Три модні тренди 2011 року

Мода для мас від зіркових дизайнерів, екологічна мода класу «люкс» та блоґери, які вершать моду, – такі тренди очікують модників та модниць 2011 року, переконані дослідники.

Німець Маттіас Горкс хоч і не є модельєром чи дизайнером, проте заздалегідь знає, що саме носитимуть прихильники моди наступного року. Горкс, приміром, ще кілька років тому спрогнозував настання епохи так званого «Green Glamour», тобто екологічно чистого одягу від відомих брендів. Такі передбачення дослідник трендів робить, спостерігаючи за змінами у суспільстві та створюючи моделі його розвитку у майбутньому. У моді ж, за словами Горкса, завжди свідомо ініціюють ті тренди, які, ймовірно, добре продаватимуться.


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  Смужечки вд Соні Рікель

Яскравий приклад – одяг «Haut Couture», який за низькими цінами можна придбати в мережевих магазинах. Так, місяць тому моделі одягу від Lanvin, найстарішого паризького дому моди, продавали у шведській мережі магазинів H&M за цінами нижче 100 євро. Зазвичай сукні від Lanvin коштують упя’теро більше. В ефективності такого комерційного кроку H&M вже встигли переконатися, за відносно доступними цінами запропонувавши раніше своїм покупцям в’язану класику від Соні Рікель (Sonia Rykiel). А лімітовану колекцію взуття від дизайнера Джиммі Чу, який став широко відомим завдяки серіалу «Секс і місто», свого часу там же розмели взагалі за десять хвилин.

Високу моду в маси

Засновником тренду «висока мода для мас» став «цар моди» Карл Лаґерфельд, який 2004 року створив 30 моделей для шведської мережі. 2011 року невтомний 77-річний модельєр має намір пошити цілу лінію модного одягу за низькими цінами – «Masstige» (від поєднання слів «маса» і «престиж»). Таким чином модельєри реагують на тиск з боку модних концернів, пояснює Маттіас Горкс.


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  Покупці просто виривають з рук одяг від Лаґерфельда у франкфуртській філії H&M (12 листопада 2004)

«Нині існують фірми, які розробили дуже мудру систему копіювання. Зрештою великі мережі тим і відзначаються, що досить швидко крадуть популярні ідеї з модних подіумів та пропонують їх формі масового товару. Мода – такий собі процес «ресайклінгу», – переконаний Горкс. Тож, цього року модних колекцій за доступними цінами побільшає.

Француз Жан Поль Ґотьє у рамках своєї нової літньої колекції 2011 року, окрім ексклюзивних творінь, також представив додаткову лінію одягу. Основна відмінність між ними – ціна: модниці у захваті – одяг від Ґотьє можна придбати на 40 відсотків дешевше. Сам він так мотивує створення відносно дешевої лінії: «Я хочу показати, що моду класу «люкс» можна запропонувати і набагато дешевше. Таким чином я можу отримати увагу більшої кількості людей. Адже, зрештою, одяг існує для того, аби його носили».

«Еко-мода» – корисний «секонд хенд» та соціальна справедливість

Ще один тренд 2011 року – екологічна мода. Найбільш безпечні для довкілля передусім ті тканини, які вже носили.

Bildunterschrift: Мюнхенський glore Boutique продає лише “еко-моду”. Ці туфлі виготовлені з рештків старих тканин


Не гребують «секонд хендом» навіть відомі бренди. Навіть більше – моделювання одягу зі старих тканин стає престижним. Велику заслугу в цьому має британська модельєр Стелла МакКартні, ікона так званого «Green Glamour» – моди з безпечних для довкілля та вироблених у соціально справедливих умовах тканин.

Секрет популярності «еко-моди», на думку Маттіаса Горкса,  – в одвічному прагненні людей до витоків, до природи, яке постійно зростає у все більш штучному та віртуальному світі. Щоправда, справжні прихильники моди віддають перевагу «еко-моді» лише за умови її естетичної довершеності. Покази моди, присвячені виключно «Green Chick», вже не рідкість у Парижі, Берліні та Лондоні.

Блоґери володарі мод

Не обходяться ці покази і без модних блоґерів, які нині, сидячи в перших рядах, значно впливають на модні тренди та й самі є певним трендом у напрямку масовості.

Замість обмеженого кола вишуканих поціновувачів, критиками моди завдяки блоґерам можуть бути усі. Дослідник трендів Маттіас Горкс вбачає у цьому демократизацію моди: «Ведення блоґу – це передусім публікація суб’єктивної думки в інтернеті. А це значить – можливість швидше й іноді дієвіше реагувати на моду. Тобто мода стала елементом розваги».

Свою вигоду у блоґах знайшли і представники галузі моди. Адже з коментарів модних блоків можна, як ніде інде, визначити так званий «Hype Factor»  – рівень популярності тієї чи іншої моделі серед прихильників моди. Тож, можливо, коментуючи фото з чергового показу мод у Мілані чи Парижі, ви несвідомо впливаєте на модні тенденції та уподобання наступного року.

Ульріке Дерр, Тетяна Бондаренко, http://www.dw-world.de

Коментарі вимкнені.