Стартувала акція “Відпочивай на Тернопіллі”

З першого травня стартувала акція-марафон “Відпочивай на Тернопіллі”, присвячена Року туризму в Україні.

Захід організовує Тернопільський обласний інформаційно-туристчиний краєзнавчий центр.

– У чому ж суть акції? На це та інші запитання корреспондента УКРІНФОРМу дає відповідь директор згаданого центру Лариса Римар.

– Суть акції полягає у тому, аби кожен турист з України та зарубіжжя зміг відкрити для себе Тернопілля, його природні та архітектурні дива, а також на згадку та на підтвердження факту відвідувань конкретних туристчиних обєктів придбати у визначених місцях невеличкі сувеніри, які називаються туристчині марки / скорочено – ТМ /.

– Ларисо Іванівно, кому ж належить ідея створення системи поширення туристичних марок?

– Це – чеський винахід. Започаткували поширення туристичних марок у Чехії в 1998 році. ТМ – дерев’яне кружальце із зображенням певної туристичної атракції – архітектурної, історичної або природної пам’ятки. Це може бути замок, вершина гори, костел, печера, музей, дерев’яна церква тощо.

– Тобто, туристична марка, це сувенір, що нагадує про відвідини того чи іншого цікавого куточку?

– Не зовсім так. Зрештою, туристична марка – це справді сувенір. Але, особливий сувенір. Він принципово відрізняється від звичайного тим, що виконує роль своєрідного “трофея” – підтвердження того, що мандрівник насправді відвідав цей об’єкт, зображений на марці.

– А що, туристичну марку не можна придбати в іншому місці?

– Ось в цьому і суть ідеї. В іншому місці придбати таку марку неможливо. Іншими словами, ТМ “Бережанський замок” можна придбати лише в цьому замку й більше ніде. Чим не спосіб удома пригадати свої мандри й похвалитися перед друзями, кажучи їм: “А ось де я був!”

– Отже, подорожуючи, мандрівники можуть одночасно поповнювати свою колекцію “трофеїв”?

-Так, але названі марки можна не просто збирати як привабливі сувеніри, а й долучитися до своєрідної туристично-колекційної гри, якою нині захоплюються десятки тисяч завзятих європейських туристів. Кожна марка має свій номер, а разом вони створюють систему з кількох сотень туристично-маркових місць по всій країні

– Узагалі, наша країна внесла у проект туристичних марок щось своє, оригінальне?

– Так, Україна додала вже чимало нового до традиційної системи ТМ. В усіх країнах туристичні марки класифікуються за категоріями, щоб колекціонери могли збирати їх за тематикою, наприклад “Замки”, “Гори” або “Військові пам’ятки”. Спеціально ж для України введено нові категорії, оскільки подібні пам’ятки поширені саме у нас. Так, виникла категорія “Печерні монастирі і храми”, яка охопить об’єкти від наддністрянських скельних храмів до київських лаврських печер. Ще одна відмінність від інших країн – велика кількість двосторонніх ТМ, тобто марок із різними зображеннями на двох сторонах. Ну, і також приємно сказати, що Україна лідирує за швидкістю створення нових ТМ-місць.

– Як же відображена Тернопільщина на туристичних марках?

– Не випадково Тернопільська область – один із лідерів за кількістю туристичних марок. Бо саме тут розташована велика кількість заповідних природних куточків, історико-культурних об’єктів. Серед тернопільських марок – замки, палаци, печери, монастирі, храми, водоспад, скельний храм. Однією з перших марок стала туристична марка “Гіпсова печера Млинки”, а серед найновіших – Кафедральний костел у Тернополі. Найбільше ТМ зосереджено у Бучачі, Чорткові, Бережанах. Декілька ТМ-місць мають і Тернопіль, і Теребовля, і Микулинці – адже на Тернопільщині не бракує історичних місць. Чимало тут і поодиноких ТМ-об’єктів, розташованих у досить віддалених місцях.

– Підсумовуючи нашу розмову, скажіть, Ларисо Іванівно, як би ви окреслили основне завдання акції-марафону, що стосується збирання туристичних марок?

– Найголовніше завдання цього проекту – сприяння розвитку туризму в краї, популяризація пам’яток археології, історії, культури, природи. Учасники акції -марафону “Відпочинь на Тернопіллі” мають не пізніш 1 вересня зареєструватися за адресою ternotravel@ukr.net та підтвердити факт збору туристичних марок. Кожен учасник акції отримає цінні призи. Чим більше він збере марок, тим вищі його шанси отримати головний приз. Підсумки акції-марафону будуть підбиті 27 вересня – в День туризму в Україні.

Олег Снітовський

Коментарі вимкнені.