрутках в інших містах мало чим відрізняється від Тернополя. Наприклад: у Полтаві та Миргороді плата за місце у маршрутному таксі – 1,25 грн., у Білій Церкві, Житомирі, Кіровограді – півтори гривні, у Черкасах – 1,75 грн., у Сумах та Львові – 2 грн. І найдорожчий проїзду Києві. Там за місце слід заплатити 4 грн.

Зоряна Гарасимів, газета “Номер один”

Коментарі вимкнені.