Міст у Теребовлі виявився ще більш небезпечним та аварійним: під час демонтажу споруди виявили нові деталі
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області проводить реконструкцію мосту через річку Гнізна на 354 кілометрі траси М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече. Споруда була збудована понад 90 років тому і перебуває в аварійному стані. Руйнування мосту такі значні, що мостобудівники повністю його демонтують і фактично зведуть «з нуля» нову конструкцію. На державних дорогах області це буде перше реальне будівництво з 2008 року.
Зараз стару аварійну конструкцію мосту розбирають. Під час демонтажу проміжної опори підрядна організація виявила, що міст був ще більш небезпечним та фактично дивом не завалився.
![1️⃣](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t7a/1/16/31_20e3.png)
![2️⃣](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t99/1/16/32_20e3.png)
Ці елементи мостової споруди були зведені 1962 року, вони повністю втратили несучу здатність. Ба більше, відсутність армування у бетоні для штучної динамічної споруди з нинішніми умовами навантаження від транспорту – це майже гарантоване руйнування з непередбачуваними наслідками.
Дерев’яні елементи на штучних спорудах були допустимими у минулому та позаминулому століттях, однак зараз на них неможливо розрахувати навантаження від руху транспорту. За останні десятиліття вантажопідйомність сучасних транспортних засобів збільшилася у рази. Так само у геометричній прогресії росте інтенсивність руху.
Нагадаємо, що міст через річку Гнізна розташований на ділянці траси М-19, де щодня проїжджає близько 15 000 транспортних засобів. Під час обстеження на ньому виявили численні недоліки, які загрожували безпеці руху та могли призвести до руйнування:
– поперечні тріщини прогонової будови з розкриттям
– замокання прогонової будови та активна корозія з вилуговуванням бетону
– поздовжня тріщина залізобетонної плити проїзної частини прогонової будови
– розтріскування бетону з поздовжніми та похилими тріщинами та оголенням арматури в місцях обпирання балок прогонової будови
– відсутні перехідні плити
– часткове руйнування сіток габіонного кріплення берегів річки в підмостовій зоні
– значні розмиви конусів
– незадовільний стан проїзної частини на мості та підходах до нього тощо.
Зважаючи на небезпеку для усіх учасників дорожнього руху, стратегічну важливість траси М-19 для логістики Тернопільської області та країни, інтенсивний рух через місто Теребовля, Служба відновлення ініціювала невідкладний ремонт мосту. Уряд спрямував на роботи кошти Європейського інвестиційного банку. Фінансування є цільовим, ці кошти виділені на ключові проекти транспортної інфраструктури в Україні.
Реконструкція мосту у Теребовлі включатиме повне оновлення і самої споруди, і підходів до неї. Це особливо важливо, зважаючи на те, що ділянка дороги М-19 не була капітально ремонтована до повномасштабної війни.
Коментарі вимкнені.