Хто у Тернополі заробить мільйон на учнях

Купувати чи ні учням е-квитки – справа добровільна, запевняють у мерії. Та без них у транспорті за півціни не повезуть. Батьки обурені, що за такий квиток треба платити, і не раз, якщо він загубиться чи пошкодиться. Юристи кажуть, що це не зовсім законно – рішенням виконкому не передбачено стягнення плати за виготовлення такого персонального електронного квитка.

Написати анкети-заяви на виготовлення соціальної картки тернополянина та сплатити в банку 57 грн за електронний квиток школяра цими днями наполегливо просять тернопільських школярів та їхніх батьків.

Планують, що вже з 1 вересня запрацює автоматизована система оплати за проїзд. І без такого квитка правом пільгового проїзду учні скористатися не зможуть.

У батьків мало інформації

– З думкою батьків ніхто не рахується, – каже тернополянка Оксана Зварич. – Передали дитині заяву, сказати заповнити. Але якщо школяру надають пільговий проїзд, то чому я ще маю платити за виготовлення якоїсь картки? Чому цей квиток коштує 57 гривень, а не, наприклад, 37? Звідки сума?
Жінку обурює, що чітко нових правил гри ніхто не пояснив.
– Невідомо, чи карткою можна буде скористатись у вихідні, під час канікул, – додає вона. – На які види транспорту буде пільга? А якщо дитина загубить картку?

Більшість батьків, яких ми опитали, також до кінця не знають, як діятиме електронний проїзний квиток. Проте кажуть, що картку замовлятимуть.

– Ще сумніваємось, бо не знаємо, чи з нею можна буде їздити у маршрутці, — каже тернополянка Наталія Данилів. – Ми живемо там, де тролейбуси не їздять.

Без картки пільги не буде

Електронні квитки будуть трьох видів: для учнів загальноосвітніх шкіл та студентів, який дає право їздити у громадському транспорті зі знижкою 50%; для пільговиків; для інших категорій тернополян з назвою «Картка тернополянина».

Для учнів та студентів картка діятиме з 1 вересня у тролейбусах, автобусах і маршрутних таксі.

Виготовлення карти учня/студента — справа добровільна, запевняють у КП «Тернопільелектротранс». Картка буде потрібна лише тим, хто регулярно користується громадським транспортом.

У міськраді теж наголошують на необов’язковості картки. Проте додають, що лише з нею учні зможуть скористатися правом пільгового проїзду.

Картка міститиме фото, прізвище, ім’я, та по батькові. Дані дитини оброблятимуть у захищеній базі даних, каже начальник сервісного відділу обслуговування Автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів служби руху КП «Тернопільелектротранс» Тетяна Фурман.

– Облік пільгових категорій пасажирів за допомогою електронних квитків забезпечить достовірний облік наданих послуг з безплатного перевезення пільгових категорій пасажирів та за пільговим тарифом, – каже Тетяна Фурман. –  Це дасть можливість отримати обгрунтовані реальні дані для формування бюджету міста.

Маючи чіткі цифри із перевезення різних категорій пасажирів, можна рахувати рентабельність маршрутів та передбачати компенсації перевізникам, пояснює п. Фурман.

— Впровадження електронного квитка суспільно зумовлене, – коментує начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку Ігор Мединський. – Адже часто тернополяни висловлювали бажання отримувати достовірну інформацію щодо реальних доходів та витрат перевізників, щоб платити об’єктивну ціну за проїзд.

 Скандальний переможець тендеру

Проект з е-квитками реалізовує ТОВ «Системний зв’язок». Цю фірму в міськраді оголосили переможцем тендеру. Конкурентів у неї не було. Якщо всі з 25 379 учнів Тернополя куплять електронний квиток, фірма отримає 1 446 603 грн.

Про ТОВ «Системний зв’язок» Тернопіль вперше почув у 2013 р. Товариство розробляло програми стеження за громадським транспортом detransport.com.ua. Через цю програму фірма вляпалась у скандал – інтернет-сервіс пошуку маршрутів громадського транспорту EasyWay звинуватив її у крадіжці інформації про рух маршруток. Також це підприємство впроваджувало у Тернополі систему сповіщення пасажирів у тролейбусах,  «розумні» зупинки та ін.

У черговий скандал «Системний зв’язок» потрапив у Луцьку. Тамтешній електротранс підозрювали у тому, що він прописував свої тендери, які проводили задля того ж переходу на автоматизовану систему оплати за проїзд,  саме під цю тернопільську фірму. Тим не менше, фірма таки «зайшла» у луцькі тролейбуси.

Картка діятиме весь рік

57 гривень – це собівартість виготовлення персоніфікованої безконтактної картки з чіпом та радіомодулем, кажуть у ТОВ «Системний зв’язок».

– Користуватись такою карткою учні і студенти зможуть весь рік – і на вихідні, і влітку, – каже директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків. – Але оплатити проїзд вони зможуть тільки за себе, бо картка персоніфікована.

Поповнювати картку можна буде у пунктах продажу. Де вони розташовані, можна дізнатись на detransport.com.ua. Комісії при поповненні не буде. Планують реалізувати і можливість поповнення через Інтернет та термінали.

– Ця картка не має терміну дії як такого, – додає пан Васильків. –  Ми передбачаємо її середній вік п’ять років. Бо якщо нею користуватись щодня, вона може фізично зноситись. У випадку втрати квитка, виготовлення нового не буде безкоштовним. Виготовити його зможуть у будь-який час.

У маршрутці учень передаватиме водію свою картку, той підноситиме її до валідатора і повертатиме картку і чек із сумою залишку.

Хочуть заробити на дітях?

Не лише деякі батьки обурені тим, що мають за власні кошти купувати електронні картки. Порушенням законодавства вважає це і депутат міськради Назарій Зелінка

— Часи добровільно-примусових «покращень» мали б залишитись в минулому, – вважає депутат від “Самопомочі”, секретар бюджетної комісії міськради Назарій Зелінка. – У впровадженні електронного обліку чи електронної системи оплати негативу немає. Але є проблема в постановці питання: виготовлення добровільне, але, хто не виготовить, пільги не матиме. Це порушення законодавства. Учень чи студент має право на пільговий проїзд на основі учнівського чи студентського квитка. Виглядає так, що, крім наміру обліковувати і впорядкувати, є намір чимало заробити на дітях. Лише зі школярів при ціні квитка 57 гривень зберуть близько 1,2 мільйони гривень. В цьому питанні депутати будуть розбиратися.

20 хвилин

Коментарі вимкнені.