Залишки від м’яса, кіптяви, бджолиних сот стали мистецькою абстракцією в руках Володимира Чорнобая
Сьогодні о 18:00 в галереї «Бункермуз» відкриють виставку перепущену через «органічні структури» гору Пікуй тернопільського митця Володимира Чорнобая.
Ідея «органічної структури» зародилася десять років тому на пленері в польському Лонцку. Тоді Володимир Чорнобай звернув увагу на шматки тканини, в яких вудили м’ясо. Попросив кілька для себе. Потім почав експерименти з ними.
«Через рік чи два, звернув увагу на те, що своєрідний малюнок на тканині, відбитий м’ясом, сажею та кіптявою, утворює якісь фантастично-архаїчні зображення в чорно-коричнево-охристій кольоровій гамі. Це в мене викликало асоціації з нескельними малюнками іспанської Альтаміри. Їх виконали палеологічні художники 14-10 тисяч років тому. Мені здалося, що мої тканини мають певний магічно-ритуальний характер, адже в них загортали м’ясо – тіло якоїсь тварини, обмотували дротом чи шнурком і довго вудили.
Вмонтовуючи свій власний світ у структуру зображення, утвореного кіптявою, і використовуючи колір, який руйнував структуру вже вміщеного малюнка, домагався потрібного акценту. І створив серію робіт, де, поєднавши структуру бджолиних сот і тканини, будував на контрасті упорядкованого воскового малюнка довільний відбиток органічної структури. Основою композиційної схеми робіт даної серії є рівновага всіх елементів, що творять певну ідею та конкретну пластично-просторову площину».
Уже кілька років поспіль «органічні структури» є чільним творчим методом Володимира Чорнобая. Цього разу за допомогою нього оживлює найвищу вершину Вододільних Бескидів і всього пасма Бещад — гору Пікуй.
«У мене є велика серія малюнків на склі, присвячених Пікую та Красії. Пропускаю Пікуй крізь «органічні структури», — гора теж структура органічна. Одна легенда каже, що гори повстали з міфічних героїв, інша, — що бог виплюнув слину, вона пінилися, з того виростали гори. Стараюся оживити Пікуй. А ще хочу, щоби він став горою-символом України. Говерла — найвища гора України, але вона обходжена туристами, а Пікуй — не розкручена, зате міфологічно дуже потужна гора. Був на пленері біля неї. З Пікуєм пов’язано дуже багато народної творчості. Ця гора має міфологічний вимір, я створюю — візуальний. Пікуй уособлює чоловіче начало. А гора Красія — жіноче. Наступний творчий пошук присвячу їй. Бо все мистецтво будується на началах».
Довідково:
Володимир Чорнобай народився 17 березня 1954 року у Тернополі. Закінчив Львівське училище прикладного і ужиткового мистецтва імені І.Труша та Львівський Інститут Прикладного та Ужиткового мистецтва. Член Національної Спілки Художників України.
Серед відзнак: золота нагорода Першої виставки модернового мистецтва (Тернопіль 1996 рік), срібна медаль «Labor omnia vincit» (Познань, Польща 2009). Лауреат обласної премії імені Михайла Бойчука 2002 року.
З 1992 року провів близько тридцяти персональних виставок в Україні, Польщі, Німеччині, учасник збірних репрезентацій в Україні, Польщі, Румунії, Іспанії, Італії.
Коментарі вимкнені.