Тернопільські комунальники скаржаться на вік будинків і працівників
Не лише мешканці скаржаться на жеки, а й комунальники – на тернополян.
Так, ЖЕКи у м. Тернопіль нарікають на мізерне фінансування, свідому несплату користувачами за послуги, неетичну поведінку мешканців, зношеність систем комунікацій та устаткування.
Зрештою, ніхто інший, як самі тернополяни зумисне розмальовують і псують під’їзди, нищать лавки й гойдалки, захаращують будівельним непотребом сходові клітки та підвали, навіть викидають сміття через вікна, наголошують комунальники.
– Не переказати, що двірники збирають з-під вікон, – розповідають у ПП «Благоустрій». – Це і використані памперси та прокладки, і пластикові пляшки із залишками молока, і зіпсовані продукти, і «хмара» недопалків, шприців та розбитого скла. Допоможіть нам, зверніться через газету до людей, нагадайте, що у дворах є контейнери для відходів. Адже з-під вікон ми щоразу вивозимо тонни непотребу!
Працівники цього жеку обслуговують 20 будинків. Скаржаться, що не вистачає фахівців. Зокрема, на засіданні комісії з питань ЖКГ у міськраді проблемою підприємства визнали те, що більшість двірників – понад 70-річні. Натомість молоді та сильні працювати у жек не приходять. Те саме – із працівниками, які виконують поточні ремонти.
– А ще я хотіла б запросити до співпраці муніципальну поліцію, – заявила на засіданні керівник ПП «Благоустрій» Галина Гевко. – Потрібно нарешті врегулювати проблеми зі стоянками авто на газонах. Окрім того, треба виправити ситуацію із кабельними мережами. Наші будинки обмотані ними, як павутиною.
Паркування на газонах турбує всіх комунальників. Як наголосив керівник «Обнови-Т» Василь Цьомко, забороняти – мало, бо людям треба пояснити, де ж паркувати авто? Проте серед основних проблем чоловік називає несвоєчасну сплату за послуги.
– Наше підприємство довелося «витягувати з коми», – каже пан Цьомко. – Фактично ми запрацювали 1 серпня 2010 р. – після того, як жек визнали найгіршим. Серед тих, кого обслуговуємо, є мешканці з кількатисячними боргами. Тож є необхідність стимуляції до сплати. Вважаю, що немає такої людини, з якою не можна домовитися.
Розібратися з боржниками, які ухиляються від сплати за послуги, має потребу і КЖЕП «Житловик». Його директор Анатолій Дмитришин каже, що, аби не сплачувати, люди навіть наймають адвокатів і звертаються у суд. Виконавчу службу в таких хотіли б залучати у ПП «Сонячне».
– Виконавча служба не виконує своїх завдань із 2003 року, – заявила його директор Марія Ленчишин. – Поки що їхня робота обмежується запитами.
Не менше «болять» комунальникам покрівлі. Адже будинки – старі і, відповідно, пора робити капремонт дахів. На подібне скаржаться, приміром, у ТОВ «Коменерго-Тернопіль». Це підприємство обслуговує 224 будинки.
– У мікрорайоні «Сонячний» – плоскі та м’які покрівлі, – каже директор підприємства Ігор Кравець. – На «Новому Світі» проблема ще глибша. Там 84% будинків, котрі ми обслуговуємо, віком по 30-100 років.
Нині через брак коштів жеки «латають» лише місця, де протікає. Список будівель, яким потрібен капремонт, складають у міськраді. У бюджеті на це заклали 5 млн грн, хоча проблемних дахів у переліку – на 10 млн.
Коментарі вимкнені.