У Тернополі є школа, де діти хочуть вчитися. Але беруть туди не всіх

Тернопільські дітлахи, які навчаються за проектом «Інтелект України», демонструють приголомшливі результати. Їм по зубах позмагатися в ерудиції навіть із четвертокласниками.

Школа, як і саме життя, не стоїть на місці, а рухається вперед. Уже два роки поспіль у Тернополі успішно працює науково-педагогічний проект «Інтелект України», пише “20 хвилин”.

Спеціалізована початкова школа повного дня з поглибленим вивченням англійської мови одна з перших долучилася до реалізації цього експериментального напряму освіти.

– Я в захваті від школи, і знаю, що ми – інтелектуали, бо в нас інакша програма, – говорить учень 1-І класу Артем Паньків.

Директор цього навчального закладу Катерина Поліщук наголошує, що всі школярі показують високий рівень знань.

Навчаються за спецпрограмою

– І ми, вчителі, і батьки вражені креативністю мислення, творчими ідеями, високою вмотивованістю до навчання та жагою до знань дітей, які беруть участь у проекті, – говорить вона. – Його мета  – впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей та учнівської молоді.

Учні початкової школи навчаються за спеціально розробленими навчальним планом і навчальними програмами. Вони дозволяють розвинути математичні здібності дітей, сформувати навички раціонального читання, вільно спілкуватися іноземними мовами, сформувати первинні уявлення про фізичні, хімічні, біологічні об’єкти, розвинути пізнавальні процеси дітей, створивши передумови для успішного навчання дитини.

За словами директора, розробники освітнього напрямку «Інтелект України» пропонують власний навчально-методичний комплекс.

– Це спеціальні підручники – зошити з друкованою основою, а також посібники для вчителя. Кожного місяця батьки мусять придбати цей навчальний комплект. Усі класи, де навчаються майбутні інтелектуали нації, забезпечені комп’ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами). Учні початкових класів, які працюють за проектом, мають високий рівень мотивації до навчання та вміють працювати з інформацією, – додає директор.

Дивляться мультики та співають в караоке

Один з найбільших плюсів нової експериментальної програми, – це те, що діти хочуть вчитися, акцентує вчитель початкових класів із 25-річним педагогічним стажем Ліліана Лабовська.

– Спосіб подачі інформації захоплює дітей з перших днів навчання, – каже вона. – Перегляд пізнавальних мультфільмів, виконання пісень під караоке, вправа «Фотопарат» так подобаються малюкам. На уроках математики ми влаштовуємо великі перегони, на яких вони за 4 хв. мають розв’язати 20 прикладів. Якщо учні встигають все зробити безпомилково, то отримують медалі та інші нагороди. Відповідно, у школярів із самого початку добре формуються обчислювальні навики. А це основне в математиці.

Діти-інтелектуали мають високу техніку читання, зауважує вчитель.

– У моєму класі лише троє учнів читають в межах норми. А всі решта – більше – 116, 128 слів за хвилину. Це результат навіть не кожного четвертокласника. При чому, ми орієнтуємося на свідоме читання, коли дитина зацікавлена та розуміє зміст прочитаного.

Другий плюс, за словами пані Ліліани, – це застосування на уроках з письма сітки зошита, якою активно користувалися ще в 60-х роках минулого століття. Як результат – гарна каліграфія.

– Родзинкою проекту є дисципліна, яку вивчають тільки майбутні інтелектуали, – «Навчаємось разом», – продовжує педагог. – Цей предмет допомагає успішно розвивати такі процеси, як мислення, пам’ять. Ми виконуємо дуже багато вправ на асоціативне мислення, відтворення матеріалу.

Змагалися із четвертокласниками

Свої високі навчальні досягнення другокласники Спеціальної початкової школи з поглибленим вивченням англійської мови демонстрували на Першій альтернативній олімпіаді «Надія Тернополя».

– Завдання були інтелектуального спрямування, – наголошує директор. – Звісно, учні другого класу не змогли перемогти четвертокласників, але вони поступилися всього на півбала. Для нас  це – чудовий показник щоденної праці як учителів, так і учнів.

Швидше «вловлюють», швидше вивчають

Батьки учнів, які навчаються в класі «Інтелект» також бачать свої переваги у даному проекті. Мама другокласника Зоряна Дем’янчук розповідає, що коли віддавала сина в школу, то про нову навчальну програму було мало що відомо.

– Ми зрозуміли, що цей проект більше розрахований на дітей, які мають уже трішечки більший рівень дошкільної підготовки, – каже вона. – Наш син і читав, і багато чим цікавився, тому ми вирішили спробувати. Пройшли співбесіду.

За словами мами, учні легше засвоюють матеріал завдяки новій формі його подачі.

– У них на уроках є час і на фізкультхвилинки, де вони рухаються, виконують пісеньки, – додає вона. – Цікаво, що син уже сам перевіряє інформацію, яку він отримує, – в енциклопедіях чи в Інтернеті. Тобто він вчиться шукати інформацію.

Мама двійнят Наталія ться.

– Якщо вони читають твір Андерсона, то на наступному занятті вчать, звідки він родом тощо, – додає вона.

ДОВІДКА

Діти, які хочуть спробувати себе в класі «Інтелект», мають пройти співбесіду. ЇЇ проводять вчитель, психолог та директор школи.

Коментарі вимкнені.