Тернополяни з Орлика розчарувались у батькові-Надалові

Ще в кінці лютого мешканці буд. № 2 і 4 по вулиці Орлика та усі ті, хто їх підтримує (вулиці Драгоманова, Дружби, Карпенка, Винниченка, Миру, Громницького) підготували звернення до міського голови Тернополя Сергія Надала щодо скандального будівництва на території церкви св. Володимира і Ольги, що на Дружбі. І відповіді досі не має

Як повідомляють тернополяни в соціальній мережі: “Пан С. Надал досі не відповів мешканцям мікрорайону Старої Дружби на їхній відкритий лист, надісланий йому ще у двадцятих числах ЛЮТОГО! Нас активно ігнорять чи не мають що відповісти своїм виборцям?”

Звернення до голови міської ради Тернополя Сергія Надала.

Звертаються до вас мешканці вулиці Пилипа Орлика з приводу планів побудови багатоквартирного житлового будинку на землі релігійної громади церкви Святих Володимира і Ольги, що розташована на нашій вулиці.

Коли говорять про мерів, то часто називають їх батьками міста. Ми, тернополяни, у своєму Богом даному нам місті, відчуваємо себе байстрюками і сиротами — зневаженими і покинутими… Наша думка — не враховується жодним чином, з нами не обговорюються жодні компроміси: так ніби ми терористи.
Ми не розуміємо, чому не можна добудувати церкву власними зусиллями без зведення на церковній землі комерційної багатоповерхівки? Церква і так вже стільки часу стояла незавершена, невже зараз потрібно робити ось так зі скандалом? Нас вражає, що усім посадовцям і священикам абсолютно байдуже, яким буде вигляд Храму! Чому ніхто не бачить, що він, не відгороджений зеленою зоною від житлових будинків, втратить свою велич. Нас називають богохульниками за те, що ми відстоюємо таку чудову споруду. А як тоді назвати тих, хто дозволив за крилами Ангела сушити спіднє і благословив влаштування на освяченій землі помешкання звичайних людей, з їхніми повсякденними слабкостями, гріхами і фізіологічними потребами? Тож хто з нас невіруючий і богохульник: ті, кого таке становище обурює, чи ті, хто правдами і не правдами намагається здійснити це будівництво?
Складається враження, що ми стали жертвами якоїсь оригінальної, добре спланованої рейдерської атаки або схеми із ухиляння від сплати податків для забудівельників. Адже завдяки цій оборудці тернопільський міський бюджет недоотримає більше мільйона гривень в якості оренди земельної ділянки та в якості внеску на розвиток інфраструктури міста. Хоча замовником будівництва виступає релігійна громада, всім зрозуміло, що платити за будову буде не вона, адже вона не здатна самотужки добудувати Храм. То чому ж та комерційна структура, яка залишить собі весь прибуток від цієї оборудки, не може заплатити в міський бюджет?
Пане голово, Ви особисто у ЗМІ нарікали на недостатність бюджетних коштів для забезпечення найнеобхідніших потреб міста, то можливо, настав час з’ясувати, чому такі пільги надаватимуться забудівельнику, з яким хоче укласти інвестиційну угоду отець Роман та церковна рада? Адже зрозуміло, що будується не будинок для парафіян, як зазначено в Статуті релігійної громади, а повноцінна комерційна житлова багатоповерхівка з розпродажем квартир усім охочим.
Ми в розгубленості і в розчаруванні. Таке враження, що на нас сунуть окупанти, яким байдуже, чим живуть люди, які у них потреби. А заклики представників влади про те, що в місті багато чим доводиться жертвувати, ставлять важливе для нас запитання — а чому ми повинні йти на жертви заради чиєїсь наживи, цинічно прикритої релігійними почуттями щиро віруючих людей?
У цьому листі ми не хочемо коментувати дії отця Романа (настоятеля церкви Святих Володимира і Ольги, що на вулиці Орлика), але намагаємося достукатися до Вас і як обраного нами міського голови, і як представника партії, на яку ми стільки років покладали великі надії. Не змушуйте нас переглянути наші переконання. Не робіть вигляд, що нічого не відбувається, не думайте, що ми тупі і ліниві!
Наш депутат від ВО Свобода Михайло Окаринський, який називає нас і атеїстами і язичниками, демонструючи себе невігласом і расистом, рекомендує нам іти до суду. Хочемо перепитати: то нам треба йти у той суд, де судили Тимошенко, Луценка і Павлюченків? Це той суд, де (як кажуть люди) за посаду платять не один десяток тисяч умовних одиниць? Це той суд, про який так багато говорить по телевізору голова Вашої партії Олег Тягнибок та інші свободівські нардепи. Дякуємо сердечно за цінну пораду нашому депутату! Адже український суд — «найгуманніший суд у світі!», і ми вже можемо передбачити, на чию користь буде винесено рішення.
До речі, ми пригадуємо, як не так давно свободівці активно захищали Козацький гай (на сусідній вулиці Юності) від зазіхань забудовника Зіновія Щепановського і права мешканців сусідньої вулиці Карпенка, 15 від будівельної компанії «Добробуд». І хоча в забудівельників усі документи були «в порядку», це в минулому не зупиняло ваших побратимів. Чому ж зараз вони мовчать? Невже тоді це був лише піар для фото- і кінокамер, необхідний для того, щоб прийти до влади?
Мусимо констатувати, що уся ця прикра історія кидає тінь на владу і політичну силу, яку в нашому місті Ви уособлюєте. Не змушуйте нас думати, що хтось із вас має особистий інтерес у тій забудові на церковній землі. Хоча вже зараз на рівні чуток обговорюється хто з владних та релігійних кіл і скільки отримає квартир в збудованому будинку. І не кивайте, як це в Тернополі вже стало традицією, на своїх «папєрєдніків», мовляв: вони ще колись видали усі дозволи. Хоча не все так гладко й з дозволами, якщо йти згідно букви закону, чого ми й будемо добиватися.
Перегляньте, будь ласка, свою позицію, зупиніть це неподобство. Повірте, незадоволених ситуацією, що склалася, набагато більше, ніж тих, хто знайшов у собі мужність підписатися проти цієї забудови. І, будь ласка, поясніть і замовнику і забудовнику, що це незаконне будівництво ми не допустимо, і якщо хтось планує вкласти свої кошти у цей об’єкт, то він реально ризикує заморозити їх на довгі роки.
Отець Роман мотивує необхідність побудови багатоквартирного житлового будинку тим, що нема коштів на звершення будівлі церкви. Повідомляємо Вам, що ми запропонували отцю Роману відкрити рахунок, на який би вся громада могла переводити пожертви на завершення Храму, і створити комісію з контролю за використанням цих кошів. Цю пропозицію ми озвучували неодноразово і тепер передали її у письмовому вигляді, після чого все ж таки очікуємо відповіді від настоятеля.

Коментарі вимкнені.