Тернопільська міськарада безкоштовно віддість “острівець” на Дружбі?
Майже мільйон бюджетних гривень мерія витратила на зміну схеми руху перехрестя Львівської-Мазепи-Бережанської. Схоже, це зробили для того, аби безкоштовно віддати “острівець” і територію поряд під забудову. Крім того, загальний кошторис витрат на будматеріали і роботи, порівняно з пропозиціями на ринку, завищили.
Майже 60 сотих – на халяву
Схему проїзду перехрестя, згідно з офіційною версією мерії, змінили, аби уникнути аварій. З міської казни виділили майже мільйон на світлофори, розмітку, знаки та огорожу. Та факти вказують на інший мотив — вивести клумбу, довкола якої їздили автомобілі, за межі проїжджої частини.
– Будувати на ділянках, які є частиною проїжджої частини, не можна, – пояснює київський юрист Богдан Глядик. – Згідно з Земельним кодексом, – це землі автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Проте змінити розмітку і вивести ділянку за межі дороги недостатньо. Якщо хочуть будувати, повинні змінити призначення цього „острівця”. Міська рада, як я зрозумів, надала дозвіл на складання проекту відведення землі. Тож, напевне, й призначення змінили.
Підтвердженням намірів будувати є рішення сесії міськради від 06.07.2012 р. Вона, цитуємо, “…ВИРІШИЛА: Дати дозвіл комунальному підприємству фірмі “Тернопільбудінвестзамовник” Тернопільської міської ради на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 0,60 га під будівництво об’єктів соціально-культурного призначення за адресою майдан Перемоги…”.
Улітку це рішення депутатів не привернуло уваги ані громадськості, ані журналістів. Того дня на сесії слухали майже сотню земельних питань. Першим питанням затверджували звернення до Віктора Януковича “Про засади державної мовної політики”. До цього й була прикута основна увага. А текст рішення щодо 60 сотих на майдані Перемоги під будівництво “об’єктів соціально-культурного призначення” мало кого насторожив.
Проте, як ми з’ясували, таку “соціальну” класифікацію майбутній будівлі присвоїли безпосередньо на сесії. А от у проекті рішення вказали, що будуватимуть торговельно-розважальний центр. Межі будівництва наразі невідомі, бо ж „острівець”, де стояв танк, — лише частина площі.
На будівлю претендуватиме інвестор
– Жодних дозвільних документів на початок будівництва міськрада не надавала, – повідомила 8 листопада начальник відділу зв’язків із громадськістю міськради Катерина Калуш. – Крім рішення сесії, згідно з процедурою, має бути ряд інших документів та погоджень. Їх надає управління архітектури, містобудування та кадастру. На цю ділянку їх не надавали.
Комунальне підприємство, згідно з Земельним кодексом, зможе користуватися цією ділянкою безоплатно. Хоча якби право оренди продавали на аукціоні, то вартість (згідно з цінами, які міськрада встановлювала на інші ділянки — прим. ред.) могла б стартувати від майже мільйона гривень.
Коли ж будівництво завершать, є небезпека, що і землю, і збудований об’єкт отримає приватна особа чи підприємство. Найдієвіша схема, як пояснив юрист, – залучити до будівництва інвестора, який вкладе більше від комунальників.
– Тобто інвестор, згідно з законом, зможе претендувати на левову частку майнових прав на об’єкт, – каже юрист Богдан Глядик. – Якщо будівлю звели законно, власник матиме першочергове право й на земельну ділянку. Зрештою, завжди можна знайти варіанти продати, здати в оренду, декілька разів змінити призначення землі, власників…
На зміну схеми руху – 815 тисяч
На облаштування нової схеми руху довкола цього місця з міського бюджету виділили 815 тис. грн. Тендеру мерія не проводила.
“Згідно зі ст. 2 Закону України “Про здійснення державних закупівель”, процедуру закупівлі застосовують, якщо вартість робіт дорівнює або перевищує мільйон гривень. У цьому разі вартість робіт менша ніж мільйон гривень, тому процедуру закупівлі не проводили” – повідомив листом у відповіді на наш запит заступник мера Владислав Стемковський.
Він повідомив, що договір на встановлення світлофорів, виготовлення та встановлення дорожніх знаків та огорожі, на дорожню розмітку міськрада уклала зі своїм же комунальним підприємством “Тернопільміськсвітло”.
