Термін експлуатації тернопільських доріг вичерпався в п’ять разів
Тернопілський виконавчий комітет прийняв рішення виділити на капітальний ремонт вулиць та доріг міста 19,6 мільйона гривень і на поточний – 7,1 мільйона гривень.
– Сподіваємося на збільшення цієї суми, адже ситуація досить складна: за рік було сорок так званих переходів через 0. Йдеться про значні коливання температури, які призводять до того, що на місці маленької міліметрової тріщини утворюється п’ятиметрова яма. Але ми не збираємося сидіти склавши руки, – розповів начальник управління житлово-комунального господарства Микола Лесів “Тернополю Вечірньому”. – У нас є прогама повного відновлення шляхово-мостового господарства. Однак через те, що погодні умови залишаються нестабільними, сьогодні виконуємо лише роботи з ліквідації глибоких вибоїн методом підсипання щебеню. Ми уклали угоду з чесько-українським підприємством “РіО Україна”, яке займається ліквідацією глибоких вибоїн методом інфрачервоного випромінювання. Цю технологію минулого року ми використали на ремонтуванні вулиць Вербицького та Чубинського. Однак при значному перезволоженні основи дорожнього одягу вона є не зовсім ефективною, адже роботи виконуються дуже повільно і відповідно продуктивність праці невисока. Тому наразі зробили тільки 200 метрів за два тижні, а це, зрозуміло, не показник.
Як він розповів, на останній нараді міський голова чітко поставив завдання – у найкоротший термін за сприятливих погодних умов виконати ямковий, а потім терміново приступити до поточного ремонту асфальтного покриття. Ці завдання покладено на переможців тендера, зокрема КП “МШЕД” (керівник Володимир Малко). Поточний ремонт можна буде проводити лише тоді, коли температура грунту сягне плюс 8 градусів. Тому жителям міста, і особливо водіям, треба набратися терпіння і просто уважно їздити.
“Якщо говорити відверто, – каже Микола Лесів, то термін експлуатації міських доріг вичерпався уже чотири, а то й п’ять разів. Фахівці знають, що заміна дорожнього одягу має відбуватися раз на п’ять років, поточний ремонт – щороку. Терміни капітального ремонту не витримуються у зв’язку з відсутністю коштів. На даний час відділ технічного нагляду розробив технічну документацію на 300 мільйонів гривень, які необхідні на капітальний ремонт вулиць та доріг міста. Та хочу зауважити, що лише реконструкція галицького колектора, який зв’яже вулиці Коновальця і Крушельницької обійдеться нам у 71 млн. грн. А його рано чи пізно таки доведеться будувати. По-перше, він дасть можливість влаштувати дорогу на вулиці Галицькій з виходом аж до транспортної розв’язки на Коновальця і суттєво розвантажить транспортну розв’язку біля “шостого” магазину.
У нас немає жодної документації на капітальний ремонт, яка вартувала б менше 6 мільйонів гривень. Сьогодні можливо доведеться відмовитися від деяких видів робіт капітального характеру і кинути кошти на поточні ремонти, бо ситуація з дорогами дійсно складна. Це стосується зокрема транспортної розв’язки на вулиці Збаразькій, вулиць 15 Квітня, Промислової, Замонастирського, Живова, Оболоня та багатьох інших. Перед нами стоїть складне завдання, але я впевнений, що впораємося. Минулого року на ремонт доріг після виходу з зими нам вистачило 4, 5 мільйона гривень на поточні ремонти. Цьогоріч бюджетне призначення було у межах 2012 року. Виходячи з реалій, бачимо, що з такими коштами ми нічого не зможемо зробити.”
Коментарі вимкнені.