Тернопільський депутат “вдарить Інтернетом” по режиму Януковича
В світі, зокрема в Україні, досі відбувається інформаційна революція, спричинена виникненням та впровадженням мережі Інтернет та соціальних мереж. Вона перевернула уявлення про традиційні ЗМІ, агітацію, комунікацію, самоорганізацію та багато іншого.
На мою думку, в політиці вплив інформаційної революції найбільш цікавий в двох напрямах: агітаційно-інформаційному та протестному.
Агітаційно-інформаційний:
Радіо, газети, телебачення транслюють інформацію в готовому, чітко дозованому вигляді згори – донизу, при цьому з реципієнтом(телеглядачем, радіослухачем і т.д.) майже відсутній зворотній зв’язок(листи читачів, дзвінки в студію).
У нашій країні, в умовах авторитарної влади Януковича, “сім’я” має величезний вплив на теле і радіо простір. Можна згадати хоча б минулі події з ТВі. Відповідно, подача інформації про Януковича і його бездарну “команду” на більшості каналах не зовсім об’єктивна і буде ще менш об’єктивною з наближенням президентських виборів.
Натомість в мережі Інтернет більшість інформаційних повідомлень можна коментувати, до того ж часто більше значення має не саме повідомлення, а зміст коментарів до нього і кількість лайків(чи їх аналогів).
Принциповим є те, що в мережі Інтернет інформація про події може створюватись та транслюватись від одного користувача до іншого(блог, vk,Fb та ін.), тобто наявність горизонтальних зв’язків.
Якщо влада здатна придбати, чи “вплинути” на який-небудь ТВ канал, то в Інтернеті їй би довелося “впливати” на кожного окремого користувача, що в принципі неможливо. До того ж, аудиторія, яка шукає новини в Інтернеті, є більш раціональною та протестно налаштованою, ніж та частина українців, що дивиться новини через традиційні ЗМІ.
Важливим є те, що третина українців є активними користувачами мережі. Тому опозиції і активній громадськості доцільно розгортати потужну антирегіональську кампанію в Інтернеті. Що до того ж відносно дешево.
Натомість в українському Інтернеті майже немає прямої політичної реклами чи антиреклами. Тут першість тримають регіональні технічні кандидати на Київські вибори, які, не будучи опозиційними кандидатами, ведуть агітацію ніби від опозиції, використовуючи її кольори в агітматеріалах.
Протестний напрямок:
Перемога Януковича на президентських виборах демократичним шляхом неможлива. Вірогідно, що в 2015 році відбудуться масові фальсифікації. В цьому випадку Інтернет і соціальні мережі будуть інструментом мобілізації та комунікації протестуючих. Особливо, якщо в традиційних ЗМІ буде відсутня інформація про намічені акції протесту. Для успішного спротиву фальсифікаторам опозиція має ініціювати і керувати народним протестом. Групи для протестної роботи з інтернет-спільнотами мають бути підготовлені і розгорнуті заздалегідь.
Основною ціллю на початку протесту має бути різке збільшення кількості протестуючих. Міліція здатна розігнати натовп з кількох тисяч чоловіків. А от розігнати кількасот тисяч демонстрантів неможливо.
P.S. : Вже зараз на просторах нашого Інтернету з’явились сотні коментаторів, проплачених регіоналами та іншою нечистю. Ефективність від їх діяльності нульова, будь-який адекватний читач блогу чи інформаційного сайту розпізнає їх коментарі, що створює антирекламу блакитним. Максимум що дає їх діяльність,це створення “галасу”, який може “заглушити” інші повідомлення, і відбити в інших Інтернет-користувачів бажання читати і лишати коментарі.
Степан Барна
Коментарі вимкнені.