Чого так боїться Тернопільська обласна рада – дещо про звіт установи

Значні ресурси обласного бюджету 2015 року було передбачено для Тернопільської обласної ради. 30.03.2015 р. відбувся публічний звіт про використання коштів цієї установи.  Але вже вкотре звіт Тернопільської обласної ради представляє не головний розпорядник, тобто голова ради, а уповноважена ним особа.
Позитивною тенденцією цього публічного звітування є зростаюча увага представників місцевих ЗМІ.
Коротко про сам звіт. Можна завантажити за цим посиланнямhttp://www.oda.te.gov.ua/ma…/…/publication/content/30138.htm
Найбільші проблеми характерні для видатків, спрямованих на дотування комунальних підприємств. Скажімо, є таке Управління з експлуатації майновим комплексом Тернопільської обласної ради, яке забезпечує утримання в належному вигляді будівлі і прибудинкової території. В цьому підприємстві створено 75,5 посад. Незважаючи на те, що частка приміщень, які займає обласна рада є доволі незначною в загальній сумі площ, а багато приміщень займають структурні підрозділи ОДА, останні не відшкодовують витрат, пов’язані з утриманням будівлі. Відтак з обласного бюджету спрямовано дотації зазначеному комунальному підприємству у сумі 3282,3 тис. грн. Обласна рада традиційно залучає до утримання будівлі власне комунальне підприємство, хоча, на нашу думку, щонайменше частину роботи, яку воно виконує, можна було б замовляти на умовах аутсорсингу. Застосовуючи конкурсні процедури до визначення надавачів послуг, пов’язаних з експлуатацією будівлі. Можна було б визначати реальну вартість цих послуг та домагатися підвищення якості відповідних робіт.
Хронічною проблемою вважаємо те, що надання значних обсягів дотацій комунальним підприємствам відбувається в умовах відсутності прозорої звітності про фінансову діяльність комунальних підприємств.
Вважаємо недосконалим механізм надання соціальної допомоги малозахищеним прошаркам суспільства в межах виконання програми Турбота. Для цього громадянину необхідно звертатися безпосередньо до депутата обласної ради або до голови ради чи голови ОДА з відповідної заявою. А ті, вже одноосібно ухвалюють відповідне рішення. Така практика перетворює людей у прохачів, а депутатів – у роздавачів коштів (які по суті є суспільними ресурсами).
Вважаємо негативним то факт, що закупівля товарів, робіт і послуг Тернопільської обласної ради відбувається без застосування Система електронних державних закупівель ProZorro. На запитання, коли рада планує розпочати закупівлі через майданчик, який себе позитивно зарокемндував було одержано відповідь – з 01.08.2016, тобто в час, передбачений законодавством. Хоча варто зазначити, що з власної ініціативи керівництва ради, або депутатів – це можна було б зробити набагато раніше.

Експертно-аналітична група “Акцент”

Коментарі вимкнені.