Український ДТПшний фронт: 137 тисяч загиблих, мільйон травмованих
— Отже, скiльки приблизно людей гине у дорожньо-транспортних
пригодах за рiк?
— Майже 7 тисяч осiб гинуть i близько 50 тисяч травмуються! Тому щороку в Українi, по-сутi, зникає невеличке мiстечко. За пiдрахунками Свiтового банку, щорiчно вiд аварiй на дорогах українська економiка втрачає 5 мiльярдiв гривень.
— Як змiнюється кiлькiсть загиблих iз часом: знижується чи зростає?
— У першiй половинi 1990-х рокiв щорiчний показник смертностi
внаслiдок ДТП був у межах 7,5 — 8,5 тисячi осiб. З 1996 року спостерiгається тенденцiя зменшення числа загиблих до 5 — 5,5 тисячi.
Та на початку столiття, через зростання кiлькостi автомобiлiв у населення та ще й суттєвим збiльшенням частки дорогих швидкiсних
машин, аварiй i загиблих стало бiльше. Пiковим був 2007 рiк – 9,5 тисячi
загиблих i 78,5 тисячi травмованих.
Пiсля внесення змiн до законодавства, вiдповiдно до яких пiдвищили
штрафи за порушення правил (це було наприкiнцi 2008 року), ситуацiя стала покращуватися. Примiром, у 2009-му Україна втратила в ДТП 5 тисяч 332 життя, а минулого року — 5 тисяч 100. Звичайно, цi показники зовсiм не вiдповiдають тому рiвню безпеки дорожнього руху, якого
досягнуто в розвинених країнах свiту.
— Як можна покращити ситуацiю?
— Вдосконалити пiдготовку водiїв, порядок допуску їх до керування
транспортними засобами. Надто вже часто правами горе-водiй володiє, а
ось навиками керування — нi. Також треба на вищий рiвень пiдняти
подання екстренної медичної допомоги.
До речi, наша органiзацiя замовила соцдослiдження щодо безпеки
дорожнього руху. Так ось, серед факторiв, якi спричиняють ДТП, респонденти назвали передусiм поведiнку людини на дорозi та якiсть
дорожнього покриття.
— Яку частку становить смертнiсть на автошляхах у структурi загальної смертностi?
— Дорожньо-транспортний травматизм входить до десятки головних
причин смертей в Українi. Вiн є одним з основних факторiв загибелi чоловiкiв працездатного вiку. А ще кожна десята аварiя на дорозi вiдбувається за участi дитини.
Звiсно, у нас ситуацiя гiрша, анiж у найбiльш розвиннених країнах, але ми все-таки “не унiкальнi”. У спецiальнiй доповiдi Всесвiтньої органiзацiї охорони здоров’я зростання рiвня травматизму й смертностi
внаслiдок ДТП визначене як глобальна свiтова проблема нашого часу. I якщо її не вирiшити, то до 2020 року саме аварiї на дорогах забиратимуть найбiльше людських життiв.
— Яке ж мiсце займає Україна з-помiж iнших держав щодо смертностi
на автошляхах?
— За даними ВООЗ, за кiлькiстю жертв внаслiдок ДТП ми посiдаємо 5 мiсце у Євразiї — пiсля Казахстану, Росiї, Киргизстану i Литви. Маємо поряд з цими державами найвищi показники смертностi внаслiдок аварiй — понад 14 осiб на 100 тисяч населення, тодi як у країнах Європи — 5 осiб на 100 тисяч.
Iрина ЛОПУХ, Експрес
* До речi
Ймовiрнiсть загинути в автомобiльнiй катастрофi у 62 рази вища, анiж пiд час подорожi лiтаком. Про це свiдчать дослiдження мiжнародної компанiї “Ascend”.
Експерти компанiї зазначають, що за минулi 10 рокiв кiлькiсть серйозних iнцидентiв на авiатранспортi скоротилась у свiтi на 36%. Перельоти найбезпечнiшi в Америцi та Європi, а найгiршi справи у небi Африки – там гинуть шестеро пасажирiв з одного мiльйона.
Щодо авiатранспорту, то 40% нещасних випадкiв трапляється пiд час посадки повiтряного судна, 17% — пiд час зльоту. Статистика свiдчить, що безпечнiше сидiти в хвостi та на носi лiтака, а найменш захищеною є його середина.
Коментарі вимкнені.