“На виконання робіт заключено договори субпідряду, оскільки КП “Тернопільміськсвітло” не має відповідної техніки і працівників для таких робіт”, – пише пан Стемковський.
Світлофори, а їх встановили 15, купували за ринковими цінами (порівняли в Інтернеті — прим. ред.) — від майже чотирьох до семи з лишком тисяч. Розмітка обійшлась у 170 тис. грн. А от витрати ж на дорожні знаки та огорожі у конкурентів нижчі.
На дорожні знаки – під 140 тис. грн
Виготовило та встановило дорожні знаки підприємство “Газ-Пласт-Буд”. Вартість послуг, згідно кошторису, — майже 140 тис. грн.
– Роботи майже завершили, – повідомив керівник підприємства Олександр Коломійчук. – Знаки виготовляли самі. Загалом встановили, якщо не помиляюсь, більше ста.
Частину знаків підвішали, інші встановили на стояках.
– Якщо у вашому місті встановлювали знаки максимального розміру та із найякісніших матеріалів, то їхня вартість такою й буде, – каже директор підприємства “Кіровограддорсервіс”, назву якого першим “викинула” пошукова система в Інтернеті, Роман Кроть. – Якщо ж знаки найменші, то сума мала б бути нижчою. Але це важко оцінювати дистанційно.
Підприємство з Кіровограду могло б виготовити знаки: напрям руху смугою та пішохідний перехід (яких на перехресті чи не найбільше — прим. ред.) за ціною 600 грн/шт. За умови, що виготовили б найбільші, 90х90 см. Знак 60х60 см обійшовся б у 300 грн. Встановлення на стояку, з бурінням асфальту та бетонуванням, коштувало б 400 грн/шт., стояк — 300. Близько 700 грн коштує й підвішування на металевий трос із використанням автокрана. Максимальна вартість — 1300 грн за знак, мінімальна — 1000. Є і знижки.
Тернопільські знаки, які ми поміряли, – розміром 60х60 см. Деякі розмістили парами на одному стояку чи взагалі зафіксували на існуючих опорах. Окрім того, встановили й значно менші, а отже, і дешевші знаки.
На паркан – більше 140 тис. грн
Огорожу на перехресті встановлювало комунальне підприємство „Тернопільська міська шляхово-експлуатаційна дільниця”. Вартість паркану зі встановленням, згідно кошторису, — 140 тис. грн.
– Частину ми виготовили та встановили, – повідомив керівник КП ТМШЕД Андрій Козак. – Далі казначейство не переказує коштів. Відновиться фінансування – виконаємо зобов’язання – встановимо 250 метрів огорожі.
Метр паркану та його встановлення, виходячи з кошторису, – 560 грн.
Знайти в Інтернеті таку ж огорожу не вдалося. Глянули на інші варіанти. Скористалися прайсами підприємства “Метизи-94” із Запоріжжя, які видала пошукова система. Кована огорожа заввишки 2 м (майже вдвічі вища від нашої — прим. ред.) із металевими стовпцями, додатковими матеріалами та роботою вартує 395 грн/м. Тобто 250 м – менше 100 тис. грн.
Декілька років тому на вул. Руській замінювали огорожу. Тоді метр паркану (схожого на встановлений на перехресті — прим. ред.), разом із виготовленням та встановленням обходився місту, як повідомляв тодішній начальник відділу технагляду Василь Ясіновський, у менш ніж 270 грн. На два кілометри огорожі витратили 450 тис. грн. Тобто 250 м коштували б менше 70 тисяч.
Можна було зекономити
Підрахунки приблизні, але вони свідчать, що на перехресті можна б було зекономити.
Крім того, “острівець” на масиві „Дружба” дає міській казні чималі гроші. Землю орендують під бігборди. Встановили 16 рекламних площин. Щомісячна плата міській раді за одну — близько 330 грн. В місяць більше 5 тис. грн. У разі будівництва їх демонтують.
Найбільша проблема все ж у тому, що за майже мільйон міських гривень мерія, схоже, просто підготувала земельну ділянку для користування. Яку, судячи з попередніх рішень депутатів, забудують на халяву.
Коментарі вимкнені.