“Липові” накрутки або Як тернопільські сайти стають першими в рейтингу

Святослав Журовський
Святослав Журовський

Вчора кілька людей мені скинули посилання на статтю анонімного ресурсу “За Збручем” про наче б то рейтинги тернопільських інтернет видань. Питались моєї думки про це все. Нічого відразу не відповідав, сказав що напишу про це у власний блог. Отож, вмощуйтесь зручніше і будемо вникати в предмет, разом з людьми, які писали цю глибоко аналітичну ахінею.

Так як скоро вибори і в медійників починаються жнива, а в партійних штабах напружена робота, то прямо вже одні з другими починають “протирати пилюку” і “змащувати” власні віртуальні майданчики та рупори.

Понеділок – початок активного робочого тижня. Після вихідних користувачам всесвітньої павутини цікаво дізнатися свіжі місцеві новини. Де вони їх шукають і знаходять?

Щоб дізнатися про це, скористаємося даними найбільшої вітчизняної рейтингової системи bigmir.net станом на середину дня – 15.00.

Сперечатись про найбільшість і найвітчизняність рейтигової системи не буду, зауважу лише, що далеко не всі тернопільські інтернет-газети користуються цією рейтинговою системою, що вже дає не повну картину.

Рухаємось далі, якщо взяти копію екрану, зроблену “За Збуручем”

то зліва ми побачимо замочок, це означає що докладно в статистику сайту немає публічного доступу, і це знову ж означає, що є що приховувати, а саме – “чистоплотність” загальних циферок, якими так шикує сайт. На “ЗЗ” підключено три партнерські програми, “Red Tram”, “Ukrnet”, “Join”, які забезпечують обмін трафіком між сайтами. Якщо “людською” мовою, то всі учасники партнерських програм взаємно рекламують новини один в одного”. Це дає неабияку відвідуваність сайту (в даному випадку “ЗЗ”), особливо опозиційному, особливо з гучними заголовками, особливо з критикою резонансних питань. Кожен сайт женеться за корисною відвідуваністю. Якщо брати сайти тернопільських інтернет-газет, то ця корисність — місцевий прогресивний читач. Загальноукраїнський трафік тішить власників лише показами лічильників і є майже не корисним для сайту, але дуже корисним для самохвальби, але його соромно показати рекламодавцям чи політичному керівництву, бо вся потужність політичного майданчику чи то рекламних площ розпилюється на нецільового споживача інтернету.

  • Отже, в групі сайтів ЗМІ та періодика беззаперечним лідером є портал “За Збручем”, який поступається першим місцем лише ТСН.

Власне, що робить ТСН у регіональній вибірці з Луганськими новинами та ще кілька сайтів, які не мають жодного відношення до міста Тернополя (на момент мого перегляду), невідомо. З цього і можна судити про вітчизняність, найпопулярність та “глючність” Бігміра, де модератори не можуть відсортувати сайти згідно категорій.

Ще один момент, який ховають багато тернопільських сайтів — власний лічильник переглядів конкретної новини. Хоча функціональна можливість у всіх є присутня. Причини зрозумілі, не такі великі показники, як би хотілось. Сучасні маркетологи та політтехнологи мають про це знати і ставити вимоги до політичних медійних майданчиків, а не в сліпу купувати “джинсу” чи банери.

  • Серед місцевих сайтів популярністю користується також “Інформаційний простір” – 10 позиція.
  • Інші новинні ресурси розташувалися у другому десятку рейтингу: “Погляд” та “Про все” сусідять на 12-13 позиціях, “Доба” і “Реально” – на 16-17. А замикає чільну двадцятку “Тернопільска липа”.

А тепер хочу звернути увагу на такий ганебний факт, як “накрутка трафіку”, яким на моє переконання має тут місце, так як лічильники “ЗЗ” в певний період часу щодня занадто різко збільшують свої показники. Була би статистика відкритою, можна було би спростувати цей факт остаточно, дивлячись на джерела трафіку.

  • Зауважимо, що з рейтингу зник сайт “20 хвилин”. Його відвідуваність стабільно знижувалася починаючи з квітня цього року.

Коли аутсайдер хоче підняти свій рейтинг, він чіпляється до найсильнішого. Найсильнішим безперечно можна назвати місцевий сайт “20 хвилин”. Останні технологічні позитивні зміни, які відбулись на “20 хвилинці”, це відмова від анонімних коментарів, анонімних рейтингів цих коментарів і запуск мобільних версій сайту для смартфонів (iPhone і Android). Відвідування у них частково впало, але якраз відсіявся некорисний трафік у вигляді політичних тролів-клавіатурних воєнів, які паплюжили політичних опонентів чи захищали своїх. Ну і частина перейшла на мобільні версії, що позначилось на показниках лічильників на сайті, але аж ніяк не на відвідуванні сайту “20 хвилин”.

А тепер про реальні рейтинги тернопільських інтернет-газет, які є об’єктивним показником і які дуже важко сфальсифікувати. “Святим гралем” у інтернет-просторі є доступність сайту у пошукових системах. Саме трафік від пошукових систем є найціннішим, саме позиція у видачі пошукових систем є найзаповітнішим результатом любого веб-майстра. Також ці, не дуже високі, показники приховують в статистиці власники сайтів. В Україні найпопулярнішими пошуковими системами є Google і Yandex, які мають власні показники рейтину, у Google це PR (Page Rank), а у Yandex тИЦ (тематичний індекс цитованості). На малюнку нижче покажу реальний рейтинг місцевих інтернет-видань, а надутою відвідуваністю можна козиряти лише перед некомпетентною аудиторією.

Тернопіль Вечірній 

-1 thoughts on ““Липові” накрутки або Як тернопільські сайти стають першими в рейтингу

  • 16:37 | 15.10.2013 о 16:37
    Permalink

    В Києві для визначення реального відвідування мало того що відкрита статистика li.ru то ще можуть дати доступ до акаунту GA (на перегляд).

    Свят респект, гарно описав.

Коментарі вимкнені.