Інклюзивне освітнє середовище Тернопільщина

Тернопільська область стала учасницею національною проекту „Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації” 19 червня 2018 року.

Після підписання Меморандуму про співпрацю між БЛАГОДІЙНИМ ФОНДОМ ПОРОШЕНКА та Тернопільською обласною державною адміністрацією, вдалося реалізувати право кожної дитини, особливо дитини з особливими освітніми потребами, здобувати освіту в закладі, найближчому до місця її проживання, що сприяло соціально-правовому захисту дітей з особливими освітніми потребами.

Спільними зусиллями вдалося досягти:

  • в області функціонують 17 інклюзивно-ресурсних центрів;
  • у 2016/2017 навчальному році у 44 інклюзивних класах 21 закладу загальної середньої освіти області навчалися 74 дитини з особливими освітніми потребами. У 2017/2018 навчальному році на базі 47 закладів загальної середньої організовано інклюзивне навчання, яким охоплено 139 дітей у 93 класах. У 2018/2019 навчальному році у 105 закладах загальної середньої освіти функціонують 190 інклюзивних класів, де навчається 261 дитина з особливими освітніми потребами;
  • у закладі професійно-технічної освіти в одній інклюзивній групі навчається 1 учень з особливими освітніми потребами;
  • збільшено кількість асистентів вчителів в області. В 2016/2017 н.р. уведено 18 посад асистента вчителя, 2017/2018 н. р. – 86 посад асистентів вчителів у закладах загальної середньої освіти області, 2018/2019 н.р. – 192 посади асистентів вчителів у закладах загальної середньої освіти області;
  • у 2017/2018 навчальному році в закладах дошкільної освіти області організовано інклюзивне навчання, яким охоплено 13 дітей у 6 групах (введено 6 посад асистента вихователя), а в 2018/2019 н.р. – для 26 дітей у 15 групах (введено 15 посад асистента вихователя);
  • на оснащення кабінетів 17 інклюзивно-ресурсних центрів виділено з державної субвенції 2896,7 тис. грн.

Для  тренерів, які плануватимуть і проводитимуть тренінги з учителями та асистентами вчителів інклюзивних класів, вийшов посібник «Інклюзивне навчання у закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренера».

Коментарі вимкнені.