Тернопільський аеропорт може отримати нового власника

Обласна рада та адміністрація попросили передати летовище територіальним громадам краю. Що в такому випадку зміниться в роботі аеропорту, з’ясовувала наша знімальна група.

До складу Тернопільського аеропорту входить як комунальна частина – власне сам аеропорт, так і державна фірма, підпорядкована Міністерству інфраструктури України. Більше 2-х років остання є банкрутом. І замість того, щоб працювати, лише накопичує борги. Та оскільки ділянка цієї фірми розміщена всередині аеропорту, користуватися землею комунальне летовище не може. Тому Тернопільська облрада та адміністрація звернулися до Кабміну, аби передати державіаційне підприємство в обласну власність. Так Тернопільщина позбудеться одного банкрота, а на ділянці аеропорту можна буде створювати обіцяний логістичний центр для переміщення і сортування продукції, пояснює заступник голови облдержадміністрації Леонід Бицюра. Планується з часом і побудувати за летовищем об’їзну дорогу. Але виявилося, що землі під цю трасу давно вже розібрані.

ЛЕОНІД БИЦЮРА, заступник голови Тернопільської ОДА:

«Зарезервована земля уже розпайована. Ми будемо реагувати, пробувати владнати це питання, але факт залишається фактом: абсолютно такі недбалі, необґрунтовані управлінські рішення попередні приймалися, як по аеропорту, так і по цій об’їзній дорозі. Але власне, в нас ситуація така, що економіка області в дуже складному стані і для того, щоб розворушити її, вже звичайних способів і прийомів мало. Тобто це не просто залучення інвесторів. Оскільки навіть якщо ми набудемо певної динаміки і матимемо економічний ріст, то диспропорція в порівнянні з іншими областями, які нас оточують, просто буде з кожним роком наростати».

У планах посадовців – зберегти права та дозволи на акредитацію аеропорту, просто переорієнтувавши його на: сортування вантажів, спорудження терміналів з обміном сировини і товарів з іншими регіонами держави та навіть закордон. Тим паче, географічне розташування тернопільського летовища для цього підходить чи не найкраще, вважає посадовець. А ситуації з аеропортами в інших областях обов’язково варто враховувати при розбудові власного. Для прикладу, розвивати пасажирські перевезення при потужному львівському, в який держава вклала чимало, – немає змісту.

ЛЕОНІД БИЦЮРА, заступник голови Тернопільської ОДА:

«Аеропорт львівський претендує на 3-годинну зону добирання пасажирів. А це зона не тільки України, а й Білорусії і Польщі. Тобто говорити про те, що на основі Тернополя може бути конкурентоспроможний аеропорт – це просто не розуміти питання, або себе дурити. Але є мінуси в львівському аеропорту. Це, передусім, його розташування. Він розташований в зоні міста».

Через це львівський аеропорт не може розвиватися. До того ж, об’єм його вантажних терміналів надто малий, порівняно з тернопільським, де можна достатньо їх створити.

ІНТБ

Коментарі вимкнені.