Майкл Щур у Тернополі: «З інформаційної точки зору, наш світ – гігантська корпорація “Наша ряба”»

Вчора Тернопіль став другим містом, де відбувся регіональний семінар «Безпека життєдіяльності у соцмережах», який провів український журналіст із 12-річним досвідом Роман Вінтонів (більш відомий глядачам під ім’ям свого гумористичного образу – Майкл Щур). Перший такий семінар був напередодні у Вінниці. Пропонуємо читачам, на наш суб’єктивний погляд, найцікавіші тези з виступу Вінтоніва.

“З інформаційної точки зору, наш світ – гігантська корпорація “Наша ряба”. Де вирощують курей, тобто нас з вами, аби згодувати чергову порцію інформації”.

“Перебільшивши, перелічу, чим є читачі\глядачі\слухачі для тих, хто приймає рішення, які новини поширювати:

  1. Ви – тупі, нерозумні, безтілесні істоти, яких можна розвести.
  2. Ви – ті, хто приносить гроші.
  3. Ви не маєте інтелекту.
  4. Вам можна згодувати будь-яку туфту.
  5. Ви – засіб отримати вигоду.
  6. Ви – ті, кого можна використати всліпу.
  7. Ви – ті, чиїми руками можна боротися з ворогами.
  8. Ви – інформаційне м’ясо.
  9. Ви проковтнете все.
  10. Вас не сприймають за людей.
  11. Ви – інформаційні раби”.

“Обираючи серед ЗМІ (сайт, телеканал, радіо, газету), ви повинні зважити, до якого з них у вас найменше недовіри. Абсолютно довіряти не можна жодному ЗМІ”.

“Сильний бік маніпуляції – її не видно”.

“Маніпуляція – як фокус. Коли ви бачите фокус перший раз, перебуваєте у захваті, але коли вже знаєте його секрет, вдруге вас на цьому ж фокусі не підловити”.

“Бордюрний сором (англ. сurb shame) – коли людина чекає на тротуарі “Зелене світло” світлофору, в цей час машин на дорозі нема, а всі, що чекали поруч, починають переходити на “Червоний”. Людина, яка чекає сама, почуваєтеся незручно, що не пішла, як усі – це і є “бордюрний сором”.

“Інформаційний світ не може бути іншим, ніж весь світ. Тут теж обманюють. Про це треба пам’ятати”.

Будь-який засіб масової інформації містить у собі маніпуляції:

– свідомі (гірший варіант);

– несвідомі (легший варіант, бо принаймні немає злого умислу. Хоча наслідки бувають і гіршими);

– є інший тип ЗМІ, про неправдивість яких ми знаємо з самого початку: реклама, красивий віртуальний світ у художніх фільмах. Але тут ми готові до неправди. Найгірший варіант – коли ЗМІ конструюють таку саму “художню правду”, яка абсолютно відрізняється від дійсності, і подається як правда”.

“Якщо до неправдивих новин на телебаченні, по радіо, в пресі ми більш-менш готові, то в соцмережах – ні. Думайте, що поширюєте”.

Семінар «Безпека життєдіяльності у соцмережах» українського тележурналіста, актора, сценариста, музиканта Майкла Щура у Тернополі відбувся в рамках проекту «Кіномедіа» – щорічного фестивалю короткометражного кіно про принципи роботи газетярів, репортерів, телеведучих, практиків PR і інших, хто пише, знімає, розповідає та творить у сфері медіа.

Коментарі вимкнені.