Завдяки таким людям, як Сергій Лупак, Тернопіль стає кращим і затишніший (фото)

Проблеми житлово-комунального господарства надзвичайно актуальні в нашому місті. Одні тернополяни регулярно нарікають на це, а інші наполегливо працюють і на власному досвіді показують, що життя свого будинку можна змінити на краще. Головне, захотіти цього.

Тернополянин Сергій Лупакстав першим в Україні, хто взявся створювати ОСББ у гуртожитках. Сьогодні під його опікою п’ять будинків. Відвідавши кожен з них, починаєш розуміти, навіщо створювати ОСББ і що це дає людям. Ошатні під’їзди з енергозберігаючим освітленням та відеоспостереженням, красиві і доглянуті клумби у дворах, дитячі майданчики, акуратні доріжки, впорядковані смітники, а у підвалі одного з будинків навіть обладнали спортзал, де займаються місцеві мешканці.

На керівників ОСББ ніхто не навчає. Навички і вміння набуваються на власному досвіді і власних помилках. Під час огляду будинків, якими опікується Сергій Лупак, вдалося поспілкуватися з їх мешканцями. Люди кажуть, відколи у них створили ОСББ, у їх будинку з’явився справжній господар.

Тож «Погляд» вирішив поспілкуватися з Сергієм Лупаком та дізнатися про будні керівника ОСББ, рецепт успішного ведення житлово-комунального господарства та з якими проблемами сьогодні зіштовхуються ОСББ.

 

Які будинки знаходяться у вашому підпорядкуванні?

У моєму підпорядкуванні п’ять будинків. У трьох я  голова ОСББ (Чалдаєва, 13, Чалдаєва, 17, Симоненка 5а), а у двох – бухгалтер (Лепкого,3 та  Над яром,6). Мені  пропонують очолити ОСББ в інших будинках, але я не погоджуюся, адже не встигатиму. Але допомагаю їм вести бухгалтерію, підтримую у створенні ОСББ, надаю консультації. Багато людей дзвонить – просять допомогти. Але оскільки зараз відбулися зміни в законодавстві і ОСББ визнали прибутковою організацією, яка повинна сплачувати податок на доходи, тим, хто хоче створити ОСББ, варто почекати. У Верховну Раду подали законопроект 1892, щоб внести зміни у цей закон та поки що глухо. Введення податку на доходи негативно відіб’ється на роботі ОСББ.

Коли і як виникла ідея займатись організаційною роботою «Будинкового комітету», «ОСББ»?

До того я займався нафтопродуктами, але благоустрій будинку був моїм своєрідним хобі. Все почалося у 2008 році, коли будинки перейшли з відомчого ЖЕКу у комунальну власність, щоб мешканці могли приватизувати свої кімнати на вулицяхЧалдаєва і Лепкого. Відтоді я почав займатися створенням і веденням діяльності об’єднань співвласників. Спершу було непросто, адже не вистачало досвіду і знань. Але я вивчав це питання, консультувався і на даний час не лише очолюю кілька ОСББ, а й допомагаю іншим створювати такі об’єднання.  Звичайно, є люди, які підтримують, допомагають і ті, що завжди чимось не задоволені.

Чи є переваги і якщо так, то які ОСББ над класичним ЖЕКом?

Перевагою ОСББ є те, що ми не чекаємо, коли щось станеться, а практично щодня працюємо над благоустроєм  будинку, бачимо, що потрібно зробити.

Люди зацікавлені у створенні ОСББ, адже коли вони платять гроші в ЖЕК, то не бачать, куди ті кошти витрачають. Натомість ОСББ має на меті покращити життя людям і дбати про будинок.

Внески мешканців, які залишаються на рахунку від імені юридичної особи ОСББ я ставлю на депозит і таким чином ми отримуємо пасивні доходи. На ці кошти жителі будинку можуть  придбати будівельні матеріали і зробити ремонт, де це потрібно.

