Один рік до Євро-2012: як справи.. у Львові?

За останній рік Львів суттєво просунувся у підготовці до футбольного чемпіонату. Про масштабні відставання у будівництві основних об’єктів до Євро-2012 вже ніхто не говорить. “Ахіллесовою п’ятою” залишаються дороги.

 

За рік зроблено чимало, із заміною генпідрядника справи з будівництвом стадіону та аеропорту суттєво покращилися. На кінець жовтня цього року заплановано відкриття стадіону на 33 тисячі місць. А вже у листопаді збірні України та Австрії зіграють перший матч на новому стадіоні у Львові.

Загальну готовність спортивної арени з прилеглою інфраструктурою фахівці оцінюють у 65 відсотків, хоча сама адмінбудівля та чаша стадіону вже практично повністю готові. «Змонтовані всі залізобетоні конструкції, встановлено перила, сходи і місця для встановлення сидінь. У червні розпочнуться роботи з благоустрою території, пішохідні доріжки, тощо», – каже керівник проекту з будівництва стадіону Олександр Кирилов.

Після Євро стадіону знадобляться спонсори

Важливим питанням стадіону залишається його майбутня експлуатація. Задля цього нині формується операційна команда, яка прораховує комерційну діяльність майбутньої арени. На стадіоні планують проводити футбольні матчі української Прем’єр-ліги за участю львівських «Карпат» та матчі національної збірної, організовувати культурно-спортивні акції: фестивалі і концерти.

Причому пошук спонсорів та орендарів вже розпочато, поділився комерційними планами Віталій Сулима, директор з експлуатаційних питань стадіону. Характерно, що за час підготовки об’єкту його вартість, включно з прилеглою територією, зросла практично у 2,5 рази і нині сягає 1,6 мільярда гривень.

Також позитивно виглядає ситуація з розбудовою іншого не менш важливого об’єкту – Міжнародного аеропорту «Львів». Фасад нового терміналу вже завершено. Тепер тривають внутрішні оздоблювальні роботи, облаштування інженерних, водопровідних та каналізаційних мереж. Будівництво злітно-посадкової смуги, на яку зможуть сідати літаки всіх типів, орієнтовно здійснено на 70 відсотків. Здати об’єкт планують наступного року. На будівництві роботи тривають у кілька змін, задіяно понад тисячу працівників.

Хаос із автомагістралями

Утім, не такою втішною є ситуація з реконструкцією основних магістралей, які ведуть до стадіону та аеропорту. Попри хронічне недофінансування робіт з боку держави, труднощів додають власники земель, які не воліють віддавати свої паї за безцінь. Загалом влада області викупила півсотні паїв для будівництва під’їзних шляхів, але окремі власники навідріз відмовилися продати землю за встановленим державними експертами тарифом у 6,25 гривень за квадратний метр. Вони вважають цю ціну надто заниженою і вимагають рівноцінного обміну на іншу ділянку.

Тепер свої інтереси власники відстоюватимуть у суді, куди звернулася з позовом Львівська ОДА, аби примусово вилучити землю для суспільних потреб. Люди скаржаться, що відчувають тиск влади і постійні погрози. Водночас влада розглядає і варіант зміни проекту кільцевої розв’язки, аби не чіпати спірних ділянок. Хоча у самому місті дороги активно ремонтують, але все це робиться за гроші з кредитів ЄБРР та інших міжнародних інституцій, а від держави станом на травень досі не надійшло жодного фінансування за цьогорічні виконані роботи з покращення дорожньої інфраструктури, заявив мер Львова Андрій Садовий.

Держава недофінансує реставраційні роботи

Щоправда, за минулий рік держава повернула лише половину боргу з необхідних 70 мільйонів гривень, підрядники залучають власні кошти і працюють в борг, зауважив в інтерв’ю Deutsche Welle директор міського департаменту з підготовки до Євро-2012 Олег Засадний. Про підготовку туристичних об’єктів, як-то музеїв, галерей, театрів чи, зрештою, реставрацію пам’яток архітектури у центральній частині міста, уже й не йдеться, каже чиновник.

Львів просив у держави 100 мільйонів гривень, аби відреставрувати пам’ятки ЮНЕСКО, а отримав наразі лише обіцянку у 50 мільйонів.

Засадний наголошує, що досі залишаються невирішеними багато координаційних питань, які потребують ухвалення нових законодавчих актів чи рішень на рівні Кабміну. «Це використання евакуаторів, аби навести лад з паркуванням. Потрібен закон про стюардів, бо ми досі не знаємо, як їх готувати і хто за них відповідатиме».

Розміщення делегацій УЄФА

Міські та обласні клініки не знають, як діяти зі страховими полісами іноземців у разі медичної потреби, наголошує директор департаменту. Причому, каже він, це проблема всіх приймаючих міст: «Обслуговування іноземних пацієнтів зі страховими полісами – це така ніша, яка на сьогодні в Україні не працює. Тут місто само не може придумати схему, бо це стосується всіх лікарень».
Щодо підготовки житлового фонду, то Львів впорався із завданням з розміщення цільової групи УЄФА на всі сто відсотків. Щоправда, половина номерного фонду буде зайнята у Трускавці. І тут теж постає питання з належною підготовкою дорожнього полотна між цими двома містами.
Йде створення місць проживання для вболівальників, гостей та туристів, а це тризіркові готелі, хостели, гуртожитки ще на стадії виконання.

Візи як моральна компенсація для українців

Магістральні шляхи, які сполучають пункти пропуску на українсько-польському кордоні зі Львовом, досі не відремонтовані. Хоча, за підрахунками аналітиків, на цій ділянці кордону у дні чемпіонату потік туристів зросте на 40 відсотків. Область лише почала заміну дорожнього полотна, отримавши державне фінансування.

Водночас оптимізму вболівальникам з України додали заяви польських дипломатів. Нещодавно, в.о. генконсула Польщі у Львові Анджей Дрозд повідомив, що підготовка до Євро-2012 передбачає максимальне спрощення візового режиму. І для отримання візи до Польщі достатньо буде квитка на матч футбольної першості у будь-якому з чотирьох польських міст.

Німецька хвиля

Коментарі вимкнені.