У Тернополі влада шукає діалогу з бізнесом

Дев’ятий місяць діє Податковий кодекс України. Про основні акценти в роботі та проблемні питання, що виникають у платників податків та податківців в умовах його дії, йшлося на Громадській раді у ДПА в області.

Днями відбулося чергове засідання Громадської ради при ДПА у Тернопільській  області. Існування постійно діючого дорадчого органу при ДПА забезпечує зворотний зв’язок суб’єктів господарювання з органами державної податкової служби та узагальнює громадську думку щодо вдосконалення діяльності органів ДПС, сприяє у проведенні роботи з роз’яснення податкового законодавства, обговоренні нововведень у законодавстві, що регулює сплату податків та формує високу податкову культуру населення.

Розпочинаючи засідання, голова Громадської ради при ДПА в Тернопільській області – директор аудиторської консультаційної фірми «Орієнтир» Василь Тарас зазначив, що мета сьогоднішньої зустрічі – провести спільний конструктивний діалог необхідний для виконання державних цільових програм, який  допомагатиме оперативно реагувати на найактуальніші питання, котрі нині хвилюють платників податків.

Про стан надходжень до бюджетів усіх рівнів за січень-серпень 2011 року присутніх інформувала запрошена на засідання Громадської ради начальник відділу економічного аналізу та прогнозування ДПА в Тернопільській області Наталія Волошинович. Наталія Григорівна, зокрема, зазначила, що за січень-серпень поточного року податковими органами області забезпечено надходження до бюджетів усіх рівнів в обсягах 983,1 млн.грн., що на 157,6 млн.грн. або на 19,1% більше, ніж за цей же період 2010 року.

Про результати організації роботи податківців щодо детінізації доходів і відносин у сфері зайнятості населення перед представниками громадськості прозвітував начальник відділу оподаткування фізичних осіб ДПА в Тернопільській області Володимир Гузенков. Володимир Васильович розповів, що для виявлення найманих працівників, праця яких використовується суб’єктами господарювання без належного документального оформлення трудових відносин та недопущення фактів виплат фізичним особам не облікованих та прихованих доходів, у тому числі зарплати в конвертах, податківцями проводиться ряд заходів. В результаті яких виявлено 2955 не облікованих найманих працівників, яким було виплачено 1,4 млн. грн. прихованих доходів в «конвертах». До бюджету додатково надійшло 126 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Йшлося на засіданні і про стан справ на Тернопільщині щодо ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Начальник регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в області Олександр Конончук зауважив, що в нашій області діє понад 4 тисячі таких ліцензій. Зокрема, станом на 1 вересня діяло 2177 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1837 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними.

За 8 місяців цього року анульовано 175 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 181 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, призупинено термін дії 123 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями  та 89 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними, видано 1464 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями  та 1293 – на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробними.

Жваве обговорення серед учасників засідання викликало питання щодо подання до податкових органів звітності в електронному вигляді. Начальник відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА в області Михайло Манастирський відзначив, що все більша кількість платників податків обирають для себе саме такий спосіб надання податкової звітності, оскільки переваги надання податкової звітності в електронному вигляді очевидні. Станом на 1 січня 2010 року звітність в електронному вигляді з ПДВ подали 30% платників, а вже 1 серпня 2011 цей показник зріс до 67,5 відсотків. Платники податків, бухгалтери мають можливість полегшити собі роботу, оперативно, без зайвих затрат часу на відвідування податкової та заповнення бланків звітності на папері, просто – подавати звітність в електронному вигляді. Надійність подання та конфіденційність інформації платника гарантовано розробниками програмного забезпечення  – акредитованими центрами сертифікації ключів.

На завершення засідання Громадської ради учасники дійшли згоди, що саме через діалог влади та бізнесу можна досягнути порозуміння між сторонами, забезпечити досягнення балансу інтересів держави і платників податків.

 

Марія ГУЛЬ,

СДПІ відділу масово-роз’яснювальної роботи

та звернень громадян ДПА в Тернопільській області

 

Коментарі вимкнені.