VIP-перевізники з Тернопільщини

Кілька днів тому потрапила мені на очі інформація прес-служби Тернопільської ОДА, про те, що голова облдержадміністрації Валентин Хоптян звернувся до голови парламентського комітету з питань транспорту та зв’язку Бориса Колеснікова з пропозицією провести  у Тернополі виїзне засідання цього комітету.

Бо, виявляється, за словами очільника краю, «…для Тернопільської   області  одним із пріоритетів є розвиток і удосконалення  транспортного та транзитного потенціалу, створення сприятливих умов для внутрішніх і транзитних перевізників», – наголосив Валентин Хоптян.

Можна подумати, що скажімо, для Івано-Франківщини чи Луганщини «розвиток і удосконалення…» не є одним із пріоритетів удосконалення транспортного потенціалу. Але, ні, на Тернопільщині напевно вважають, що ось приїде з Києва чиновник вищого рангу і вирішить проблему зі «створення сприятливих умов для внутрішніх і транзитних перевізників». Не знаю, як там із транзитними перевізниками, а от із внутрішніми, на Тернопільщині досить цікава ситуація. І, торкається вона, передусім, облдержадміністрації.

11 березня в стінах ОДА мали оголосити результати тендеру на транспортні послуги з перевезення посадових осіб Тернопільської адміністрації на суму більш як 700 тисяч гривень. Проте, цього не чомусь сталось. Вдруге заявку подав лише один учасник – комунальне автотранспортне підприємство, яке за 708 тисяч та ще й 750 грвиень, не проти повозити чиновників.

А між іншим, Тернопільська ОДА вже оголошувала повторний тендер, бо попередні  торги теж були відмінені. Хоча, минулого року це не бралось до уваги і тоді єдиний учасник – це ж саме комунальне підприємство –  отримало замовлення на 850 тисяч гривень.

Що ж далі? Наступним кроком стане те, що закупівля, напевно,  буде проведена в одного учасника, оскільки згідно зі статтею 39 (Про здійснення державних закупівель), це можна робити, якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників. Отож, ніхто інший, як те комунальне автотранспортне підприємство таки отримає 708 750, 0 грн.

І ще одне. У 2012 році вартість перевезень тернопільських чиновників з адміністрації сягнула 850 тисяч гривень. А ось в інших областях суми на схожу послугу були в півтора-два рази нижчими, ніж на Тернопіллі. Наприклад, Кіровоградська ОДА витратила 440 тисяч гривень, Сумська ОДА — 410 тисяч. А от їхні колеги з Тернопільської адміністрації не поскупилися на 850 тисяч гривень для підприємства, яке мало надавати послуги упродовж квітня-грудня 2012 року.

У «Формі інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника», яку нині можна знайти на сайті Тернопільської ОДА, відомо, що перевозило чиновників адміністрації комунальне автотранспортне підприємство, яке розташоване на вулиці Рєпіна, 14. Наприкінці минулого року на сайті ОДА знову з’явилася документація конкурсних торгів, затверджена відповідним комітетом апарату ТОДА, з якої стало відомо, що адміністрація вкотре замовлятиме послуги цього ж перевізника для забезпечення «офіційних мандрівних» потреб своїх посадових осіб.

Цього разу на січень-грудень 2013 року «забронювали» 160 тисяч кілометрів пробігу. І от днями медіа-простір Тернопілля сколихнула новина про заплановані ще 135 тисяч кілометрів пробігу та майже мільйон гривень на оплату наданих послуг. Чи згаданих 160 тисяч не вистачає чиновникам Тернопільської облдержадміністрації на рік, що доводиться дозамовляти ще 135 тисяч?

Чим же викликані такі суттєві зміни у протяжності чиновницьких маршрутів з Тернопільської ОДА? Може, це стане відомо в день, коли приїде до Тернополя на проведення засідання голова парламентського комітету з питань транспорту та зв’язку Борис Колесніков? Хоча, майлоімовірно, що хтось зверне на таку «дрібницю» зі змінами в кілометражі та на місцевого VIP-перевізника, який так припав до вподоби Тернопільській облдержадміністрації, що ніхто інший навіть сунутись не хоче на різні там тендери, коли є одне, напевно, наперед визначене підприємство… Не до цього зараз. Є питання глобальніші, пріоритетніші. Ті, що стосуються вже нам відомого «розвитку і удосконалення  транспортного та транзитного потенціалу, створення сприятливих умов для внутрішніх і транзитних перевізників»…

Орест Сарматський

Коментарі вимкнені.