Кого любить тернопільська преса

Протягом звітного періоду у тернопільській пресі згадувалися усі політичні сили, що підлягають моніторингу.  Політичні матеріали розміщуються на перших п’яти-семи шпальтах, починаючи із другої. Рекламні блоки розміщенні і на першій сторінці.

Як і в попередньому періоді, основною тенденцією є те, що матеріали стосуються виключно кандидатів-мажоритарників та самовисуванців. Публікації про політичні сили практично відсутні, за винятком публікації-аналізу про «нові» обличчя у політиці – аналізувалися реальні шанси партій «УДАР» та «Україна-вперед!» Н.Королевської потрапити у парламент.

Позитивною тенденцією й надалі залишається те, що тернопільські газети мінімізують розміщення явно замовних матеріалів без необхідного маркування – кількість таких публікацій складає понад 90%. Марковані матеріали стосуються виключно кандидатів-мажоритарників та само висуванців.

У тернопільській пресі є новинні подієві матеріали про перебіг виборчого процесу, аналітичні статті, повідомлення про рішення ЦВК, які стосуються Тернопільщини, та просвітницькі матеріали.

Виборчий контент займає понад 40 відсотків газетної площі. Виняток становить газета  РІА+, де політиці відведено дві сторінки із 24-ох. «Вільне життя»: із 16 сторінок – 7 про політику, «Свобода»: із 16 сторінок – 6 про політику,  «Нова Тернопільська газета»: із 16 сторінок – 7 про політику.

Використовувався прийом дослідження біографії щодо кандидата-самовисуванця Бедриківського у негативній тональності. Разом з тим публікувалися і позитивні матеріали щодо цього кандидата, як відповідь на негатив.

Газети «Вільне життя» та «Свобода» найбільше політичних матеріалів розміщують у номерах за середу, коли їх наклад найбільший. У номерах цих газет за п’ятницю, що виходять меншим обсягом, політичний контент складає до 10%.

Коментар максимальних та мінімальних показників тональності.

Максимальну кількість позитивних показників у тернопільській пресі має ВО «Свобода» –  та Об`єднана опозиція «Батьківщина»

Максимальна кількість нейтральних показників має Об’єднана опозиція «Батьківщина» та ВО «Свобода»

Максимальна кількість негативних показників у Партії регіонів (місцева влада, центральна влада, президент) – загалом 11 публікацій, частина з них є матеріалами дописувачів.

Нова Тернопільська газета

З  немаркованих політичних матеріалів найбільше публікацій про кандидата ВО «Свобода» О. Кайду у позитивній тональності. У нейтральній тональності висвітлювали Об`єднану опозицію, самовисуванця (ставленика ПР) В. Клименка. У негативній тональності висвітлювали Партію регіонів (владу), КПУ. Негатив «чорнй піар» проти самовисуванця Бедриківського. Не було немаркованих публікацій за звітий період про партію УДАР; жодних згадувань про партію Наталії Королевської «Україна вперед!».

Газета РІА+

Увесь політичний контент маркований.

«Вільне життя»

Серед 38 матеріалів політичного характеру лише 4 немарковані, які за суттю відповідають спеціальній позначці «політична реклама». КПУ не згадується взагалі.  Про партію Н.Королевської «Україна-вперед!» лише одна публікація у контексті роздумів про нові політичні обличчя у парламенті.

Найбільше публікацій стосуються Партії регіонів (включаючи місцеву владу), здебільшого у негативній тональності – п`ять проти трьох позитивних. «УДАР» згадувався двічі – у позитивній та негативній тональностях.. «Свобода» –  двічі у позитивній та один раз – у нейтральній тональностях.

У публікаціях Об`єднана опозиція двічі подавалася у позитивній тональності, по одному разу – у негативній та нейтральній.

Щодо самовисуванців, то газета присвятила  позитивний та негативний матеріали щодо самовисуванця Бедриківського та позитивну публікацію щодо В.Климменка.

У газеті понад 90% матеріалів – марковані.

«Свобода» (газета ОДА та обласної ради)

Серед 21 матеріалу, що підлягають обов’язковому маркуванню, лише три не відзначені спеціальною рубрикою. Один з них можна віднести до подієвих і не обов’язкових маркуванню.

У газеті Об’єднана опозиція згадувалася 4 рази у позитивній тональності, Партія регіонів – чотири рази у негативній і один раз – у позитивній. «Свобода» – двічі у позитивній. «УДАР» – двічі у негативній. Не було інформації про  КПУ, «Україна вперед!». Про само висуванців була лише одна публікація у нейтральній тональності.

У газеті  понад 90% політичних матеріалів – марковані.

Газета подає постанови ЦВК та просвітні публікації.

Пріоритетність представлення (хто у перших сюжетах та на перших шпальтах – без цифр)

На перших шпальтах – рекламні блоки мажоритарників від різних політичних сил, окрім КПУ та Партії регіонів. Переважають рекламні повідомлення від представників УДАРу, Сводоби, Об’єднаної опозиції, самовисуванців.

У РІА+  за звітний період – без політики.

Нова Тернопільська газета – не марковано анонс проти самовисуванця Бедриківського та публікація про самовисуванця Клименка; марковано самовисуванець Чайківський, кандидат  УДАРу, інші.

Вільне життя – на перших шпальтах – Об’єднана опозиція, УДАР,  «Свобода», самовисуванці. Усі публікації – марковані як «політична реклама»

«Свобода» – на перших шпальтах представники УДАРу, Об’єднаної опозиції, само висуванці. Усі публікації – марковані.

Теми (без цифр)

Підтримка кандидатів відомими людьми, ГО

Діяльність кандидатів

Діяльність влади

Успіхи уряду

Ініціативи кандидатів

Спікери (без цифр)

Кандидати від політичних сил

Самовисуванці

Губернатор

Представники громадського сектору

Опис маніпуляцій та медіаефектів

Подяки від товариства сліпих за кошти для поїздки на фестиваль, підтримка ще 9-тьма громадськими організаціями  О. Кайди, що балотується як узгоджений кандидат від ВО Свобода, що є медіа ефектом для читача. Публікація позитивних матеріалів про те, які економічні та соціальні ефекти є від діяльності теперішньої центральної влади.

За інформацією Асоціації “Спільний простір”

Коментарі вимкнені.