ЖЕКам добре тим, що є техніка і є багато працівників. Тож, щоб помалювати дитячий майданчик, сходяться двірники зі всього району і швидко роблять свою роботу. У нас же є один двірник, то ж до таких робіт залучаємо самих мешканців будинку – скликаємо матусь, батьків. Але часто приходить тільки кілька людей з усього будинку, а інші дивляться з вікна на те, як їх сусіди працюють. Мене вражає така людська байдужість. Наші люди хочуть, щоб все в них було добре і гарно, але не хочуть самі вийти і зробити. Також ставляться байдуже до різних програм міської ради щодо утеплення стін, проведення індивідуального опалення, хоча згідно проекту відшкодовують  близько 70% всіх витрат.

Якими результатами роботи за останні роки можете похвалитись?

За період діяльності ОСББ нам вдалося багато зробити. До прикладу, у будинках на вул. Чалдаєва ми облаштували додаткові місця для паркування автомобілів, провели ямковий ремонт асфальтобетонного покриття прибудинкової території,  встановити контейнерний майданчик для твердих побутових відходів, організували в підвальних приміщеннях тренажерний зал, провели освітлення прибудинкової території у вечірній час,облаштували «Дитяче містечко», провели озеленення, висадили клумби та встановили декоративні фігурки,  лавочки для відпочинку та урни для сміття, залучили дітей до художнього розпису сходових кліток, провели ремонтні роботи системи водопостачання та водовідведення, тощо. За останній рік вдалося відремонтувати покрівлю будинків, замінити систему опалення, холодного водопостачання, придбати снігоочисну машину. За кошти, які нам виділила міська влада, ми з оновили асфальтне покриття, облаштувати сходи та багато іншого. Щороку я готую для мешканців звіти і детально описую всі пророблені роботи та кошти, які були витрачені на них.

Що поки що не вдається зробити?

Виникає багато труднощів із землею, на якій споруджені будинки. У 2013 році ми взяли землю в оренду, щоб узаконити добудови. Оренда коштувала 82 гривні на місяць. Відбулися зміни в законодавстві в зв’язку із запобіганням фінансової катастрофи і орендна плата зросла до 2 730 грн. Ці зміни відбулися ще у квітні. А відділ земельних ресурсів повідомив нас про це листом аж наприкінці липня. Також ми надіслали листи із зверненням а Адміністрацію президента та в Кабінет Міністрів. І вже три місяці немає жодної відповіді. Як так може бути, що вищі органи влади не виконують закони і не дають вчасно відповіді. Що тоді говорити про місцеву владу.

Що потрібно для покращення і розвитку ОСББ у Тернополі?

Ми сподіваємось, що у вже незабаром у місті з’явиться колл-центр асоціації ОСББ у міському управлінні ЖКГ, де сидітимуть юрист та бухгалтер і надаватимуть консультації вже існуючим ОСББ та допомагатимуть у створенні нових. Адже в Тернополі близько є 350 ОСББ і кожен працює по-різному і не знають, куди рухатися далі. Не вистачає фахової допомоги та підтримки. Цей центр зміг би об’єднати ОСББ Тернополя і сприяти їх розвитку.

Яким на вашу думку є бажаний тариф на обслуговування будинку? Тобто яка компромісна величина котра підходила і мешканцям і обслуговуючій організації?

Цей тариф для кожного будинку свій. Адже він залежить від стану будинку, кількості квартир, площі. У ЖЕКу є електрик, сантехнік. У ОСББ цього немає. Зазвичай, ці фахівці працюють з нами за домовленістю. І це зменшує витрати і ми ці кошти можемо витратити на щось інше. ОСББ самі встановлюють собі по будинковий тариф – так звані членські внески і приймають його на зборах. Ми підлаштувалися під тариф, встановлений міськрадою, щоб людям не було образливо, що вони платять більше, ніж у ЖЕКах.

На запитання з  чого починати, якщо ви хочете змінити життя свого будинку, Сергій Лупак відповідає просто: «Візьми і зроби!». На мою думку, головний ворог у цьому питанні – байдужість мешканців, адже без їх підтримки, цей шлях буде непростим, додає він.

Завдяки таким людям, як Сергій Лупак, Тернопіль стає кращим і затишніший. Своїм прикладом він доводить, що не потрібно чекати, що хтось прийде до вас і вирішить всі ваші проблеми. Потрібно вставати і самому робити щось, аби зробити свої життя кращим, вчитися, вдосконалюватися і завжди йти вперед.

Коментарі вимкнені.