Майкл Щур у Тернополі: «З інформаційної точки зору, наш світ – гігантська корпорація “Наша ряба”»
Вчора Тернопіль став другим містом, де відбувся регіональний семінар «Безпека життєдіяльності у соцмережах», який провів український журналіст із 12-річним досвідом Роман Вінтонів (більш відомий глядачам під ім’ям свого гумористичного образу – Майкл Щур). Перший такий семінар був напередодні у Вінниці. Пропонуємо читачам, на наш суб’єктивний погляд, найцікавіші тези з виступу Вінтоніва.
“З інформаційної точки зору, наш світ – гігантська корпорація “Наша ряба”. Де вирощують курей, тобто нас з вами, аби згодувати чергову порцію інформації”.
“Перебільшивши, перелічу, чим є читачі\глядачі\слухачі для тих, хто приймає рішення, які новини поширювати:
- Ви – тупі, нерозумні, безтілесні істоти, яких можна розвести.
- Ви – ті, хто приносить гроші.
- Ви не маєте інтелекту.
- Вам можна згодувати будь-яку туфту.
- Ви – засіб отримати вигоду.
- Ви – ті, кого можна використати всліпу.
- Ви – ті, чиїми руками можна боротися з ворогами.
- Ви – інформаційне м’ясо.
- Ви проковтнете все.
- Вас не сприймають за людей.
- Ви – інформаційні раби”.
“Обираючи серед ЗМІ (сайт, телеканал, радіо, газету), ви повинні зважити, до якого з них у вас найменше недовіри. Абсолютно довіряти не можна жодному ЗМІ”.
“Сильний бік маніпуляції – її не видно”.
“Маніпуляція – як фокус. Коли ви бачите фокус перший раз, перебуваєте у захваті, але коли вже знаєте його секрет, вдруге вас на цьому ж фокусі не підловити”.
“Бордюрний сором (англ. сurb shame) – коли людина чекає на тротуарі “Зелене світло” світлофору, в цей час машин на дорозі нема, а всі, що чекали поруч, починають переходити на “Червоний”. Людина, яка чекає сама, почуваєтеся незручно, що не пішла, як усі – це і є “бордюрний сором”.
“Інформаційний світ не може бути іншим, ніж весь світ. Тут теж обманюють. Про це треба пам’ятати”.
Будь-який засіб масової інформації містить у собі маніпуляції:
– свідомі (гірший варіант);
– несвідомі (легший варіант, бо принаймні немає злого умислу. Хоча наслідки бувають і гіршими);
– є інший тип ЗМІ, про неправдивість яких ми знаємо з самого початку: реклама, красивий віртуальний світ у художніх фільмах. Але тут ми готові до неправди. Найгірший варіант – коли ЗМІ конструюють таку саму “художню правду”, яка абсолютно відрізняється від дійсності, і подається як правда”.
“Якщо до неправдивих новин на телебаченні, по радіо, в пресі ми більш-менш готові, то в соцмережах – ні. Думайте, що поширюєте”.
Семінар «Безпека життєдіяльності у соцмережах» українського тележурналіста, актора, сценариста, музиканта Майкла Щура у Тернополі відбувся в рамках проекту «Кіномедіа» – щорічного фестивалю короткометражного кіно про принципи роботи газетярів, репортерів, телеведучих, практиків PR і інших, хто пише, знімає, розповідає та творить у сфері медіа.
Коментарі вимкнені.