Тернопілля постачає у світ дешеву робочу силу і… туристів

Туристичні принади Тернопільської області будуть рекламувати за допомогою агресивного маркетингу, а ще у нас розвиватимуть ностальгійні тури для діаспори, відкриють в Заліщицькому районі центр водного туризму та нагородять найзавзятіших мандрівників.

Про це вели мову днями на прес-конференції, яку провели начальник відділу зовнішніх зв’язків та промоції області виконавчого апарату облради Назар Яворський і директор комунального підприємства облради «Тернопільський обласний інформаційно-туристичний краєзнавчий центр» Лариса Римар.

Україна рекламує Єгипет і Малайзію

Розпочали із, здавалося б, приємного: Тернопільська область взяла участь у Міжнародній виставці “Україна – подорожі та туризм”, яка завершилась 26 березня у Києві. Однак враження у тернополян склалися неоднозначні.

– Назва виставки дуже гарна, але в очі більше кидалося представлення  Єгипту, Малайзії, Ізраїлю… Здається, що держава не зацікавлена запрошувати туристів до себе, а лише прагне якомога більше людей вивезти у теплі краї, – зауважив Назар Яворський.

Сумно, але факт: Україна постачає в інші країни не лише дешеву робочу силу, а й туристів. Звичайно, це добре, що люди туди їздять, отже, мають певний достаток. З іншого боку, кожен бере з собою в країну відпочинку гроші. А повертається з сувенірами, подарунками і товарами. Поки інші держави заробляють на туризмі, ми про це лише говоримо.

– Попри нерозвинену інфраструктуру (дороги, готелі, туалети), є й інша проблема: мало рекламуємо себе – тому й не їдуть до нас. Наприклад, на Тернопіллі – третина всіх замків України, унікальний Дністровський каньйон, найдовші у світі печери, а також потужні духовні центри – Почаїв і Зарваниця. Але про це потрібно розповідати, – зазначила Лариса Римар, додавши, що туристичні принади краю будуть рекламувати за допомогою “агресивного маркетингу”.

Наразі роблять ставку на туристів з інших регіонів України. Іноземці – це, звісно, добре, але спершу потрібно “змусити” відпочивати в нас хоча б мешканців сусідніх областей. Серед “родзинок” Тернопілля –  сплави по Дністру, релігійно-паломницькі тури, мандрівки в печери та екологічний сільський туризм.

Чи приїде до нас діаспора?

Окрім того, реанімувати туристичну галузь планують за допомогою так званих ностальгійних турів, пропонуючи тематичні екскурсійні програми іноземцям, чий родовід пов’язаний з областю. За неофіційними даними, у різних країнах світу нині живуть понад 100 тисяч вихідців з Тернопілля. Якби лише частина з них приїхала до нас і залишила хоч по сто доларів, то можна уявити, якою б була потужною допомога регіону.

– Ностальгійний туризм давно розвивають у  світі. Показовою в цьому плані можна вважати Ірландію, яка свого часу звернулася до всіх вихідців з цієї країни, закликавши хоча б раз у рік побувати на своїй малій Батьківщині. Тепер ця маленька держава, яка не може похвалитися надзвичайними історико-архітектурними пам’ятками, щороку приймає більше туристів, ніж має населення, – розповіла Лариса Римар.

Першими туристами невдовзі можуть стати мешканці області, яких переселили під час операції “Вісла” до Польщі. У багатьох з них є щира туга за рідними колись місцями, вони мають дітей та внуків, які теж хочуть приїхати і подивитися. Під час виставки у Києві вдалося налагодити контакти і з туристичною фірмою Бразилії, що готова організовувати мандрівки Тернопіллям для представників української діаспори.

Відпочивай і марки збирай

Виїжджати за межі своїх рідних міст або сіл закликають і мешканців області. Аби заохотити “своїх” мандрівників, у травні почнуть акцію “Відпочивай на Тернопіллі”. Найактивніші наприкінці вересня, до Всесвітнього дня туризму, отримають призи. А підтвердити свою присутність на тому чи іншому об’єкті можна буде за допомогою спеціальних туристичних марок. Це – дерев’яне кружальце із зображенням певної атракції: фортеці, вершини гори, церкви, печери, музею тощо.

Нині на Тернопіллі можна придбати 50 різних марок. Кожна має своє ексклюзивне місце продажу. Наприклад, марку “Бережанський замок” можна купити лише в самому замку і більше ніде. Вигадали ці туристичні трофеї в Чехії, і сьогодні за ними “полюють” у понад десяти країнах світу. Звичайно, марки усюди різні, але ідея одна – пізнавати світ, мандруючи. Що може бути цікавіше?

До речі, в обласному інформаційно-туристичному центрі розробили маршрут вихідного дня і переконують: аби відпочити на Тернопіллі, не потрібні долари чи євро. Гарно провести вихідні можна і за скромну суму, головне – мати азарт до подорожей.

“Мученики” за ідею

Чи стануть ці ініціативи початком «туристичної еволюції» по-тернопільськи, покаже час. Зрештою, про те, що Тернопілля  приречене купатися в гривнях, рублях та євро, які вдячні подорожуючі залишатимуть на розвиток нашого краю, говорять давно. Але поки що ми купаємося зовсім в іншому. Не в такому приємному. І туристи на розбитих дорогах наших сіл нерідко виглядають мучениками за ідею…

Але завершити хочеться на позитиві. Торік обласна рада подала на Всеукраїнський конкурс проектів і програм розвитку місцевого самоврядування туристично-рекреаційний кластер “Дністровський каньйон”, який отримав перемогу. Тепер чекають фінансування з державного бюджету – 500 тис. грн. У межах цього проекту заплановано створити в селі Устечку Заліщицького району центр водного туризму. Зокрема, в приміщенні, де колись була сільська аптека, облаштують міні-готель для туристів. Окрім того, розроблять екологічні стежки – маршрути для піших прогулянок до цікавих місць, яких довкола є багато.

Антоніна БРИК, газета “Свобода”

Коментарі вимкнені.