Чи було сьогодні “тихо” у Тернополі?
Як відомо, сьогодні, 30 березня у виборчому законодавстві називають «Днем тиші»,тобто будь-яка передвиборча агітація у цей день заборонена. Однак на вулицях Тернополя сьогодні можна було побачити білборди із друкованими матеріалами, які дуже схожі по дизайну на друковані агітаційні матеріали кандидатів на пост Президента України як передвиборчої агітації до Дня Тиші.
Як зазначив директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик: “Згідно ч.2 ст.57 ЗУ «Про вибори Президента України» передвиборна агітація закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем виборів і всі передвиборчі агітаційні матеріали мали бути зняті з 24 години 29 березня, тобто з п’ятниці на суботу, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, як це передбачено ч.17 ст.64 ЗУ «Про вибори Президента України». Однак ця норма в основному стосується відведених місць для розміщення друкованих матеріалів передвиборчої агітації, які були визначені рішеннями виконавчих комітетів, а також тих рекламних площ чи дошок оголошень, які обслуговуються обслуговуючими підприємствами, установами чи організаціями.
Однак на вулицях Тернополя сьогодні можна було побачити білборди із друкованими матеріалами, які буде схожі по дизайну на друковані агітаційні матеріали кандидатів на пост Президента України. Звичайно ми там не бачимо згадки прізвища, імені, зображення чи політичної партії як суб’єкта висування того чи іншого кандидата на пост Президента України, тому вважати це прямою чи то класичною передвиборчою агітацією кандидатами на пост Президента України не можемо” – зазначив Ігор Процик.
“Ці друковані агітаційні матеріали по використанню кольорів, шрифтів і загалом дизайну дуже схожі на друковані агітаційні матеріали кандидатів на пост Президента України. Такі дії виборчих штабів інколи ще називаються «мобілізаційним етапом» у виборчих кампаніях з точки зору технологій виборчих кампаній, тобто коли потрібно «привести» свого виборця на виборчу дільницю для того, щоб той проголосував саме за того чи іншого кандидата в День виборів, або це ще називають мобілізацією «свого виборця». Але цьогорічні так звані «мобілізаційні заклики» як виявилось, на нашу думку, були більше закликом до потенційних виборців їх конкурентів, виходячи із розуміння соціальних, вікових та інших особливостей виборців своїх потенційних конкурентів, щоб таким чином «переманити» їх на свою сторону і зробити свій вибір в день голосування саме на їх користь. Це, ще пояснюється тим, що значна частина виборців остаточно не визначилась із своїм вибором і буде визначатись в останній момент, навіть по дорозі на виборчу дільницю ”
Коментарі вимкнені.