Досвід керівника КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха: безвихідних ситуацій не буває
Колишній речник комунального підприємства «Львівелектротранс» високо оцінив здобутки нинішнього керівника КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха. Відповідний пост інженер розмістив на своїй сторінці в Facebook, порівнявши ситуцію в цій сфері з львівською:
“ФАЙНЕ МІСТО ТЕРНОПІЛЬ”
У загаловок я виніс слова із пісні відомої групи “Брати Гадюкіни”. Цей пост буде про людину, яка своєю працею і розумом зробила дуже багато для того, щоб сусідній обласний центр дійсно став “файним” в плані електротранспорту. Це – директор КП «Тернопільелектротранс»пан Андрій Мастюх, який уже майже десятиліття очолює електротранспортне підприємство, яке стабільно є одним із найкращих в Україні.
Починав пан Андрій тоді, коли із електротранспортом у Тернополі було дуже складно. Значну частину парку на той момент складали тролейбуси “Skoda 9Tr”… Не у найкращому стані була і тролейбусна мережа…
Фактично пан Андрій був першим керівником електротранспортного господарства в Україні, який зробив ставку на шарнірно-зічленовані тролейбуси великої пасажиромісткості “Skoda 15TR”. За останні 7 років Тернопіль придбав у Чехії 27 таких тролейбусів. І тепер вони складають основну частину випуску тролейбусів на маршрути Тернополя. Фактично пан Андрій перейняв європейський досвід, де в основі тролейбусних парків є великі двосекційні тролейбуси.
Досвід Тернополя почали переймати й інші міста: Львів, де завдяки Володимир Карпа з’явилося 6 “хробачків”, Івано-Франківськ, який купив “гармошки” із Австрії, Біла Церква, де завдяки Мария Кайряк на лінію вийшло 3 тролейбуси “Ікарус”…
Завдяки тому, що тернопільський тролейбус ставав все стабільнішим і надійнішим видом транспорту, підвищилася довіра пасажирів до нього – щороку зростав пасажиропотік…
Одночасно із збільшенням кількості рухогомого складу розвивалася тролейбусна мережа. Якщо на початках доводилося закривати нерентабельні маршрути, де тролейбуса ніхто не чекав, то після збільшення кількості рухомого складу почали будувати нові тролейбусні лінії. Зараз у Тернополі 11 тролейбусних маршрутів, деякі із яких працюють лише у будні, коли є відповідний пасажиропотік.
Щоб здешевити будівництво тролейбусних ліній, КП “Тернопільелектротранс” створив ДП “Сервіс-ТЕТ”, яке освоїло виготовлення багатьох спецчастин контактної мережі – кронштейнів, кривих тримачів і т.п. У 2015-6 роках у Тернополі збудовано кілька нових тролейбусних ліній, поряд із цим ведеться постійний ремонт старих – встановлюють нові сучасні стрілки, пересічення, покращують підвіску контактної мережі…
Тернопіль уже значно випередив Львів в плані переходу до автоматизованої оплати проїзду – кондуктори уже не продають друковані квитки. У кожного кондуктора є термінал, який друкує квитки. Таким чином немає махінацій не серед кондукторів, не серед пасажирів.
До кінця року з’явиться справжній “е-квиток” і КП «Тернопільелектротранс» уже готовий до цього – в кожному тролейбусі уже прокладено проводку і змонтовано кріплення валідаторів (у Львові, нажаль, над цим навіть не почали працювати)… А тернополянам залишилося просто змонтувати і підключити валідатори…
Не забувають у Тернополі і про капітальне відновлення тролейбусів “Skoda 14Tr” – зараз на різних етапах капіталки в депо знаходиться 3 таких тролейбуси.
Технологія КВР в загальних рисах така ж, як у Львові, але для обшивки використовується цільнотягнутий метал замість алюмокомпозиту. Дещо інша (і краща) конструкція кватирок салону. Тернопільська КВРна “Шкода” значно ближча до оригіналу – використано старі світильники із ЛЕД-начинкою, відновлено зручні “шкодні” крісла…
Окрема риса ТЕТу – він експлуатує не лише тролейбуси, але і два теплоходи, які курсують на Тернопільському ставі і є туристичною “родзинкою” “Файного міста”… Не дивлячись на свій поважний вік вони і досі “в строю”, бо за ними є постійний догляд і ремонт.
Щиро бажаю і особисто Андрій Мастюх і загалом КП «Тернопільелектротранс».
Наприкінці – кілька слів про активного водія тернопільського тролейбуса Сергій Холодар. Саме завдяки цій людині значна частина тернопільських тролейбусів отримала світлодіодні маршрутовказівники, які після удосконалення були запроваджені у Львові завдяки Дмитро Янківський та Mykhaylo Sydorovych. Пан Сергій не лише освоїв власне виробництво, але і навчився відновлювати і програмувати чеські табло “BUSE”, в чому йому допоміг львів’янин Андрій Василюк (Andriy Vasylyuk)…
Замість пост-скриптуму: досвід пана Андрія говорить – безвихідних ситуацій не буває. Потрібні активні люди, бажання працювати і змінювати ситуацію на краще. І не потрібні великі гроші – просто потрібно шукати способи, як зробити багато, вкладаючі невеликі гроші. Я дуже сподіваюся, що Львів почне переймати досвід свого східного сусіда… Перший крок уже зроблено завдяки Mykhaylo Sydorovych – замість популізму – тверезий економічний розрахунок: Львову потрібні надійні вживані трамваї, які пройли глибоку модернізацію, саме вони, а не хоча й сучасні, але поодинокі “Електрони” можуть виправити ситуацію… Нарешті цю річ почули і підтримали в кабінетах Ратуші… Далі потрібно рухатися паралельно – вживаний транспорту – це вирішення проблем сьогоднення, новий і глибока модернізація – це розвиток…”, — кінець цитати Антона Лягушкіна.
Фото зробив Антон Лягушкін.
Коментарі вимкнені.