Кумедні випадки “чорного піару”, адмінресурс, підкуп – топ-порушення на Тернопільщині
Тернопільщина разом з Херсонською і Одеською областями склала трійку регіонів-лідерів, де є приклади непрямого підкупу виборців. Тернопільські кандидати-мажоритарщики обдаровували електорат матеріальними благами під прикриттям благодійних фондів. За словами координатора громадянської мережі “Опора” в Тернопільській області Святослава Липовецького, в одному із законів виборчого законодавства йдеться про те, що надання населенню, установам, організаціям послуг чи товарів зі згадуванням імені кандидата – непрямий підкуп виборців.
– Чи наші кандидати цього не знали, чи не хотіли знати, або не уявляли, як працювати в інший спосіб, – каже Святослав Липовецький. – Вони не тільки передавали свої товари, послуги чи навіть гроші виборцям, але й світили це на сторінках у своїх соціальних мережах та ЗМІ (особливо в районних газетах). У жовтні в одній із районних газет прес-служба одного із кандидатів по 166 округу опублікувала статтю, де наводила близько десятка прикладів непрямого підкупу виборців і обіцяла електорату ще деякі матеріальні блага до кінця виборчої кампанії.
Серед інших, менш розповсюджених порушень, “Опора” називає використання адмінресурсу. З боку голови Тернопільської ОДА адміністративний тиск був, поруч із цим за головами сусідніх Львівської, Івано-Франківської та Рівненської областей спостерігачі не помітили нічого подібного. Зафіксовано використання адмінресурсу у Гусятинському, Теребовлянському, Шумському та Заліщицькому районах.
Фіксували “опорівці” випадки чорного піару, рекламу без вихідних даних, невідповідні місця розміщення агітації тощо.
– Були і кумедні випадки “чорного піару”, – розповідає Святослав Липовецький. – У скриньках мешканців одного із будинків по 164 округу знайшли диски, які не читали DVD-програвачі. Очевидно, разом із дисками кандидат мав би роздати ще й комп’ютери.
За перебігом виборів від громадянської мережі “Опора” спостерігатиме 70 чоловік.
Коментарі вимкнені.